24 berichten aan het bekijken - 1 tot 24 (van in totaal 24)
  • Q:

Bijdrager
    DutchMac

Nieuwe website laten bouwen

Hallo, wij zijn op zoek naar iemand die een website kan bouwen welke :

+1500 bloemenfoto’s gaat bevatten
    een mega goede zoekfunctie moet bevatten welke tussen die foto’s gaat zoeken op naam, soort , hoogte, kleur, en nog meer
    klaar moet zijn voor gebruik op mobile apparaten (misschien ook wel offline als app)
    gemakkelijk te beheren, uploaden en verwijderen of aanpassen gegevens van de foto’s
    en waar de informatie betreffende de bloem op de foto verschijn bij een mouseover

Nu hebben wij wat mensen uitgenodigd voor een gesprek en wat offertes gekregen. Het gaat om een heel bedrag, dat is niet erg, maar voordat we kiezen voor een ontwikkelaar kunnen jullie nog dingen roepen die wij niet mogen vergeten?

Ik heb ook Joomla horen vallen, maar is dat wel veilig/stabiel genoeg voor zo’n soort site?
    Wat zijn reƫle bedragen?

thx

Bijdrager
    hokkie

Ik ben op dit moment bezig met een website te laten bouwen op basis van Magento, de prijzen zijn heel divers inderdaad. Ik heb nu een offerte van 7k liggen, maar heb ook Ć©Ć©n van 15k.

Het ligt aan zoveel factoren! Een eenvoudige optie op de website, kan heel duur uitpakken als daar de modules niet voorhanden zijn en een het bedrijf deze voor je moet gaan bouwen (a 75 p/uur) Dus kijk vooral of het bedrijf, die voor je gaat bouwen, met je meedenkt en je eventueel alternatieven kan aanbieden. Daarnaast moet je kijken of de klik er is, maar dat is mijn mening!

Bijdrager
    Shmoo

Prijzen zijn zo verschillend het is meestal een kwestie van ervaring en kwaliteit dat de prijs omhoog duwt want veel developers werken toch met dezelfde systemen.

Ga je voor laten we zeggen de Marktplaats developers dan ben je met 500 a 600,- klaar en werkt het ook, alleen zal er altijd wel links of rechts iets niet 100% werken zoals jij dat vooraf voor ogen had. Aanpassen en accepteren is dan meestal het uitgangspunt, verwacht er dan ook niet het beste van het beste van voor die prijs.
    Dit hoeft helemaal geen slechte manier van werken te zijn want soms is dat voor bepaalde projecten juist de manier van werken.

Wil je wel top kwaliteit dan kom jij in een hele andere sector en betaal je daar ook voor, offertes zullen dan ruwweg vanaf 1000,- en meer zijn maar je moet wel uitkijken dat ze niet misbruik van je willen maken omdat ze bijv. een paar leuke namen in hun portfolio hebben staan.

Er wordt in deze Open Source tijdperk waarin wij nu leven nog maar heel erg weinig ECHT zelf gebouwd en dan bedoel ik maatwerk dat alleen jouw website ten goede komt. Iemand die dus met een Open Source systemen gaat werken en dan 75,- p/uur telt voor het bouwen op basis van dat soort systemen vind ik persoonlijk een afzetter. Open Source is prachtig er is niets mis mee en het heeft wel degelijk de toekomst zeker nu overheden eindelijk gaan inzien dat het veel efficiƫnter is dan opmaat gemaakte software waar maar heel weinig mensen verstand van hebben alleen wat developers soms vergeten is dat iemand anders hun basis heeft geleverd en dus als het ware over de rug van iemand anders geld aan het verdienen zijn terwijl ze volgens de wet natuurlijk helemaal niets verkeerd doen. Ze mogen er namelijk mee doen wat ze willen, persoonlijk vind ik dat fout maar er zijn mensen die dat niets uitmaakt.

Stel iemand neemt WordPress als CMS en daaraan koppelt hij een webshop of catalogus plugin en als kerst op de taart gebruikt hij ook nog eens het Bootstrap Framework ( HTML-CSS ) zodat hij eigenlijk al voor 85% aan jouw behoefte voldoet qua functionaliteit hoe zou jij je dan voelen als hij voor die 85% (basis) al 750,- op de offerte zet alleen omdat hij vanuit zijn ervaring weet welke systemen hij met elkaar kan verbinden om zijn workflow te verschillen en jou een goede basis te geven voor je website. Ik heb niets tegen mensen die meer verdienen dan iemand anders wanneer ze kwaliteit maken en beter zijn dan iemand anders maar in een offerte hoort dan wel degelijk te staan welke producten-/diensten er gebruikt worden en waar men voor moet betalen. Links en rechts wat aanpassingen maken aan het Bootstrap Framework of WordPress Core doe je normaal niet tegen een 75,- puur tarief.

