13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    fdo amsterdam

Nieuwste versie iPhoto doet behoorlijk raar

Sinds ik afgelopen week de nieuwste versie van iPhoto (6.0.2) installeerde, kan ik in ‘edit mode’ sommige foto’s niet meer zien; alleen als thumbnails. Dan verschijnt een kader met afbrekende lijn met ’n uitroep-teken in het midden.
    Na het iPhoto-forum van Apple te hebben doorgelopen kwam ik vragen tegen met hetzelfde probleem en één antwoord hierop, maar de gegeven oplossingen werken (bij mij) niet.

Mijn vraag is of er iemand hier ook dit probleem is tegen gekomen én wat aan gedaan kan worden.
    Graag, reacties hierover, a.u.b.

Bijdrager
    Nikita

Ik denk dat ‘ie aangeeft dat ‘ie de foto niet meer kan vinden… Kan je die foto’s wel naar je desktop slepen bijvoorbeeld? Dan zou ‘ie namelijk een kopie moeten maken van de foto. Zelf heb ik dit gelukkig nog niet gehad en ik heb het ook nog niet eerder voorbij zien komen. Wellicht kan je proberen om je iPhoto bieb te verplaatsen (knip – plak) naar een andere locatie (zeg je desktop) en daarna de foto’s opnieuw te laten importeren in iPhoto. Ook kan je iPhoto opstarten met de shift-knop ingedrukt om de bieb opnieuw op te bouwen, geloof ik. Hopelijk werkt het voor je. In elk geval succes! :)

Gast
    Anoniem

Maar dat niet alleen, iPhoto ’06 is vergeleken met ’05 knetters langzaam. Het importeren van foto’s gaat ook erg langzaam. Maar ach whatever… ben sowieso geen pro foto editor ofzo…

Bijdrager
    a la Mac

:? iPhoto 5 was onwerkbaar traag, iPhoto 6 is écht snél.

Bijdrager
    fdo amsterdam

Nee, NIKITA; het heeft niet geholpen.
    Alles gedaan zoals je voorstelde, maar sommige foto’s (gelukkig niet veel…) willen niet verschijnen en i.p.v. komt de dikke grijze gebroken kade met ronde hoeken en de uitroepteken.
    Ik denk dat het inherent is aan ’n bug in de nieuwe versie van iPhoto, en ik wil graag geloven dat in ’n volgende update alles weer recht gezet wordt. Anders rest mij maar het weggooien van de ‘foute’ rollen en ze opnieuw importeren.

Bedank voor je suggesties.

Bijdrager
    Mac Hammer Fan
    ӈ

:? iPhoto 5 was onwerkbaar traag, iPhoto 6 is écht snél.

Supersnel zou ik niet zeggen, maar in elk geval veel sneller dan IPhoto 5

”fdo

Alles gedaan zoals je voorstelde, maar sommige foto’s (gelukkig niet veel…) willen niet verschijnen en i.p.v. komt de dikke grijze gebroken kade met ronde hoeken en de uitroepteken.
    Ik denk dat het inherent is aan ’n bug in de nieuwe versie van iPhoto, en ik wil graag geloven dat in ’n volgende update alles weer recht gezet wordt. Anders rest mij maar het weggooien van de ‘foute’ rollen en ze opnieuw importeren.

Ik heb met iphoto 5 veel miserie gehad en er zat niets anders op dan heel mijn systeem opnieuw te installeren. Hij bleef altijd hangen bij het opstarten….

Bijdrager
    PietjePuk

Versie 06 is zeker sneller dan 05 maar nog bijlange niet zo snel als iView pro, moet dus zeker nog sneller kunnen…

Inactief
    Anoniem

Om maar even geen nieuw draadje te beginnen.

Ik heb iPhoto 6.0.6, en meer dan 1600 foto’s. Sinds een tijdje merk ik dat iPhoto ongelooflijk langzaam is. Het is behoorlijk irritant, omdat ik zelfs niet naar een andere applicatie kan switchen. Het duurt vaak een minuut voordat het systeem weer reageert.

Weet iemand misschien hoe dit komt, en of er een oplossing voor is? Ik ben geen pro gebruiker, dus een ‘dure’ oplossing zoals Aperture kan ik niet veroorloven.

iMac 1.8 GHz G5, 1GB, OS X 10.4.9

Bijdrager
    jbh

Hallo,
    Mag ik mij even aansluiten bij starter van deze sessie.
    Werk op iPhoto 6.0.6 en merk dat er iets behoorlijk mis gaat bij importeren van foto’s.
    Hij maakt klaarblijke wel thumbnails aan, maar bewerken kan niet.
    (Het lijkt alsof de foto niet echt wordt geimporteerd).
    Heeft iemand enig idee, of is dit een bug die ‘gewoon’ verholpen moet worden?
    Thanks!

Inactief
    Anoniem
    ”koen”

Om maar even geen nieuw draadje te beginnen.

Ik heb iPhoto 6.0.6, en meer dan 1600 foto’s. Sinds een tijdje merk ik dat iPhoto ongelooflijk langzaam is. Het is behoorlijk irritant, omdat ik zelfs niet naar een andere applicatie kan switchen. Het duurt vaak een minuut voordat het systeem weer reageert.

Weet iemand misschien hoe dit komt, en of er een oplossing voor is? Ik ben geen pro gebruiker, dus een ‘dure’ oplossing zoals Aperture kan ik niet veroorloven.

iMac 1.8 GHz G5, 1GB, OS X 10.4.9

Wegens andere problemen na een stroomstoring heb ik mijn hele systeem opnieuw moeten installeren. En iPhoto werkt nu ook weer zoals verwacht. :D

Bijdrager
    Joffry
    ”fdo

Dit is vaak een verschijnsel als men in de ‘iPhoto Library’ heeft ‘gewerkt’. Over het algemeen echter moeten deze foto’s (met !) opnieuw geimporteerd worden.
    Misschien ook even kijken naar schijfherstel eventueel met behulp van Applejack.
    Met iPhoto 6.06 is niets mis.

Bijdrager
    straotje

Ik heb hetzelfde probleem (gehad) met iphoto, dat sommige van sommige foto’s wel de thumbnail te zien is, maar niet zijn te bewerken, en volgens mij komt het inderdaad doordat ik in de bestanden heb zitten rommelen in de finder. In het vervolg rommel ik dus niet meer in de finder, maar probeer voor zover mogelijk alles in iphoto op te lossen.

Bijdrager
    Willumpie

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.