29 berichten aan het bekijken - 1 tot 29 (van in totaal 29)
  • Q:
    Bijdrager
    Ray1981

Nieuwste MacBook Air 13" + Mediamarkt

Zojuist heb ik mijn MacBook Pro 15″ uit 2009 verkocht. Tijd voor een iets kleinere en lichtere Mac.
    Ik zit zelf te denken aan de nieuwe MacBook Air 13″ i5 128 GB (Mijn hoofdcomputer is een iMac 24 icm een Synology 213+ nas)

Nu ben ik nieuwsgierig of dit de nieuwste Macbook Air is? Of dat er al een nieuwe op de markt is of in aankomst is. Meestal lanceert apple in maart/mei uit mijn hoofd nieuwe lijnen??
    Dit is degene die ik heb gezien: http://www.mediamarkt.nl/mcs/product/APPLE-MacBook-Air-MD760N-A-13-inch,10259,482723,728758.html?langId=-11
    Hier geeft Mediamarkt al 110 euro extra korting in vergelijking tot de apple store waar deze 1129,00 moet opbrengen.

Uiteraard kan ik nog een ±3 weken wachten en deze aan te schaffen tijdens de 21% btw weg ermee actie, wat betekend dat deze MacBook Air weggaat voor € 933,06 –> Extra korting van € 87,00 als ik even wacht. Maar dan moet deze actie wel komen.

Bijdrager
    belfortmac

Mediamarkt heeft ook al diverse malen de Air met gratis upgrade naar 8 GB geheugen verkocht.
    Zo heb ik de mijne een paar maanden geleden ook gekocht, de Air 2013.
    Ook de moeite waard, lijkt me.

Bijdrager
    JesperD

Hoi Ray,

Die MB air van jouw link is de nieuwste versie, dat kun je o.a. zien aan de gpu. Dat is een HD5000, wat overeenkomt met de “Haswell” cpu; Dus dit is de nieuwste versie.
    Ik geloof dat je tot 2 weken je geld kan terugvorderen bij MM als er bijv. een actie is waarbij de macbook nog goedkoper is. Dat overkwam mij in ieder geval;)

Succes met je aankoop!

Bijdrager
    Imade
    JesperD op 08 januari 2014

Hoi Ray,

Die MB air van jouw link is de nieuwste versie, dat kun je o.a. zien aan de gpu. Dat is een HD5000, wat overeenkomt met de “Haswell” cpu; Dus dit is de nieuwste versie.
    Ik geloof dat je tot 2 weken je geld kan terugvorderen bij MM als er bijv. een actie is waarbij de macbook nog goedkoper is. Dat overkwam mij in ieder geval;)

Succes met je aankoop!

Houd er wel rekening mee dat dit geen verplichting is, maar een service.
    MM kan het dus volledig gaan weigeren om geld terug te geven.
    Retour geven van geld is enkel van toepassing als je het product via het www hebt gekocht en terug zend.
    Ik ga pas in December dit jaar nieuwe Macbook halen.

Bijdrager
    Ray1981

Bedankt voor jullie reacties.
    Nu nog inschatten of ik deze zaterdag a.s. de Air ga kopen of dat ik het risico neem om te wachten tot het einde van de maand.
    Met de kans dat er geen BTW actie komt en de prijs misschien weer op apple store niveau komt. Wie heeft de glazen bol in handen:)

Bijdrager

Ik heb toevallig gisteren een rMBP gekocht bij de MM. Bij de verkoper gevraagd of de actie nog kwam. Uiteraard zie hij nee. Via andere fora (Tweakers) wordt gezegd dat de actie er wel gewoon komt. De prijs die je hebt gezien is inderdaad gewoon van het nieuwste model.

Bijdrager
    Ray1981

@ Martijn, dit klopt inderdaad. De verkoper gaf bij mij aan dat de 21% btw weg actie in het september 2013 niet is geweest, maar gezien het verleden wel weer kan komen in januari 2014. Maar ja, niets is zeker. Hij had nog niets gehoord vanuit de directie.
    En we hebben het over 87 extra korting, omdat de 21% weg ermee actie op de bruto apple prijs geld.
    Is toch 8,5% extra korting:) in deze tijd van economische tegenslagen, een mooi extra voordeeltje.

Bijdrager
    eugy

Als je iets wilt kopen dan koop je het toch gewoon? Ik kan er met mijn gezonde verstand echt niet bij dat je je gewilde aankoop gaat uitstellen voor heel misschien een paar tientjes korting. Als je zo verlegen om de centjes zit moet je misschien geen Apple kopen.

Bijdrager
    Janjans

@eugy Wanneer je het niet onmiddellijk nodig hebt en je voor die paar tientjes mooi extra geheugen kan kopen, of wat software of een paar schoenen, weet ik veel, dan kan ik me best voorstellen dat mensen even wachten. Soms kan het net het verschil maken.