Bij WordPress doen ze jaarlijks in augustus een enquete ( State of the Word ) en daaruit kwam dat mensen ( niet alleen developers ) die websites bouwen op basis van WordPress gemiddeld 54.- USD p/uur rekende laten we zeggen 45,- euro p/uur dat vind ik een veel netter bedrag voor het werken op basis van iemand anders zijn broncode.
    Zeker als je bedenkt dat al die Open Source producten op vandaag zeer goed gedocumenteerd zijn en gebouwd op basis van de toekomst.
    Dit wordt een ander verhaal wanneer het gaat om een bestaande website, stel jij al een bestaande website ooit laten maken door bedrijf X en nu jaren later wil je door bedrijf Z er bepaalde functionaliteit aan toevoegen dan vind ik dat je als developer heus wel iets meer p/uur mag rekenen omdat je je eerst weer moet gaan verdiepen in de broncode van die bestaande website en je niet direct weet hoe de voorganger gewerkt heeft, dat kost vaak veel tijd.

Kortom het is moeilijk om je een X bedrag te geven voor een project als deze er zijn zoveel factoren die de prijs kunnen beĆÆnvloeden, denk alleen al aan de kwaliteit van een designer, designers zijn vaak duurder dan developers en iemand die voor 200,- op Marktplaats een website kan maken ( niet jouw website ) die schrapt deze designer meestal compleet zodat hij aan die prijs komt, lever eens een goede PSD design van een website in bij een developer en vraag hem om daar een WordPress website van de maken en je bent met 250,- tot 400,- klaar als er niet veel functies inzitten.
    Maar zodra je dat design nog moet laten maken komt daar al snel weer 600,- bij voor een designer.

Wil je met Open Source systemen gaan werken dan kom je al snel uit bij systemen die een webshop of catalogus kunnen beheren want dat is de functionaliteit die jij zoekt i.c.m een uitgebreide zoekfunctie. Denk aan een webshop zonder betaalmogelijkheid maar die wel producten kan tonen is eigenlijk een catalogus functie als het ware.

ā€¦.
    en waar de informatie betreffende de bloem op de foto verschijn bij een mouseover

Dit kan al zo’n struikelblok(je) zijn waar ervaring in het spel komt want je site moet klaar zijn voor mobiele producten ( Mobile First aanpak ) noemen ze dat op vandaag maar een mouseover bestaat natuurlijk niet op een touch device. Iemand met minder ervaring zal dan iets gaan maken dat te vergelijken is met het menu dat OMT gebruikt in hun nieuwe header, op je desktop is een hover over het menu-link een dropdown functie terwijl je op een iPad of iPhone twee keer moet tikken op dezelfde menu-link om iets vergelijkbaars te doen namelijk, de dropdown functie tonen. Dat is niet functionaliteit maar irritant en daar betaal je extra voor als developers begrijpen hoe ze dat kunnen tackelen, dat zijn van die kleine dingen waar het verschil in kan gaan zitten tussen een 500,- website en laten we zeggen een 1250,- website.

Ik denk dat jij hele goede kwaliteit kun vinden bij developers die vanaf ongeveer 1000,- werken maar ik zou ook niet meer betalen dan 2000,- als je vooral met Open Source systemen gaat werken.

Bijdrager
    DutchMac

Shmoo, je hebt daar helemaal mijn punt. De meeste developers gebruiken inderdaad een Open Source CMS en ook ik vind het van de zotte dat wij voor het ontwikkelen van een website met een Open Source CSM zoveel kunnen gaan betalen. De offertes die wij nu hebben liggen zijn ook eigenlijk heel summier over hoe de prijs is opgebouwd. Ik denk dat we nog maar een paar mensen moeten uitnodigen en de boel moeten gaan vergelijken op basis van deze gesprekken. Volgens mij is het niet anders dan een Open Source CMS met wat modules waar betaald voor moet worden welke de juiste uitstraling, onze huisstijl, moet krijgen.

Bijdrager
    Shmoo

Precies,

Het kan een vrij eenvoudige basis hebben waar je alleen zou moeten betalen voor de aanpassingen, zoals dit, dit is een kale Gratis catalogus module die iedereen hier op het forum kan installeren, ook zonder enige ervaring.

WP Catalogue

En dit is precies hetzelfde script alleen met een beetje CSS aanpassingen zodat de module past in de huisstijl van het bedrijf.
    http://www.freewheelbicyclestore.com.au/bicycles-accessories/

Natuurlijk heb jij nog wat extra aanpassingen nodig dan alleen CSS waar je dan iemand voor moet betalen maar dat dit een basis kan zijn waarop je kan gaan werken mag wel duidelijk zijn.

