13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    arw

Nieuwsbrief maken in html op mac

Beste medemaccers,

Ik wil graag op een eenvoudige manier een nieuwsbrief maken op mijn mac en deze in html versturen. Heeft iemand tips of ervaringen met daarvoor ontworpen programma’s voor de mac ?

Bijdrager
    Hansi2124

In Pages? In Mail?
    Of denk ik nu te simpel…..

Bijdrager
    Delars

Met Pages kun je mooie nieuwsbrieven maken.

Bijdrager
    EL Mystica

maak’m in je html-editor, oproepen in safari en dan “pagina versturen per mail”?

Bijdrager
    arw

dat klopt dat zou ik erg graag willen en het gaat erg makkelijk in pages maar ik kan deze niet opslaan in html om hem daarna te versturen of zie ik iets over het hoofd ?

Bijdrager
    arw

ik heb een test gemaakt in iweb deze online gezet en deze opgeroepen in safari en dan versturen per mail krijg dan een lege mail. Als ik dit met bijvoorbeeld nu. nl probeer lukt het wel doe ik iets verkeerd bij het maken van de site in iweb ?

Bijdrager
    arw

Niemand die weet wat er hier niet klopt ? Ik heb nogmaals geprobeerd een site opgemaakt als een nieuwsbrief up te loaden naar mijn server en via safari dan via mail versturen krijg weer een lege mail ? terwijl ik dit bijvoorbeeld met deze pagina probeer het wel goed gaat ? wat doe ik fout wat staat er fout ingesteld ?

Bijdrager
    nookie
    ”arw”

Niemand die weet wat er hier niet klopt ?

Een klein beetje geduld …… de antwoorden komen vanzelf.
    Ik kan me herinneren dat dit onderwerp al een keer aan bod geweest is in dit forum.
    Heb je, in de tussentijd, al gezocht?

Bijdrager
    arw

ja ben al heel lang aan het zoeken maar vindt heel veel maar niks werkt is een beetje frustrerend. Heb net ook geprobeerd een nieuwsbrief aan te maken in neo office deze kan wel naar html exporteren deze online gezet dan naar safari en pagina mailen maar krijg weer een lege pagina. Ik snap er niks van als ik het met andere pagina’s op het web probeer lukt dit wel wat gaat er hier fout ?

Bijdrager
    macjk
    ”arw”

Heb net ook geprobeerd een nieuwsbrief aan te maken in neo office deze kan wel naar html exporteren deze online gezet dan naar safari en pagina mailen maar krijg weer een lege pagina. Ik snap er niks van als ik het met andere pagina’s op het web probeer lukt dit wel wat gaat er hier fout ?

krijg je echt een leeg mailtje of krijg je alleen tekst zonder plaatjes??

Bijdrager
    MacBoot

de afbeeldingen in de mail die je verzend moeten wel online staan, anders krijg je inderdaad een leeg mailtje
    nu geef ik je als tip om de nieuwsbrief ook te testen in Outlook voordat je hem gaat versturen naar buitenstaanders
    dat is namelijk echt een drama :sealed:

Bijdrager
    arw

nee ik rijg echt een leeg mailtje. Ik dacht altijd met een amc maak je zo een super nieuwsbrief maar dit is verdomd lastig iemand nog goede ideeen ?

Bijdrager
    essiw

ik snap het niet helemaal, je bedoeld dat je in html een hele nieuwsbrief wil maken? dus plaatjes en tekst bij elkaar voegen en dat het dan een nieuwsbrief word?
    Dan zou ik eerst het ontwerp maken, dan de plaatjes uitknippen (photoshop) en op de juiste plekken plaatsen, tekst er bij. Desnoods kan je ook gewoon het ontwerp als achtergrond plaatje neerzetten, en met CSS de tekst op de goede plek zetten
    [upload de plaatjes naar een webserver of naar bijvoorbeeld http://www.imageshack.us/

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.