30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 49)
  • Q:
    Bijdrager
    pakko74

nieuwsgroep unison / igrabnews

ben net bezig met uitproberen van de nieuwsgroepen.. yeb ik ben laat…
    t lukt me bij beide programma,z om alles in te stellen…
    helaas krijg ik steeds de fout melding 408 authen. etc… en dan valt alles stil…(igrabnews)
    ditzelfde ook bij unison.. alhoewel deze toch kleine delen download… wel als alles stil valt meot je achter de mac blijven zitten om em draaiende te houden…

heb de news.casema.nl ligt et hieraan..?

ga nog even hoghwasher proberen..

Bijdrager
    MacTS

Het ligt niet aan jou, maar aan jouw ‘gratis’ newsserver. De bestanden staan er vaak maar kort op (een dag of 3). Je moet er dus steeds snel bij zijn! Een oplossing is een betaalde newsserver met een langere zogenaamde retentietijd.
    Het grote voordeel van de nieuwgroepen is dat ze ideaal zijn voor het binnenhalen van dvd’s. Ik haal gemiddeld 400KB/s bij 4 verbindingen tegelijk. Na een uurtje of 2 staat de film op mijn hd.

Bijdrager
    pakko74

okee top… is er een manier om neit te betalen… ?! ik ga er scheel van kijken…

Bijdrager
    MacTS
    ”pakko74″

okee top… is er een manier om neit te betalen… ?!

Zeker:
    1) er sneller bij zijn
    2) een betaalde account delen (?)

Bijdrager
    snoekie

Je kan bij http://www.hitnews.eu een 2 weken durend gratis account nemen… kan je met max 10 Mb downloaden.

Bijdrager
    Ratz

Ik heb ook die 480 authentic……. foutmelding als ik iGrabnews gebruik!
    Ik heb eigennlijk nooit goed begrepen hoe het werkt hoor, ik hoop ooit nog eens een mooie step by step nieuwsgroepen voor dummys te zien. Want ik heb dat 2 weken gratis account nu aangevraagd maar….
    -is iGrabNews nu het programma om het binnen te halen? O zoek je ook met iGrabNews?

Of gebruik je een andere zoekmachine zoals binsearch.info?

Teveel vragen eigenlijk… maar die 480 code krijg ik ook als ik op Fetch druk (wat dat betekent weet ik eigenlijk ook niet)

Ga maar weer naar de torrentjes :? :? :? :? :?

Bijdrager
    Ratz

Of is er iemand die een kort stappenplannetje op kan schrijven….. dat zou te gek zijn he pakko!:D

Bijdrager
    pakko74

ha voor IGrab…. deze info.. wat k wist te vinden… voor instellen en downen… dit werkt bij mij neit

http://www.binaries4all.nl/igrabnews/

unison werkt wel en oon weer niet…

k ga even 2 weken lid worden omt kijken of het de moeite waard is… vooralsnog… heb ik honderden gigs binnengehaaldf met Amule… das wel even wachten…

Bijdrager
    MacTS
    ”pakko74″

k ga even 2 weken lid worden omt kijken of het de moeite waard is…

Probeer het nou eerst eens met je eigen gratis newsserver bij je eigen provider voordat je moeilijk gaat doen. Lees om te beginnen eerst dit eens door http://www.binaries4all.nl/beginners/
    Het is helaas hoofdzakelijk gericht op windows en het zoeken met het programma FTD. Maar er zijn voldoende alternatieve zoeksites. Voor nieuwsgroepen heb je drie dingen nodig:
    1. een zoeksite 2. een downloadprogramma (bv. iGrabnews, gratis) 3. een controleer, repareer- en uitpakprogramma (bv. MacParDeluxe, gratis). Het is van belang dat je van alle bestanden die je wilt downloaden een zgn. nzb-bestand maakt. Op de meeste zoeksites is dit een kwestie van het aanvinken van de bestanden die je wilt en vervolgens het kiezen van ‘create NZB’. Dit werkt zo bij bv. http://www.binsearch.info maar er zijn er meer. Dit nzb-bestand wordt dan op je bureaublad voor je aangemaakt. Klik je daar vervolgens op dan start het downloaden automatisch (in bv. iGrabnews). Je downloadt de rar-bestanden, maar ook zgn. reparatie-bestanden (par2). Als alles binnen is klik je op het bestand dat eindigt met par2. Daarna worden alle bijbehorende bestanden in bijv. MacParDeluxe volledig automatisch gecontroleerd, eventueel hersteld, uitgepakt en geconverteerd naar bv. VIDEO_TS of Divx, afhankelijk wat je gedownload hebt. Eenmaal gezien is het vrij eenvoudig allemaal.