Als ik zo vrij mag zijn dan zou ik Dr. Maddox ( vroeger actief OMT lid ) eens vragen om een offerte te maken, hij is eigenlijk een designer maar kan dit echt wel realiseren.
    http://www.spreadtheword.nl

Bijdrager
    computer space

Volgens mij zit de crux in die zoekfunctie. Klinkt alsof je daar toch een custom database en zoekfunctie voor moet schrijven. Dat kun je dan wel weer als module optuigen en aan een CMS hangen, maar kijk dan goed wat dat CMS nog toevoegt naast een hoop bloat.
    Bendenk dat WordPress en Joomla vooral hangen op artikelen met meerder auteurs schrijven, en daar dan weer een comment-systeem bij. Is dat niet relevant, dan kun je in de backend flink verzuipen, hoewel je die ook weer kunt minimaliseren. Maar alle overbodige functies blijven wel ergens onzichtbaar draaien.

Bijdrager
    DutchMac

Die zoekfunctie is waar het allemaal om draait. En als dat speciaal gemaakt moet worden, geen probleem. Dat daar extra kosten aan verbonden zijn lijkt me ook duidelijk.

We gaan de offertes nog maar eens bekijken.

Bijdrager
    streeff

Zorg dat er ook een post (en tijd) is ingeruimd voor het opzetten van een optimale gebruikerservaring, en voor testen en verbeteren met en representatieve groep testgebruikers.

Als ik het zo lees kan die zoekfunctie vrij uitgebreid worden, maar voor de gebruiker moet het allemaal heel logisch aanvoelen. En dat heeft nauwelijks met techniek te maken maar vooral met interaction design.

Bijdrager
    Shmoo

@hokkie,

Check je OMT inbox

Bijdrager
    hokkie

@shmoo

Thnx! PM terug;)

Bijdrager
    Anoniem ex-lid

Vind het beetje rare tekst van @shmoo.
    Een wordpress onderzoek uur tarief omrekenen met nederlandse uur tarief ? HUH?! Hebben ze in america de zelfde vaste lasten druk dan ?
    Of ik fiat heb of zelf gemaakte auto, dat moet afhangen van het uur tarief ? Zal het niet meer te maken hebben wat je pand kosten zijn, je andere vaste lasten, belasting en of je met de klant veel overleg of alleen maar achter elkaar websites de grond in stamp. Het aantal mensen dat er werkt.

Laten we eerst even een verschil maken tussen designers, programmeurs en wordpress in elkaar zetters.(wp installeren en template erin zetten, wat modules installeren etc). En in de laatste categorie heb je 3 verschillen : Vak mensen of hobbyisten of wannabe vakmensen. (wordpres, plugin en standaard template erop zetten)

De ene auto monteur kost 35 euro, de andere 50 euro per uur.
    Of het nu open source is of niet, de uren die eraan gewerkt worden, zullen toch betaald moeten worden. (dus ik zou ook eerder informeren naar de uren en specifiek een offerte vragen).
    En 3 dagen werk a 35 euro per uur, kom je al snel op :750 euro. (840 om precies te zijn).
    De ene auto monteur kost 55 euro, maar kan veel sneller probleem vinden en sleutelen door ervaring. De andere kost 25 euro, maar daar zal je misschien wel 3 keer moeten terug komen eer dat probleem verholpen is ;).

Enige minpunt is, dat net zoals een auto, je niet genoeg verstand hebt om in te schatten of dat het geld waard is of niet.
    Waar je wel naar kan kijken : Kwaliteit en klik met de web ontwikkelaar.

Dan willen de meeste nog voor zo weinig mogelijk zo veel mogelijk wil hebben.(maar niet goed kijken naar de kwaliteit) En eigenlijk voor kwaliteit niet willen betalen.
    En ja je kan het zelf maken via open source . Maar ik ga als programmeur ook niet zelf mijn bloemen schikken.

En wil je verkopen? Of wil je bezig zijn met je website in de lucht houden omdat je het zelf wou doen en goedkoop wou doen :).
    En dan ook nog de factor dat je voor minder dan 1200 euro wil inverteren om goede maand inkomsten te genereren. Als dat kon, dan verkocht niemand meer websites ;).
    Als je iets wil beginnen, moet je goed investeren. Daar hoor een goede website bij.
    Overzicht en design, goede aantrekkelijke teksten die uitnodigen om te lezen. Formulieren die niet als een drempel voelen om in gevuld te worden.
    menu structuur duidelijk en overzichtelijk.

Ik snap ook niet dat sommige ondernemers in veel te dure auto rijd, en dan een flut websitetje hebben van 250 euro die er niet uit ziet.

Bijdrager
    hokkie

Ik denk dat je alles moet afwegen (kosten/baten), althans zo doe ik het! Als je als ondernemer afhankelijk bent van je website/shop, dien je hier goed naar te kijken, goede partijen uit te zoeken en daar horen nu eenmaal investeringen tegenover te staan.

Echter, is het voor de gemiddelde ondernemer niet meer bij te houden wat “waar” is voor je geld! Net zo min je niet altijd weet waarom een autobedrijf je gepeperde rekeningen voorschotelt. Vroeguh had ik een Fiat Stilo 3-deurs, hiervan moest de linker koplamp vervangen worden. Dit kostte mij even 120 euro. De halve auto moest gedemonteerd worden (met eigen ogen gezien) om Ć¼berhaupt het lampje te kunnen verwisselen. Totdat ik een keer naar een andere garage ging, zelfde probleem. Geen rekening! Dat is onze service meneer, u hoeft alleen het lampje te betalen.

