13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    Oproepertje

Nieuwjaarsduik met een iPhone

Gisteren ben ik, samen met mijn iPhone, al schaatsend door het ijs gezakt. Direct heb ik het water uit mijn iPhone geblazen en de telefoon op de verwarming gelegd. Wonder boven wonder werkt het apparaat nu weer als vanouds.

Echter ben ik toch benieuwd of het mogelijk is dat het water op den duur schade aan kan richten aan mijn iPhone (roest?). Heeft iemand een soortgelijk iets meegemaakt?

Alvast bedankt voor jullie hulp!:)

Bijdrager
    1973
    ”Oproepertje”

Echter ben ik toch benieuwd of het mogelijk is dat het water op den duur schade aan kan richten aan mijn iPhone (roest?). Heeft iemand een soortgelijk iets meegemaakt?

Daar kun je wel op rekenen!

Bijdrager
    NickBook Pro

Ik weet wel dat de garantie op je iPhone is komen te vervallen, aangezien er een watersensor in zit.

Bijdrager
    Fraser

Vocht is altijd slecht voor electronica!
    Hoeft niet eens meteen problemen te geven maar kan oxidatie veroorzaken waardoor je op den duur rare klachten kunt krijgen; uitvallen, microfoonproblemen etc. etc.

Ik hoop voor je dat het meevalt, anders heb ik nog wel een jailbroken iPhone 1G te koop…;)

Bijdrager
    EmuuuH

open maken, schoonmaken met demi water/ pure alcohol??

of gewoon dichtlaten en kijken of hij het vol houd..

Bijdrager
    Yaris
    ”Oproepertje”

Direct heb ik het water uit mijn iPhone geblazen en de telefoon op de verwarming gelegd.

Je hebt toch wel eerst het water uit je longen geblazen en jezelf op de verwarming gelegd hoop ik.

Bijdrager
    Oproepertje
    ”NickBook

Ik weet wel dat de garantie op je iPhone is komen te vervallen, aangezien er een watersensor in zit.

Mijn iPhone is een eerste generatie, deze heeft geen sensoren volgens mij.

”Fraser”

Vocht is altijd slecht voor electronica!
    Hoeft niet eens meteen problemen te geven maar kan oxidatie veroorzaken waardoor je op den duur rare klachten kunt krijgen; uitvallen, microfoonproblemen etc. etc.

Ik hoop voor je dat het meevalt, anders heb ik nog wel een jailbroken iPhone 1G te koop…;)

Ik wil zeker een iPhone opnieuw kopen mocht deze het begeven. 1e generatie voldoet prima alleen wacht ik wel tot ie het begeeft.

”EmuuuH”

open maken, schoonmaken met demi water/ pure alcohol??

of gewoon dichtlaten en kijken of hij het vol houd..

Aangezien ik niet echt technisch ben zal openmaken & reinigen niet echt een optie zijn. Ik denk dat ik gewoon maar afwacht.

Bedankt voor jullie reacties! :)

Bijdrager
    Oproepertje
    ”Yaris”

Je hebt toch wel eerst het water uit je longen geblazen en jezelf op de verwarming gelegd hoop ik.

Ja, beiden waren we toe aan een warm onderkomen. Al met al een vreemde ervaring:wink:

Bijdrager
    Dick de Roos

Je bent niet de enige die een natte iPhone had. Sommigen hebben daar wat banalere oorzaken voor.
    Maar je bent denk ik wel de eerste die met de iPhone (zo zwaar is die toch niet?? :? ) door het ijs is gezakt.

Bijdrager
    JDVM

Mijn iPod nano deed het na een bad ook nog prima. Een paar weken later begon hij echter rare kuren te krijgen. Weer wat later was ‘ie kapot.

Bijdrager
    saewer
    ”Oproepertje”
    ”NickBook

Mijn iPhone is een eerste generatie, deze heeft geen sensoren volgens mij.

Sorry maar die zit ook op de eerste generatie iPhone.

Bijdrager
    jl07

Gelukkig werkt de iPhone nog anders was die eventueel vuilbak.

Bijdrager
    StarX

probeer alles wat je nog nodig acht voor later te syncroniseren met een ander toestel voor moest hij het later nog begeven.

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.