11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    fozzy

Nieuwe Wifi All-in-One (thuisgebruik)

Goedemorgen,

We zijn op zoek naar een nieuwe (betaalbare) all-in-one voor thuis.
    Moet beschikken over WiFi.
    Wat is beter: Laser of Inktjet?

Hij zal niet intensief gebruikt worden, maar moet ook geen inkt/toner slurper zijn natuurlijk

Bijdrager
    Wiki Post

Bijdrager
    MichelSchreurs

Beter bestaat niet. Een laserprinter is beter, net als dat een inkjet beter is. Het ligt eraan wat je wilt doen.

Inkjet is beter als je:

– Foto’s print
    – Niet erg veel print
    – Goede kleuren belangrijk vindt
    – (Aanvullingen welkom)

Een laserprinter is beter als je:

– Veel print
    – Heel erg weinig print
    – Je prints geen foto’s bevatten
    – Prints direct wilt kunnen vastpakken
    – (Aanvullingen welkom)

Ik zal het een en ander verduidelijken. Een inkjet printer geeft vaak betere kleuren en veel betere foto’s. Een laserprinter is wel prima geschikt om af en toe een afbeelding in een document te printen, en bijzonder geschikt voor het printen van grafieken en dergelijke.

Een inkjet-printer heeft vaak een (veel) hogere prijs per pagina dan een laserprinter, maar is in aanschaf ook veel goedkoper. Let er wel op dat inkt kan indrogen wanneer je erg weinig print. Bij een laserprinter gebeurt dat niet.

Wanneer je met een inkjet-printer een pagina met veel dekking print, heb je kans dat het papier (zeker wanneer het dun is) gaat bobbelen, en je kunt een print niet direct vastpakken. Een laserprinter heeft dit probleem niet. Een pagina kan hooguit enigszins kromtrekken.

Een laserprinter is vaak sneller dan een inkjet-printer per pagina. Wil je echter één pagina, is de inkjet weer sneller (want de laserprinter moet opwarmen).

Ik heb zelf een Samsung CLX-3175FW gekocht. Topapparaatje. Afbeeldingen zijn voor mij goed genoeg, scanner doet het goed en hij kan faxen. Hij is aangesloten via wifi en dat werkt prima, met zowel de Windows-PC’s in het huis als met de Mac’s.

Ik print ongeveer 1500 pagina’s per jaar en daarmee is de laserprinter veel rendabeler.

Wanneer je een preciezere reactie wilt hebben, is het handig om aan te geven wat je met je printer wilt doen en wat andere eisen en wensen zijn. Tot dan toe hoop ik dat ik je hiermee al heb kunnen helpen!

Bijdrager
    Arthur345
    MichelSchreurs op 18 februari 2012

- Veel print
    – Heel erg weinig print

Hoe moet ik dit serieus nemen?

Bijdrager
    TRML

Eenvoudig, als je erg veel print is de toner voor een laser printer vele malen goedkoper als de inkt voor een inkjet printer.

Als je erg weinig print dan drogen de printkoppen van een inkjet uit en print hij niet goed meer, maar een laser kan ge gerust een jaar stil laten staan en hij zal dan nog gewoon goed printen.

Bijdrager
    fozzy

Nou, ben er al uit. Beslissing genomen en zojuist een HP Photosmart 5510 gekocht.
    Simpele printer/scanner/copier voor thuis te gebruiken.
    Zullen toch niet genoeg printen voor een Laserprinter.

Cartridges zijn ook niet zo duur, setje voor 30 eurie bij Dixons.
    Printer zelf kostte me €90,– (laatste model stond in de winkel) normaal € 99,95.

Geblokkeerd
    Bento
    TRML op 18 februari 2012

Eenvoudig, als je erg veel print is de toner voor een laser printer vele malen goedkoper als de inkt voor een inkjet printer.

Goedkoper dan toch?

Bijdrager
    verwijderd-profiel

Hallo,
    Ik ben net even met mijn moeder naar de MediaMarkt geweest om een printer te kopen. De printer moest draadloos zijn, en compatible met Mac. Wij hebben dus de HP PhotoSmart 5510 e-All-In-One gekocht. Ik heb hem net uitgepakt, cartridges erin gedaan, aangezet en de instructies op het scherm (van de printer) gevolgd. Maar na enkele seconden (ook na stroom eraf halen en opnieuw aanzetten) komt er een melding (foto hieronder) en knipperen de “Wireless” en de “Power” knop.

Weet iemand wat dit probleem kan zijn? Is het op te lossen, of moeten we ermee terug naar de winkel?

Hartelijk bedankt voor het meedenken!

Bijdrager
    verwijderd-profiel

Ah. bedankt!
    Ik had al wel gezocht, ook op de HP site, maar had niks over deze error gevonden!

Bijdrager
    jobz

Graag gedaan. En nou, dan moet je je internetfilters eens nakijken ;-). Want als je de error code intoetst ben je in 0.0011 seconden waar je zijn moet…

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.