Beide is wat voor te zeggen natuurlijk, waarom moet de garage opdraaien voor de gemaakte uren? Ik heb ook geen enig moment wrok gehad tegen dat bedrijf, maar ze waren wel een klant kwijt omdat de service bij de ‘gratis’ garage vele malen hoger was (niet alleen door de rekening), die uren hebben ze dubbel en dwars aan mij terug verdiend.

Voor mijn onderneming ben ik nu bij drie (grote) e-commerce bedrijven geweest en diegene waar ik de beste “klik” mee had, krijgt binnenkort mijn offerte getekend retour. Voor mij is de prijs minder relevant, dat verdien ik terug!

Bijdrager
    Anoniem ex-lid

Helemaal mee eens @hokkie. waar je goede klik mee hebt, alles goed uitgetekend is en plan gemaakt is zou ik ook voor gaan.

Een duidelijk plan en afspraken helpen ook in de kosten. Zo hoef je ook niet na de oplevering telkens fijn te tunen.

Bijdrager
    Xenophon

Ik zou ook zeker eens kijken naar Drupal Commerce, desnoods de distributie ‘Kickstart’. Icm. met Faceted Search, en heel veel custom theme-werk kan je ook zeker zoiets bouwen.

Verder sluit ik mij helemaal aan bij de reactie van Shmoo. Uurtarieven zijn in NL & BE sowieso anders dan in de VS, daar betaal je ‘maar’ 30% belasting. Hier in BelgiĆ« mag je al rekening houden met 50% ‘overall’.

Bijdrager
    Shmoo

@hokkie,

Geen idee of je dit nog leest maar had jij nu gekozen om met SEOshop aan de slag te gaan en zo ja wat zijn dan je ervaringen hiermee?

Bijdrager
    hokkie

@Schmoo

Ja, dat klopt.

In de aanloop van een webshop heb ik kritisch naar alle mogelijke oplossingen gekeken. Hier was maatwerk sterk mijn voorkeur doordat je enerzijds volledig eigenaar bent en blijft van je shop en anderzijds je veel mogelijkheden hebt (je kunt meegroeien met de trends zoals jij wilt). Magento was dan wel mijn voorkeur; er zijn veel ontwikkelingen; veel support; groot gebruikersforum met ongekende mogelijkheden…

Echter aan alles zit een prijskaartje en elke “leuke” aanpassing kost geld. Vaak betaal je voor mooie modules (bijvoorbeeld een module mobiele site) ca. ā‚¬200/300 euro, los van bijkomende design kosten en of deze aangepast moeten worden op jouw shop. Niet wetende of de conversie/omzet verhogend werkt A/B testen tussen modules is dus een prijzig aangelegenheid…

Daarnaast moet je een hosting partij hebben die de traffic aan kan. Mijn shop heeft 10K~15K bezoekers p/maand. Dit is niet heel veel, maar je snapt dat dit soms wat problemen kan leveren. Is dit (juist) in het weekend, moet je een partij hebben die dit asap oplost anders kost dit je omzet. Dit soort hosting partijen zijn niet gratis;)

SEO Shop is in de basis magento, maar daar zal je in de praktijk weer weinig van zien.

SEO Shop brengt maandelijks updates uit zonder dat je hiervoor extra belast wordt, het is all-in. Ook bij SEO Shop heb je een soort van App-Store, hier kan je voor een laag eenmalig bedrag of een maandelijks abonnement mooie toevoegingen installeren of andere templates (design) uitproberen. Hierbij moet je echter oppassen dat je maandkosten niet gigantisch uit de hand gaan lopen.

Voordeel is wel dat je alles (los van het basis SEO Shop jaarabonnement) maandelijks kunt opzeggen. Een module voor 2 maanden proberen kan dus goed. Als dit niet bevalt, zeg je het met 1 druk op de knop op.

Waar je bij SEO Shop voor moet opletten is dat ‘zij’ werken met partners. Dit houdt in dat deze partners als enige Apps kunnen toevoegen of erger nog; het design kunnen/mogen aanpassen. Heb je wilde ideeĆ«n en een fantastisch zakelijk relatie die dit voor je kan realiseren, dan moeten deze partner worden van SEO Shop (en dat gaat niet zomaar). Ook zaken als ‘even’ aanpassen gaat niet, SEO Shop is een erg gesloten systeem!!!! Daar moet je wel rekening mee houden. In je design heb je redelijke vrijheid, maar je checkout pagina aanpassen kan bijvoorbeeld niet.

Zo even een korte gedachte, mocht je meer info willen, PB mij gerust.

