11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:

Bijdrager
    banaan

Nieuwe versie BananAlbum [webalbum] creator.

Ik heb een programma geschreven om webalbums te produceren die er ongeveer zo uit kunnen gaan zien: http://www.thegreatesthits.net/downloads/bananalbum/sample/

Het iz ultra-simpel; sleep gewoon je mapje met jpg-bestandjes [of een aantal losse bestandjes] op het icoontje, selecteer een output-map en done! Als ’t allemaal vlekkeloos verloopt natuurlijk :]

Download de .app op http://www.thegreatesthits.net/?launch=BananAlbum [ondertussen al de beta7..]

Bijdrager
    Hemi

Nou, dit is gewoon schandalig…. handig… ;)

Als ik een klein puntje van kritiek mag hebben, dan is het dat de Thumbs nog behoorlijk groot zijn in KB’s wel te verstaan.
    Rond de 52 KB kost wel redelijk bandbreedte als je je site licht wilt houden.

Maar voor de rest niets dan lof !!!

Bijdrager
    2manydjs

Could don not run the script “droplet” because of a program error…

Op OS X.2 zonder dev tools.
    Enig idee?

Bijdrager
    banaan

De applicatie gebruikt image-resize mogelijkheden die waarschijnlijk alleen vanaf osX10.3 toegankelijk zijn. :[
    Over de grootte van de bestanden: Ik heb nog niet een mogelijkheid gevonden om de compressie omhoog te gooien, maar ja; mooie hi-quality beelden zijn toch de bom en we zijn toch allang al in het breedband tijdperk binnengetreden?

Lat0r

Bijdrager
    aperitivo

Bijdrager
    sarasin

##

Bijdrager
    Castor
    ”banaan”we

Mooi gedaan dat album, net als je Atari font trouwens.
    Maar daar waar je kunt besparen op bandbreedte is dat toch wel aardig, komt de snelheid ten goede.

Bijdrager
    Hemi

Ik heb als workaround in Photoshop een Action gemaakt die plaatjes als “Save for Web”-bewaard met JPG-medium instelling.

Nadat de thumbnails zijn gemaakt haal ik alle plaatjes nog eens door de Batch-functie van Photoshop heen met de “Save for Web”-Action om ze kleiner te maken voor gebruik op het net.

Daarmee worden de thumbnail-pics net onder de 1K groot, ipv. 50-60 KB..;)

Moderator
    Lucas Raggers
    ”Hemi”

Ik heb als workaround in Photoshop een Action gemaakt die plaatjes als “Save for Web”-bewaard met JPG-medium instelling.

Nadat de thumbnails zijn gemaakt haal ik alle plaatjes nog eens door de Batch-functie van Photoshop heen met de “Save for Web”-Action om ze kleiner te maken voor gebruik op het net.

Daarmee worden de thumbnail-pics net onder de 1K groot, ipv. 50-60 KB..;)

Scheelt het niet een hele hoop tijd en moeite als je freePhotoConverter zou gebruiken?

Bijdrager
    Hemi

Very slick…;)

Note to self: Kijk vaker naar de signatures van forumleden…..

ps.
    De link naar Finderview werkt niet op je site. Deze wijst ook naar freephotoconverter2 nl.

Moderator
    Lucas Raggers

Goed dat je het zegt. Is inminddels aangepast.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.