Bijdrager
    Ratz

Mac TS, ik snap helemaal nu wat je bedoeld en vindt dit ook vrij logisch. Ik heb standaard ook van wanadoo de nieuwsgroep en heb daaronder nu de 2 weken uitprobeerversie van hitnews.eu. Buiten dat als ik op fetch druk niks zie verschijnen begrijp ik niet helemaal wat het verschil in de praktijk betekent van zo’n nieuwsgroep van wanadoo of een betaalversie (hitnews.eu)
    Dat daar de bestanden langer opstaan e.d. begrijp ik maar ik begin toch met een zoekmachine een nzb bestand te zoeken? Hoe weet ‘ die’ nou op welke nieuwsgroep (betaal of wanadoo) ik kijk? da’s eigenlijk mijn grootste probleem…. hoe zit dat…
    Thanks

Bijdrager
    MacTS
    ”Ratz”

Hoe weet ‘ die’ nou op welke nieuwsgroep (betaal of wanadoo) ik kijk? da’s eigenlijk mijn grootste probleem…. hoe zit dat…
    Thanks

NZB-bestanden bestaan nog niet zo heel gek lang en ze dienen puur voor het gemak. Als je de te downloaden bestanden aanklikt en je maakt er een nzb van, dan zitten de gegevens van alle bestanden erin en ‘weet’ iGrabnews wat er binnengehaald moet worden. Verder is er eigenlijk maar EEN nieuwsgroep en dat is Usenet. De nieuwgroep van jouw provider synchroniseert hier namelijk mee. Iedereen zit dus in dezelfde vijver te vissen, ook de betalers. Uiteraard is het wel zo dat Usenet is onderverdeeld in vele subgroepen (alt.binaries.dvd, alt.binaries.pictures etc.). Om te kunnen downloaden in iGrabnews moet je wel nog jouw newsserver aanmelden! Dit doet je onder Servers, New NNTP Server. Je hoeft daar alleen de naam van jouw newsserver in te vullen. Poort=119. Connections zet ik op 3 omdat dit bij mij (nova.planet.nl) minder errors oplevert. Verder hoef je aan iGrabnews niet aan te komen. Na het klikken op een aangemaakt nzb-bestand opent dit nl. vanzelf.

Bijdrager
    Ratz

Mac TS ik dank je voor de heldere uitleg en snap denk ik voor 80% nu hoe het werkt. Het enige waar ik mee zit -ik zal dat beter proberen uit te leggen-……. iGrabnews kent nu de nieuwsgroep van mijn provider en de nieuwsgroep van mijn betaalde account (hitnews). Ik zie ze alle 2 staan.
    Zoals je al zei heb je iGrab, MacPardeluxe (heb ik beide dus) en als belangsrijkste een zoekengine nodig.
    Laat ik eens uitgaan van binsearch.info…… als ik daar iets zoek kom ik iets tegen en dat kan ik dan naar nzb omzetten. Helemaal duidelijk.

Maar hoe maak ik gebruik van de voordelen van de betaalde niewsserver die ik nu (op proef) heb want daar staan ze langer dan 3 dagen en er staat meer. Ik kan toch niet in binsearch.info aangeven dat ik in die vijver wil vissen…… begrijp je mijn probleem?

Thanks!

Of is dat het probleem met iGrabNews omdat die geen eigen zoekengine heeft?

Bijdrager
    snoekie

dat kun je wel. Je kan namelijk aangeven dat ie een aantal dagen langer kan kijken. als je de maximum age of post op 3 weken of zo zet dan kun je veel verder terug kijken dan dat je denkt.

Als je dus een NZB file van een ouder item wat je wilt downloaden hebt. Dan zeg je tegen iGrabnews dat ie het moet downloaden met de server van hitnews. Dan is er niets aan de hand.

Bijdrager
    MacTS
    ”snoekie”

Je kan bij http://www.hitnews.eu een 2 weken durend gratis account nemen… kan je met max 10 Mb downloaden.

Was een goede tip! Heb mij ook meteen aangemeld en ben de hele avond al aan het downloaden. Haal gemiddeld 700 KB/s bij 8 connections.