Bijdrager
    Shmoo

Oke,

Nou, het zit zo, mijn oom en daar een vriend van die heeft een eigen bedrijfje, werkt gewoon als eenmanszaak maar wil wel graag zijn diensten ook online verkopen in 2014 dus was hij via via via uitgekomen bij SEOshop.
    Opzetten was easy, links en rechts wat vrienden gevraagd of zij de site wilde bijhouden en wat aanpassingen maken terwijl hij gewoon kon blijven werken, hij is immers geen computer junk.
    Kleuren en dat soort kleine aanpassingen.. Nu bleek na 2 maanden stoeien dat al zijn Facebook vrienden en mensen die dus veel meer computer ervaring hebben dan hij het er bij neer hebben gegooid omdat ze er gewoon niet uitkwamen. Via mijn oom komt deze persoon dus bij mij terecht en ik dacht ja goed laten we eens een gesprekje aangaan en kijken wat er gedaan moet worden. Normaal werk ik alleen met mijn eigen software en tools zodat ik ook weet wat ik bouw maar dat was blijkbaar geen oplossing meer omdat hij had al een jaar betaald en 2 maanden verloren en de site was nog steeds niet online.

Ik ga akkoord en denk dat gaat mij wel lukken, geef mij een template-editor in de back-end zodat ik bij de HTML en CSS kom en ik ben je beste vriend toch? Met een beetje CMS op vandaag is dat wel de waarheid.

NOT! Ik loop me elke dag te ergeren aan de kleinste dingen en om de meest simpele dingen aan te passen of uit te vogelen. Serieus, ik ben vrij flexibel en voor het geen dat deze opdracht mij zou opleveren kan ik niet complete redesigns gaan zitten maken maar ik heb heel eerlijk nog nooit van mijn leven zo’n grote rotzooi bij elkaar gezien als dit SEOshop systeem. Het ergste van dit alles is ook nog dat het geld kost, dit is geen sloppy Open Source project dat je download, uitprobeert en daarna kom je er achter dat het gewoon niet goed werkt, nee dit kost je gewoon 50,- p/maand.

Het thema dat hij gebruikt is dan gemaakt door zo’n partner dinges maar het faalt echt van begin tot het eind. Ik bedoel zelfs de meest eenvoudige gratis thema’s voor welk CMS dan ook die maken op vandaag al gebruik van Bootstrap. Bootstrap is echt geen developer dingetje meer zelfs van die iWeb -achtige programma’s gebruiken al vaker Bootstrap als fundament maar dit SEOshop thema, niets.. aan de HTML kun je zien dat dit ergens in 2010 gemaakt is. Geen HTML 5 tags zoals header, footer, aside.. een beetje zoals OMT ook 10 jaar zonder update en dat voel je gelijk zonder in de broncode te kijken.

Dingen die mij irriteren:

1) Adobe Flash Player nodig om een afb. of wat doen ook te uploaden in het dashboard, kom op zeg het is 2014.
    2) Bestanden die je upload mogen geen underscores bevatten ( logo_name.jpg ).
    3) Het dashboard gedeelte is dramatisch om doorheen te komen qua navigatie, het voelt echt als een blok aan je been.
    4) De broncode van het thema is zo 2010, het include maar liefst 61 plaatjes en niet eens gebundeld als sprite bestand maar gewoon losse browser requests en daarnaast waarschijnlijk nog 120KB aan CSS en JS dat niet nodig is.
    5) Heavy on Javascript, ze gebruiken nog Javascript om een class=”hover” te activeren op een HTML element wanneer je met je muis over een product gaat. Nee als je dat soort geintjes bouwt dan hoor je in een developers of partners programma thuis ja.
    6) Je hebt maar 2 lay-out templates ‘custom’ en ‘fixed’ – en verder ben je nog beperkte in je upgrades of aanpassingen dan wanneer je een MacBook Air koopt en die wilt aanpassen.
    7) Vanwege die beperkingen in de templates, zijn ze verplicht om Javascript midden in de pagina te includen. Resulteert in een wall met Javascript op de homepage midden in het document die dan de custom controls regelen voor de slideshow alleen omdat er geen mogelijkheid is voor de developer om te zeggen include dit stukje Javascript alleen wanneer X pagina of X slideshow geladen wordt.
    8) Je hebt totaal nul komma nul controle over je urls – je kunt de titel van een pagina opmaken in 26 verschillende talen maar de url ansicht los van de titel daar heb je helemaal geen controle over. De titel op de pagina is dus altijd gelijk aan de url.
    9) Speciale tekens negeert het gewoon, de Noorse oe Ćø wordt gewoon genegeerd, niet eens een o er voor in de plaats zodat je nog iets leesbaars hebt, nee ze strippen gewoon een leesteken uit het woord.. HOE wil je dan beweren dat je een SEO product verkoopt als je dingen negeert hoe kan iemand een directe hit krijgen als de spelling niet klopt?
    10) Geen controle over pagina’s. Je maakt een tekst-pagina aan en deze wordt dan auto. een child-pagina van de service pagina. De About us pagina wordt op de website domein.nl/service/about-us/ ? What the * dit heb ik werkelijk nog nooit ergens gezien.
    11) Wanneer je een nieuwe text pagina aanmaakt is er geen optie om te kiezen voor wel of geen sidebar tonen. Wat heb je nou aan een sidebar die volgestopt is met shop onderdelen en producten op een about us pagina. Daar hoort een eigen sidebar bij die iets meer algemene informatie toont.
    12) Er is niet eens een menu-functie in het dashboard, het hoofdmenu van de website bestaat gewoon uit alle product categorieƫn. Hoe verzinnen ze het?

