3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:

Bijdrager
    malibu-radio

nieuws op een web site

heej

ik heb een eigen web site waar ik muziek draai
    ma nu was mijn vraag ik wil graag een stukje nieuws om het hele uur laten draaien en dan automatisch dit hoeft echter ma een min of 2 3 teduren

dus om 13:00 wordt heel even voor 3 min het muziek onder broken door een nieuws flits of zo iets en dan gaat na de 3 min het muziek weer verde
    en om 14:00 gaat dit hier boven op nieuw plaats vinden en ga zo ma door
    ma dan wel om het uur het axtuweelste nieuws van dat moment
    ik speel mijn muziek af met Sam DJ

ik heb gezien dat dit kon op dit waar genomen op een andere site en heb hun om info gevraagt ma die reageren niet

hoop dat iemand weet hoe ik dit moet doen

als vast bedankt voor elke tip die binne komt

Bijdrager
    Yaris

Hoe je het moet doen weet ik niet, maar ik heb wel een off-topic bedenking. Je wil je radio op de automatische piloot laten uitzenden maar toch om het uur het actuele nieuws brengen. Waar ga je dat nieuws dan halen? Rechtstreeks overnemen (pikken) van het ANP? Mag dat zomaar? Pleeg je dan geen inbreuk op de auteursrechten? :?

Zomaar een bedenking…

Bijdrager
    malibu-radio

nou dat zou ik ook denken als ik zo deze topic zou lezen

ma het is zo ik ben bezig om bum-stemra en sena rechten geregeld tekrijgen
    en als je dat geregeld hebt wat overegens een vlink bedrag is voor sena rechten
    dan mag je dat zoort dingen wel uitzenden
    want dan betaal je voor de rechten die anderen hebben op hun productie

maa rhe tis zo geregeld in nederland dat je nieuws uitzendingen maar ene bebaald aantal minuten op een verwante site mag draaien en ik weet niet hoelang dat is ma als ik elke keer 3 minuten zou doen dan blijf ik echter vlink onder de norm die je mag hebben

deze norm is echter ingesteld voor verwante site’s die hele nieuws uitzendingen laten horen op hun site’s zo hele nieuws uitzending duurt ook al snel 15 min per uur en als je over die norm heen gaat ben je verplicht om lecentie aan tevragen bij de des betrevende nieuws uitzender

ma hoop dat je iets wijzer bent geworden over de rechten over deze zaken
    en hoop dat je mij miss ove rmijn vraag kan vertelen of info geven er over

mijn dank is al vast groot voor elke mogelijke goed uitpakkende tip of info

mvg
    maliburadio

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.