14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:
    Bijdrager
    NoiA

Nieuwe wireless router! Advies svp

Ik ben op zoek naar een nieuwe wireless router en wel om de volgende redenen

1. als ik beneden in de woonkamer zit dan stoort er hier een router in de buurt nogal omdat het signaal sterker is dan de mijne en mijn verbinding af en toe hierdoor wegvalt. Dus de router moet iig een groot bereik hebben. (belangrijkste argument)

2. ik wil wireless kunnen printen via de router (dus voorzien van usb poorten)

3. er moet wpa2 beveiliging op zitten (nu heb ik alleen wep)

3. de router moet ook de G variant ondersteunen… die ik nu heb doet alleen B

Bijdrager
    Golfgast

Kijk op de site van US Robotics…

http://www.usr.com[/url

Bijdrager
    NoiA

dank voor de site die max g producten zien er wel veelbelovend uit… heeft een router in deze alle dingen die ik eerder gepost heb? dat kan ik nl niet van de site opmaken?

Bijdrager
    Byron

check ook ff de compatibility met Mac ivm de printer (mijn printer hier kan ik dus niet via mijn router laten printen met mac osx, wel met windows)..

Bijdrager
    apollo51

Waarom zet je je router dan niet gewoon op een ander kanaal en wacht je op een nieuwe WiFi variant… G is ook al erg oud.

Bijdrager
    NoiA

dat is het em nou juist, ik heb hem al meerdere keren van kanaal veranderd maar ondanks dat valt het signaal toch steeds weg en “pakt” mijn powerbook de router vd buren die zo sterk is

Bijdrager
    NoiA
    ”apollo51″

Waarom zet je je router dan niet gewoon op een ander kanaal en wacht je op een nieuwe WiFi variant… G is ook al erg oud.

heb je enig idee wanneer die nieuwe variant uit komt? ik kan wel wachten….

Bijdrager
    Golfgast

Hier de MaxG Wireless router. Deze werkt naar behoren, zowel met mijn Mac Mini alsmede mn vaders windowslaptop met MaxG pc-card. Voor eventueel sterker signaal is de antenne te vervangen door een betere/sterkere. Configureren gaat via webbrowser. Alle mogelijke beveiligingssoorten zijn beschikbaar. van WEP tot WPA en WPA2. Deze zijn allen compatible met Mac (iig de ingebouwde Airport in de Mac Mini). Ook zijn MAC-adressen te filteren. USB-printerserver is aanwezig, alleen hebben we niet de mogelijkheid het uit te proberen vanwege een printer met parallellepoort.

Over het algemeen tevreden.

PS (er zijn 2 varianten, accespoint (alleen draadloos uitzenden) en de router (draadloos + 4 bedraad)

Bijdrager
    Harryk

Heb je de buurman ook wel eens van kanaal laten wisselen? Laat hem een hoog (of laag) kanaal nemen en jij een laag (of hoog)…
    Meestal wordt default een kanaal gekozen dat ‘in het midden’ zit.

Bijdrager
    NoiA

ik weet echt niet wie dat ding in huis heeft staan, daar zijn veel opties voor. En ik ben op kanaal 1 gaan zitten terwijl hij op 7 zit dus dat moet het toch ook niet zijn lijkt mij zo…

Bijdrager
    crazy ivan
    ”NoiA”

Ik ben op zoek naar een nieuwe wireless router en wel om de volgende redenen

1. als ik beneden in de woonkamer zit dan stoort er hier een router in de buurt nogal omdat het signaal sterker is dan de mijne en mijn verbinding af en toe hierdoor wegvalt. Dus de router moet iig een groot bereik hebben. (belangrijkste argument)

2. ik wil wireless kunnen printen via de router (dus voorzien van usb poorten)

3. er moet wpa2 beveiliging op zitten (nu heb ik alleen wep)

3. de router moet ook de G variant ondersteunen… die ik nu heb doet alleen B

Linksys WRT 54G

http://www.linksys.com

Bijdrager
    midas

hier staat een sitecom 143, ding werkt prima, zowel met pc als mac en is erg snel

Bijdrager
    Groovejunk

Ik heb hier een linksys (Cisco) staan. werkt prima. Als je beter bereik wilt hebben kan je er altijd een extender opzetten. Kan je de bestaande antenne erafdraaien en een nieuwe antenne met snoertje plaatsen op een plek waar hij je beter ontvangst kan geven. Of je neemt een extra linksys wifi station erbij en die plaats je op een andere verdieping (Ja, kost wat extra maar dan heb je ook wat) Het mooie van de linksys is dat hij dan bridged met de router beneden (of elders in huis) en hij meteen alle instellingen overneemt.

Bijdrager
    G3Lay-Z

Mijn tip zou zijn;

kijk voor Linksys (dochter onderneming Cisco) of een 3Com

Succes!

Cheers!

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.