En op deze manier kan ik nog wel even doorgaan. Deze persoon waar ik aanpassingen voor maak heeft een 50,- p/maand abonnement voor deze onzin. Serieus dit is niets meer dan legale diefstal van mensen die niet beter weten hoe het wel zou moeten functioneren en denken SEOshop dat zal wel goed zijn want ze zeggen dat het geoptimaliseerd is voor zoekmachines.
    Dik 550,- ballen gewoon over de balk gegooid en als ik straks zeg dat het allemaal zwaar waardeloos en zeer beperkt is wat hij daar als basis heeft staan dan ben ik de klootzak maar als hij gewoon zo door blijft gaan en over 2 jaar nog amper iets verkocht heeft dan denkt hij niet misschien was het de kwaliteit van mijn website, nee dan zeggen ze er is gewoon te weinig interesse voor mijn producten of ik heb het geprobeerd maar het is niet gelukt.

Ik had idd. het een en ander gelezen over dat partner programma van SEOshop maar ik wist niet dat je zelf geen aanpassingen aan het thema mocht doen, er zit toch niet voor niets een template editor in verwerkt?
    Het vertelt mij wel direct waarom ik nooit een mailtje van die SEOshop gasten op de klantenservice terug krijg als ik ze een vraag stel omtrent het thema, software of aanpassingen daar aan. Ik hoop alleen niet dat ze straks deze site offline halen omdat ik 90% van de homepage opnieuw in static HTML heb opgebouwd om meer vrijheid te krijgen en de HTML een beetje vrolijker en van deze tijd te maken.

Nee ik heb wel eens een CMS geĆÆnstalleerd en dan dacht ik, nee dit is toch niet mijn ding maar dit SEOshop gedoe … geen woorden voor zoveel onzin bij elkaar.

Bijdrager
    hokkie

@Schmoo,

Het is wel helder dat jij veel meer kennis van zaken hebt dan ik, ik zit echt aan de commerciƫle kant. Ik kijk kritisch naar de e-commerce ontwikkelingen en lees de cijfers en anticipeer hierop. Technisch heb ik geen flauw benul en dat is direct mijn zwakte punt.

Medio april van dit jaar heb ik een overname gedaan van een webshop in mobiele telefoonaccessoires (Apple en Samsung gerelateerd), deze partij had SEO Shop als platform en een lopend contract waar ik niet direct onderuit kon. In de periode dat ik tevens mij goed heb laten informeren over een maatwerk (magento, wordpress), zat ik helaas aan SEO Shop vast.

SEO Shop heb ik een kritische brief gestuurd over hun beperkingen. Een voorbeeld is logistiek. SEO Shop ondersteund 100% PostNL, vanuit de backend kan je zeer eenvoudig je eigen track&trace codes laten maken, op een A6 label printen en klaar is Kees. Klant krijgt een mailtje met de code en ik hoef alleen nog maar het pakketje te laten scannen bij de Primera (in mijn geval). Maar als ondernemer wil je vrijheid! Ik wil beslissen met wie ik zaken doe en hoe ik mijn pakketjes verzend! Een partij met een (veel) lager tarief is bijvoorbeeld DHL (scheelt mij EN de klant zo’n 2-3 euro per verzending) Maar efficiĆ«nt werken is daarentegen net zo belangrijk (tijd=geld). Wat blijkt nu… DHL wil HEEEEEEEL graag een plugin uitbrengen op SEO Shop, maar dat mag niet. Nee ze hebben hun partnership al met PostNL en daar komt geen andere partij tussen….

Koppelverkoop mag niet, maar dit is wel op het randje. Wil je dus de volledige functionaliteit van SEO Shop, dan moet je met PostNL zaken doen (uiteraard met contract en staffel -> boete ingebouwd als je staffel niet haalt).

Maar ook mijn Payment Service Provider, Productfeeds (XML, CSV, XLS), Admarkt, etc.. etc.. Lopen niet zoals je mag verwachten…

O ja, de brief:

Nou ik kan je vertellen dat ik dus gebeld ben door Ć©Ć©n van de eigenaren van SEO Shop. Hij was het redelijk eens met mijn betoog en daar zat bij hem ook gelijk het pijnpunt. Hij wou met mij de uitdaging aan om grotere webshops/of webshops met groeikansen te behouden. Hij merkte dat shops, die meer dan 100K omzet draaiden en een net bedrijfsresultaat, allemaal gaan investeren in maatwerk oplossingen en SEO Shop links lieten liggen.