Bijdrager
    Ratz

:x I’m going mental!:x :x :x :x
    Heb net via Binsearch.info van de movie (Children of men) een NZB gemaakt. Igrabnews gevraagd dit met hitnews (die gratis) binnen te halen maar nu: er staat onder de tab download queue bij ‘ actions’ een 7-tal keer bij ‘.binaries.movies.divx’ bij ‘messages’ een foutmelding “Group request error”
    Daaronder een heleboel Rar files maar daar begint hij niet eens aan want linksonder heeft de DI Speed 0 kbps.
    :x :x :x :x :x :x :x :x :x :x
    Ik wil het zo graag maar het lukt dus echt niet! Dammit!

Moderator
    unSOUND

Dat zijn dus de nadelen van alles gratis willen doen… :wink:

Bijdrager
    Ratz

Uhm Unsound…. ik heb dus een betaalde server Hitnews waar dit op/mee gebeurd…. dat ik hem 2 weken op proef heb staat daar los van.
    Probleem van 2 posts geleden, anyone?

Bijdrager
    MacTS
    ”unSOUND”

Dat zijn dus de nadelen van alles gratis willen doen… :wink:

Sorry, maar dit slaat nergens op. Blijkbaar wordt je niet gehinderd door enige kennis van zaken. In het algemeen merk ik dat maccers weinig kaas hebben gegeten van nieuwsgroepen. Ik ben er nu een weekje mee bezig en heb inmiddels al 10 dvd’s binnengehaald. Het werkt dus perfect! Ik haal snelheden die tegen het max. van mijn abonnement bij Planet liggen nl. 700 KB/s, komt overeen met 5,6 Mb/s. Dan wil je toch nooit meer met torrents werken.

@Ratz
    : let erop dat je een nzb maakt van alle bestanden, zowel de rar als de par2 bestanden. Als ik vanavond tijd heb zal ik eens naar dezelfde film kijken.

Bijdrager
    MacTS

Gratis of niet. Bij mij lukte het de eerste keer om de film binnen te halen. Het is niet mijn genre, dus ik heb hem er weer af gegooid. Heel belangrijk is om van de juiste bestanden een nzb te maken. Heb je ook WinXP of een Intelmac met Windows? Download dan het programma FTD op http://www.ftd.nu Hiermee wordt je alles uit handen genomen en staan de films, cd’s etc. gewoon op genre verdeeld klaar als nzb-bestand. Wordt het helemaal een kwestie van slechts klikken. Als je een bepaalde film zoekt, dan kun je ook vragen of iemand deze voor je wil posten.

Bijdrager
    Ratz

WinXp opIntelmac met windows heb ik niet, ik gebruik gewoon macosx10.4 i.c.m. iMac.
    En dan dus Binsearch.info (yep, van alles een nzb bestand maken) en iGrabnews alwaar ik de keuze heb om het binnen te halen via Orange nieuwsgroep op die gratis uit te proberen hitnews.eu

er staat onder nog steeds dan onder de tab download queue bij ‘ actions’ een 7-tal keer bij ‘.binaries.movies.divx’ bij ‘messages’ een foutmelding “Group request error”
    Daaronder een heleboel Rar files maar daar begint hij niet eens aan want linksonder heeft de DI Speed 0 kbps.

Ik denk dat ik het opgeef en wacht tot ik een keer face to face iemand kan bevragen want dit gaat nergens meer over. Ik word er gek van.
    Of is er een laatste tip (gebruik iets anders…. dunno)?

Bijdrager
    MacTS
    ”Ratz”

alwaar ik de keuze heb om het binnen te halen via Orange nieuwsgroep op die gratis uit te proberen hitnews.eu

Hoe kan dit nou? Als je op het nzb-bestand klikt, opent iGrab die vraagt welke server je wilt gebruiken. Je kiest dan toch zeker voor hitnews? Heb je die server wel goed ingesteld? Ik heb vanavond alweer 4 films met mijn methode binnengehaald. Ik klik gewoon de nzb’s aan, iGrab opent en ik kan weer tv gaan kijken.

Bijdrager
    Ratz

Ja, ja! Dat doe ik allemaal!! Onwijs irritant!!!! Wellicht ideetje om die neiuwsgroep eraf te gooien en opnieuw in iGrabnews te plaatsten… ga ik morgen eens proberen -gaap-
    Thanks dude…

Bijdrager
    MacTS

Wellicht overbodig, maar heb je jouw inlogcodes voor hitnews wel ingesteld in iGrab? Dit moet bij Servers-Modify NNTP Server-Authent.
    Ik loop mijn eigen instellingen nog even na: IP/Port:Server Address: news.hitnews.eu, Server Port: 119 Max. Connections: 8, Authent: Login en Password, Nntp Server requires authentication aanvinken.

