6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    Goofy

nieuwe video kaart voor Mac G4

Hallo, ik wil mijn Mac G4 upgraden met een nieuwe videokaart, oa voor final cut express. de kaart moet dus quartz extreme ondersteunen. Is de ATI Radeon 9600 PRO PC & Mac Edition geschikt voor de G4 ivm de lichte voeding die erin zit? Er zit een AGP slot in met nu een 16 mb aiti kaartje. Die is niet geschikt voor final cut express.
    Eventueel andere suggesties?

bedankt

Goofy

Bijdrager
    computer space

Kijk eens hier

Bijdrager
    Goofy

Bedankt voor de reactie, maar ik twijfel nog over de voeding, omdat de site van ATI bij de radeon 9600 Pro een 300 watt voeding aanbeveelt. In mijn MAC G4 zit maar een 120 watt voeding. weliswaar met weinig extra’s erin, maar toch…….

Goofy

Bijdrager
    computer space

Dat is denk ik voor het geval dat je een dubbele pentium 4aan boord hebt die naast het rekenen ook tosties kunnen bakken. De G4 is een zuinige processor, dus de marge zal wel voldoende zijn. Ook geven ze bij macstuff alleen dingen aan die goed in combi met werken.

Bijdrager
    Goofy

Er zit inderdaad een dualcore processor in….dus deze kaart zou in principe kunnen werken in mijn mac?

Goofy

Bijdrager
    Goofy

Inmiddels contact gehad met macstuff, de ATI Radeon 9600 PRO werkt niet, is inmiddels gewijzigd op hun site. de 98oo zou wel weken, maar die is te zwaar voor mijn voeding (moet min 300 watt zijn)

iemand anders nog suggesties? wellicht heeft iemand een tweedehands FX 5200 van NVidia?

bedankt voor het meedenken.

Goofy

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.