Ik zou bijna een linkje naar dit forum aan hem mailen en kijken wat zijn reactie is.

Met name je slotwoord zet mij wel aan het denken en zou je hier graag eens over willen spreken (face 2 face desnoods). Hoe bedoel je eigenlijk:

en denken SEOshop dat zal wel goed zijn want ze zeggen dat het geoptimaliseerd is voor zoekmachines…….. …….maar als hij gewoon zo door blijft gaan en over 2 jaar nog amper iets verkocht heeft dan denkt hij niet misschien was het de kwaliteit van mijn website, nee dan zeggen ze er is gewoon te weinig interesse voor mijn producten of ik heb het geprobeerd maar het is niet gelukt.

En dan met name wat het effect is van zo’n, volgens jou, waardeloos platform?

Groet.

Bijdrager
    Shmoo

Om je eens een voorbeeld te geven van hoe een dashboard zou moeten werken wanneer de gebruikers geen technische achtergronden hebben omtrent websites bouwen.

Deze video is dik 4 jaar geleden gemaakt en toont hoe er toentertijd menu’s werden aangemaakt binnen WordPress. Nu wil ik geen porno-praatje houden over WordPress want het maakt mij verder niet zo heel veel uit welk systeem iemand gebruikt zolang het aanpassen van de website maar een prettige ervaring is en je bepaalde kwaliteit kunt verwachten en niet iets waarbij je continue moeten zoeken in de handleiding om uit te vinden hoe iets werkt. We leven in tijden dat kinderen zo een smartphone oppakken en er mee beginnen te spelen dan mag je toch wel verwachten dat producten in de browser ook op die manier werken anno 2014.

Laten we video 1 hieronder de basis noemen, toen WordPress met dit menu systeem jaren geleden uitkwam was dit een power feature en geen enkel CMS had dit op dat moment en op deze manier via Drag&Drop en de menu-items slepen in de goede volgorde zoals jij ze wilt hebben. Tegenwoordig is dit een beetje de standaard geworden en dat kun je zien in de tweede video van een populair product dat veel later op de markt kwam. Het werkt niet precies hetzelfde maar het zit in de buurt. Het is in elk geval eenvoudig om je eigen menu samen te stellen en JIJ bent de baas over welke items in het menu terecht komen en op welke positie en niet een script op de website dat auto. pagina’s toevoegt en dan moet jij maar ergens in het dashboard met een vinkje aangeven wanneer je X pagina er niet in wilt hebben.

.

De tweede video is hoe het werkt in Shopify maar die video is ook al anderhalf jaar oud dus misschien is het ook al iets anders/beter geworden op dit moment – niet dat ik een voorstander ben van Shopify maar je kunt wel duidelijk zien dat dit ontworpen is met een idee en dat de mensen die hier aan werken weten wat ze aan het doen zijn.
    Kijk alleen al eens naar de overzichtelijke uitstraling van dat hele dashboard gedeelte. Links op de pagina heb je de sidebar en je hoeft geen tech-nerd te zijn om nu al een idee te hebben naar welk kleine gedeelte je zou moeten kijken wanneer je iets in je webshop wilt aanpassen, pagina’s wilt toevoegen of de shop instellingen wilt raadplegen.
    Het is overzichtelijk, heeft 3 gedeeltes en het heeft waarschijnlijk precies dezelfde functionaliteiten als SEOshop heeft alleen ontworpen met een visie dat mensen zonder kennis van zaken een webshop moeten kunnen beheren op een manier dat niet faalt.

—-

Je kunt nooit vooraf zeggen wat het effect is van het gebruiken van het een of het ander, er zijn zoveel factoren die meespelen en niet elke webshop heeft dezelfde concurrentie en producten waar hoge of iets minder hoge volumes met zoektermen voor zijn. Los daarvan ben ik ook niet eens een SEO expert om daar harde feiten over te doen maar ik denk wel dat ik rustig kan slapen als ik zeg, dat als SEOshop gericht is op SEO dan weet ik niet hoe je dat moet noemen wat al die andere producten aan doen zijn want ze zitten 110% niet op dezelfde lijn.
    SEO is niet alleen de juiste tags toevoegen aan je website en bijv. Microformats toevoegen aan je broncode zodat je in de Google resultaten een balkje met 4/5 sterren te zien krijgt.

Deze afbeeldingen is puur gebruikerservaring niet gekeken waar de broncode.

Vergelijk het maar eens. Je kan mij niet vertellen dat iemand de twee onderstaande afbeeldingen niet kan begrijpen. Waarschijnlijk niet in details maar ze kunnen wel aan de hand van kleurtjes en door te lezen zien of ze goed bezig zijn of niet tijdens het opmaken van hun pagina’s en producten.
    Er is zelfs bovenaan een voorbeeld (snippet) te zien met kleurtjes en al hoe je zoekresultaat er uit zou komen te zien op Google.com.