Moderator
    unSOUND
    ”MacTS”

In het algemeen merk ik dat maccers weinig kaas hebben gegeten van nieuwsgroepen.

Laat ik daar nou al een paar jaar mee bezig zijn… elke dag…

En ik heb gewoon gemerkt dat van alle programma’s die er voor de Mac zijn, de gratis programma’s in de regel ook de meeste frustratie opleveren… maar dat hebben mensen soms nog liever dan dat ze ergens daadwerkelijk voor betalen. Dus ja, gebruik lekker die gratis software, maar kijk dan ook niet raar op als het soms niet helemaal naar behoren werkt.

Ik werk dus zelf met Unison, en een Tweaknews account, en dat is een geweldige combinatie…

Bijdrager
    Ratz

Tegen Unsound wil ik alleen maar zeggen dat (naast dat ik een hoop sticky’s van je hebt gebruikt dus wel zeker je dank verschuldigd bent :D ) dat ik het gewoon wilde proberen zonder dat ik gelijk meerdere programma’s wil kopen. Jij kan nooit weten of ik later niet gewoon wel nog beter werkende programma’s koop; het is voor mij gewoon echt nieuwe materie. Dus niet zo snel oordelen dat ik helemaal niks wil kopen will ya!:) Daar weet je NIETS van! Als ik nu met die hitnews fijne ervaring had zou ik hem zo kopen. En ik heb nergens gelezen dat iGrabnews een waardeloos ding zou zijn en dat het ALLEEN maar met Unison kan….

Mac TS, ik heb PRECIES hetzelfde als wat jij hebt ingevuld maar somewhere gaat het dus fout. Wat mij wel opvalt is dat bij Orange.news bij Group name een heleboel binarties groepen zie, bij hitnews zie ik niks….
    En dan heb ik dus steeds foutmeldingen a la ‘group request erro’

En ik vind het weird dat ik bij speed steeds 0 zie staan. (Linksonder); daar ook gelijk errors overigens.

Shit, ik zat al te kijken hoe ik die pagina kan ‘saven’ en hem hier kan inplakken; zodat ik kan laten zien wat ik op mijn scherm heb staan.

Zal ik een taart bakken voor degeen die mij de gouden tip geeft haha:D

Bijdrager
    MacTS
    ”Ratz”

Wat mij wel opvalt is dat bij Orange.news bij Group name een heleboel binarties groepen zie, bij hitnews zie ik niks….
    Zal ik een taart bakken voor degeen die mij de gouden tip geeft haha:D

Dat je bij Orange groepen ziet zal wel kloppen, je hebt waarschijnlijk ooit op fetch geklikt. Dat je die niet bij hitnews ziet is ws ook goed, want je wilt alleen de inhoud van het nzb-bestand binnenhalen. Op de een of andere manier doe je gewoon iets (kleins) fout, want ik heb de film gisteren gewoon binnengehaald. Met ‘Schermafbeelding’ kun je hier laten zien wat er schort. Taart? Ben een Limburger en heb liever vlaai…

@unsound
    : iGrabNews is gewoon een prima newsreader die net zo goed werkt als Unison, dus daar ligt het echt niet aan. Bovendien bieden veel newsservers een gratis proefabonnement aan, waarna je pas hoeft te betalen. Dat is zo bij Hitnews en ook bij het door jou gewaardeerde Tweaknews. Maar toch bedankt, want dan kan ik na de gratis periode bij Hitnews dit ook weer doen bij Tweaknews. Kijken wie beter is.

Bijdrager
    Ratz

uhm, ik heb net schermafbeeldingen gemaakt en dit geplakt in een teksteditor bestand; het lukt mij niet om dit te plakken in dit berichtje (het lijkt wel of dit weekend helemaal niks lukt op die Apple haha)

Aardbeienvlaai ofzo? :D

Moderator
    unSOUND

Hoe je een afbeelding post staat hier:

http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=36496

Bijdrager
    Ratz

Mac TS ik ga het ergens deze week met hernieuwde kracht nog eens proberen. Ik laat het eerst eens bezinken :) -lees ben er even klaar mee-. Bedankt voor het meedenken zover!
    Ga eerst eens even checken hoe ik die schermaafbeelding dien te doen… thnks unsound.

Bijdrager
    MacTS
    ”Ratz”

Aardbeienvlaai ofzo? :D

Wel verse hè!

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 49)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.