3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:

Bijdrager
    rrogerr

Nieuwe videokaart voor G4 voor SecondLife

Ik wil graag SecondLife gaan spelen, maar ontdek dat m’n videokaart niet aan de specificaties voldoet. Ik heb nu een 16MB AGP kaart in m’n G4-400 (nu met 1.6Ghz DP). Ik ben niet van plan 200 euro uit te geven voor een kaart, misschien de helft. Ik ben al op onderzoek uitgeweest, en nieuw is er niet veel te koop. Ik wil bv een ATI Radeon 9600 kopen, tweedehands of zo. Ik ben geen gamer, dus hoef geen dure kaart, en de kans is ook groot dat ik over een jaar of zo een nieuwe Mac koop.

Maar ik heb dus een aantal vragen….

[*:29d080a6b8] Kan ik een PC-kaart kopen en die flashen? Waar staan dan de firmwares plus evt handleidingen hiervoor? Welke kaart is het meest geschikt?
      [*:29d080a6b8] Is een kaart uit een G5 geschikt? En uit de MacPro?
      [*:29d080a6b8] Kan ik DVI-kaarten gebruiken? Ik heb een monitor met D-SUB (HD15/VGA) en BNC ingangen. Ik wil evt wel gebruik maken van BNC, en wil dus ook wel een extra adapter daarvoor aanschaffen.
      [/list:o:29d080a6b8]

Bijdrager
      TonE

Rond de 100 euro zou 2e hands moeten lukken.
      Ik heb een gemodde 9600 pro uit een G5 in een G4 zitten (75 euries) Voorzover ik weet is dat de enige uit een G5 die je met een modificatie in een G4 kunt proppen.
      Ik heb ook nog een 9800 pro (128 mb) in een Quicksilver. Laatste heb ik 110 euro voor betaald.

Die 9800 maakt echter best wel wat herrie ondanks de stille zalman fan die erop zit.
      Probeer bij voorkeur een kaart te scoren met een verloop naar VGA, vooral DVI–> VGA verloopstukjes zijn venijnig duur als je die achteraf nieuw moet kopen.

EDIT: Ik zie dat je een Sawtooth hebt, daar gaat die 9600 niet in werken.
      Je zou ook nog naar een 2e hands Geforce 4 kunnen kijken, 40 à 50 euro schat ik.

Bijdrager
      iWordfreak
    3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.