( klik voor 100% weergave )

View post on imgur.com

View post on imgur.com

En dan dit, onder het motto van zoek het maar allemaal lekker uit hoe het werkt!
    Dit kost 50,- p/maand en de bovenstaande voorbeelden zijn Gratis!

View post on imgur.com

Nogmaals, mensen die voor SEOshop kiezen doen dit niet omdat ze doorgewinterde web developers of SEO experts zijn en omdat ze begrijpen hoe al die tags werken en de relevantie ervan, laat staan wat voor waardes ze daar moeten invullen en welke waardes hun competities hebben gekozen.
    Nee die kiezen voor dit product omdat ze er van uit gaan dat SEOshop hun helpt hierbij en ze denken dat SEOshop geoptimaliseerd is en wanneer ze voor dit product kiezen dat ze een voorsprong hebben maar naar mijn idee heb je dat helemaal niet het brengt je alleen maar verder van huis en je moet alleen nog maar meer zelf gaan uitzoeken. Het product had net zo goed Jan-Janssen-shop kunnen heten want als dit SEO is dan weet ik niet wat de naam van al die andere moet zijn die het verdienen.

Ik zeg niet dat je niet kunt scoren maar je zult wel veel beter je huiswerk moeten gaan doen, al die informatie in de twee bovenstaande afbeeldingen geven je keiharde informatie die super belangrijk is. Niet iedereen met een WordPress website vult dit helemaal in en is daar dag en nacht mee bezig maar gewoon het feit dat het aanwezig is voor het geval dat je het wilt gebruiken en je wel serieus met SEO wilt bezighouden dat is geruststellend.

Gemak dient de mens!

Bijdrager
    KarelWillem

Wat hier in het rond geluld is tussen februari en november, is bij elkaar genoeg om vijf keer zo’n website te bouwen.

En hebben jullie in de gaten dat topic-starter het schip in februari al heeft verlaten?:)

Bijdrager
    Shmoo

Het is denk ik ook een veel breder topic geworden dan alleen de vraag van de TS beantwoorden. Zoiets komt wel vaker voor op een forum, op die manier hebben meer mensen profijt van de informatie of kunnen ze meedoen aan de discussie.

Maar ik begrijp dat je tenen jeuken om mee te willen praten?:wink:

Ik heb ook aan onze ome @karelwillem gedacht. Binnenkort is de beta beschikbaar.

Bijdrager
    hokkie

@karelwillem,

Ja, dat weet ik/ weten we…

@shmoo kwam bij mij op het net met de vraag om mijn ervaringen van SEO Shop te delen met hem. Hij wist niet dat ik de ballen verstand heb van het technische gedeelte van een webshop, maar dat maakt juist deze posts interessant. Ik denk dat ik juist heel goed weergeef wat een gemiddelde SEO Shop gebruiker denkt te hebben, maar niets is minder waar…

Wat in de afgelopen posts door Shmoo is neergezet, in zeer begrijpelijke taal overigens, is een eye-opener voor mij en voel mij langzamerhand flink bedonderd door die partij. Mijn DANK daarvoor.

Mijn referentie is alleen SEO Shop, ik weet niet beter dan die lullige tabbladen die ik moet invullen (ik doe maar wat, omdat ik inderdaad er vanuit ga dat SEO Shop dit verder automatisch wel regelt).

Bijdrager
    hokkie

Wauw!!

Vraag mij wel direct af hoe je hier een webshop van maakt. Ik bedoel, dit moet wel gekoppeld worden aan een systeem denk ik…

Bijdrager
    Shmoo

Ja dat is meer zoiets als Adobe Reflow maar dan genereert het werkbare HTML templates op basis van Bootstrap die je dan met behulp van CSS kan aanpassen in een teksteditor.

Wanneer je daar een webshop in wilt plaatsen dan zal je echt nog heel wat werk moeten verrichten.

Er komen wel steeds meer en meer tools op de markt die het eenvoudiger maken om zelf je layout te ontwerpen zonder dat je genoegen hoeft te nemen met een programma op je computer dat rotzooi-HTML genereert. Zoals Startup Framework dit werkt met een soort prefab blokken systeem dat je zelf kunt samenstellen.

Ze hebben nu zelfs ook een WordPress theme generator op basis van hun Startup Framework en dan wordt het natuurlijk wel mogelijk om laten we zeggen met Ć©Ć©n druk op de knop een webshop, forum, of wat dan ook voor module aan je website toe te voegen omdat een webshop module in WordPress niet afhankelijk is van het thema dat je gebruikt maar dat het gewoon de bestaande WordPress templates gebruikt om het shop gedeelte te tonen.

24 berichten aan het bekijken - 1 tot 24 (van in totaal 24)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.