En het is dan niet zo dat iemand krom moet liggen voor een Apple, maar het is dan meer dat je voor hetzelfde bedrag dezelfde Apple met nog iets extra’s krijgt. Lijkt me een gezonde manier van omgaan met je centjes en toont ook een volwassen uitstel van behoeftenbevrediging waardoor er uiteindelijk meer verkregen wordt en het per saldo dus positief uitvalt voor deze persoon. Het is wat anders wanneer de Mac direct nodig is.

Ook is er een gevaar met uitgestelde behoeftenbevrediging, dat je nooit meer tot het besluit komt om iets te kopen, maar daar lijkt hier geen spraken van.

Bijdrager
    fenkikon

Check de folder van de Dixons, daar staat dezelfde MacBook Air 13″ nu voor 999. Pagina 2 http://www.dixons.nl/onlinefolder

Bijdrager
    Ray1981

Hahaha Eugy, denk om je hart.
    Het is voor mij een sport om spullen zo duur mogelijk te verkopen en zo goedkoop mogelijk in te kopen.
    Hier heb ik persoonlijk lol in!
    Ik heb een iphone, ipad, imac en nas gekoppeld aan mijn smart tv.
    Dus deze air is slechts voor op de bank ff te spelen. Of als ik onderweg ben. Zeg maar een luxe artikel.

Als men echt een macbook snel nodig heeft, stel je inderdaad je aankoop niet uit.

Verders sluit ik mij aan bij Janjans. Gezonde manier van omgaan met je centjes.

De grootste miljonairs zijn de grootste kniepers:)

Bijdrager
    Ray1981

@Fenkikon, dit is een goede aanrader. Dank je wel hiervoor!
    Nog 65 euro duurder dan de Mediamarkt. Althans als ze met de weg ermee 21% btw actie komen.
    Maar ik zie een voordeel, een extra jaar garantie (totaal 3 jaar bij Dixons). Ik denk dat dit die 65 euro dit wel waard is.
    Er zit nog 1 groot vraagteken bij, als ik doorlink naar de webpagina, krijg ik de prijs van 1099 te zien…zal morgen eens bellen met Dixons.

@JesperD, is dit ook de nieuwste? Dixons spreekt over de 4de generatie?

Kan iemand mij adviseren vwb garantie. Ik heb op bijna al mijn macs wel een harde schijf moeten vervangen en moederboard het eerste jaar. Maar nadien niets meer. Dus tot nu toe in de garantie periode.

Bijdrager
    fenkikon

@Ray1981 Dit zag ik ook, ben ik weleens eerder tegen gekomen maar denk dat de prijzen dan nog niet goed zijn aangepast op de website. Als je naar een winkel gaat zul je vast de korting wel krijgen. Of inderdaad even bellen.
    Dit is ook de nieuwste generatie MacBook Air, als je naar de specs kijkt op de website kom je dezelfde tegen die de aangeboden Air van Mediamarkt ook heeft.

Voor wat betreft garantie, de Mediamarkt biedt dus 2 jaar garantie maar heeft op zich een goede service. Doen vaak niet moeilijk als het gaat om reparaties binnen de garantie en ruilen ook nog wel een product om als deze al uit de verpakking is. In dit geval zou ik toch voor dat extra jaar consumentengarantie gaan en bij Dixons kopen. Ik betwijfel ook echt of je 65 euro goedkoper gaat zijn bij de Mediamarkt als er weer een BTW-actie aan komt. Zeker aangezien de MacBook Air vol zit met gesoldeerde onderdelen is het altijd fijn om in het derde jaar nog garantie te hebben, bij een defect zullen waarschijnlijk grote onderdelen vervangen dienen te worden en kun je niet even makkelijk zelf wat vervangen. Ik heb in het 2e jaar ook garantie moeten claimen bij Apple, moederbord van mijn MacBook Pro moest ook worden vervangen, 1 van de videokaarten was namelijk kapot. Kosten van het vervangen van het moederbord waren ongeveer 520 euro, als je dat in je derde jaar krijgt ben je zuur! Neem aan dat de kosten van een moederbord van de Air ook wel hoog liggen…

Officieel heb je in Nederland recht op een deugdelijk product als consument en hebt dan ook het recht om in het derde jaar garantie te claimen, alleen ligt de bewijslast dan bij jouw als consument. Dus je moet dan aan kunnen tonen dat het defect niet ontstaan is door ondeugdelijk gebruik. In het geval van de 3 jaar garantie op Apple producten van Dixons heb je dat stukje bewijslast volgens mij niet.
    Je kunt ook dit topic over garantie nog even bekijken: http://www.onemorething.nl/community/topic/beste-winkel-garantiekwaliteit/

Bijdrager
    JesperD

Houd er wel rekening mee dat dit geen verplichting is, maar een service.
    MM kan het dus volledig gaan weigeren om geld terug te geven.
    Retour geven van geld is enkel van toepassing als je het product via het www hebt gekocht en terug zend.
    Ik ga pas in December dit jaar nieuwe Macbook halen

Was bij mij niet het geval, ik hoefde niet terug te sturen. Ben naar klantenservice gelopen (in Utrecht in dit geval) en kreeg de extra korting contant terug.

@Ray Ja, dat is de nieuwst voor €999

Bijdrager
    SunKeeper
    Ray1981 op 09 januari 2014

@JesperD, is dit ook de nieuwste? Dixons spreekt over de 4de generatie?

Ja, want hier wordt niet over de MacBook Air-generatie gesproken, maar over de generaties CPU’s van Intel:

2010 – eerste i5-i7-serie. (o.a.Tylersburg genaamd)
    2011 – Sandy Bridge, tweede generatie, met Intel HD Graphics 3000
    2012 – Ivy Bridge, derde generatie, met Intel HD Graphics 4000
    2013 – Haswell, vierde generatie, met Intel HD Graphics 5000

Winkels laten meestal de specs opschrijven door lui die er geen ballen van snappen en als ze het helemaal niet weten plukken ze het her en der van internet af waardoor gecombineerde info vaak tot vreemde fouten leidt.

Maar in dit geval is het de nieuwste generatie MacBook Air. De vorige generaties zijn namelijk al lang en breed uitverkocht.

Bijdrager
    Ray1981

Zojuist bij Dixons de MacBook Air besteld. Morgen komt deze binnen.
    Macbook Air 13″ i5 128 GB Haswell, Intel HD Graphics 5000 processor. – € 999,- incl 3 jaar garantie zonder eigen bijdrage op reparaties, MITS het niet aan de gebruiker ligt. Denk aan het laten vallen, waterschade….en ga zo maar verder. Gevallen die je had kunnen voorkomen/van buitenaf komen. Kan ik mee leven, hier hebben we weer een home verzekering voor.

Dixons is (2011/2012) overgenomen door de Bas group waaronder Mycom, iCentre en Dixons vallen. Ze hebben allen dezelfde reparatie center en volgens Dixons beter dan de Mediamarkt. Ik heb de gok gewaagd! We zullen het merken de komende 3 jaar:) (Liever niet)

Bijdrager
    belfortmac

Weet je dat zeker? op de site staat toch echt € 1099

Bijdrager
    Ray1981

@Daalhofmac
    Heb net de factuur binnen gekregen van € 1.099,-
    Korting wordt in de winkel netto verrekend. Men betaald dus € 999,-

Bijdrager
    belfortmac

1099 is volgens de site de weekdeal.
    Daarna wordt hij weer duurder, denk 1129 of zo.

Bijdrager
    belfortmac

Ik zie het al, het is een folder actie.
    Dan klopt het.
    Succes met je aankoop:)

Bijdrager
    Ray1981

;)

Bijdrager
    kogel

Mooie tip. Net de air 128 gb 13 inch en 8 gb besteld, wel vreemd dat je nergens de code kan ingeven. Wij zien morgen wel in de dixons.

Bijdrager
    Ray1981

@ Kogel – Alle credits richting @ Fenkikon
    Korting wordt verrekend in de winkel , heb zojuist een bevestiging van Dixons gehad. Wel voor zaterdag middag 17.00 afhalen.

Bijdrager
    Ray1981

Ben blij met mijn MacBook Air 13″ met 3 jaar volledige garantie @ Dixons – € 999,00:)

Bijdrager
    jakeh

Hmm nice, komt prima uit deze actie;)

Ik print het uit en neem het mee naar de Saturn, kijken of ze daar ook korting willen geven.

Bijdrager
    SunKeeper

Over het algemeen niet, bij Saturn zien ze liever Apple-gebruikers voorbij de deur lopen i.p.v. erdoor.

En je hoeft bij een gekocht product echt niet aan te komen voor garantie en als je het daar niet mee eens bent bellen ze de politie om je te laten verwijderen.
    Ik zou het je dus niet aanraden.;)

Bijdrager
    jakeh

Ik woon er bijkans om de hoek, dus wel het proberen waard. Anders bij de Dixons, kan je dat ook online bestellen en laten bezorgen eigenlijk – met deze korting?

Bijdrager
    Ray1981

Alles kunnen we met ja beantwoorden. Op de site van Dixons wijs alles vanzelf. Kijk maar even.

Bijdrager
    Ray1981

Mediamarkt 21% weg ermee actie!
    Wel wel op, standaard 2 jaar garantie. Bij Dixons 3 jaar.

29 berichten aan het bekijken - 1 tot 29 (van in totaal 29)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.