8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    Dorkiban

Nieuwe ventilator G4: welke aansluiting

Hallo,
    ik denk over een nieuwe case ventillator voor mijn G4 (lawaai). Mijn vraag: met welke aansluiting moet ik deze nu nemen dat hij past? (3 pin of dubbele 4 pin of zoiets)?
    Alvast bedankt, Martijn

Bijdrager
    bruno

Je kunt hem ook eens schoonmaken, kijken waarom hij z’n lawaai maakt.
    Ik heb nog nooit een onorginele case ventillator tegengekomen die op die plek past.

Anders even laten welke je wilt aanschaffen en welk model g4…

Bijdrager
    ron can

Het ligt eraan welke G4 je hebt.
    Ik heb de 1.25 dual.
    Kijk hier even http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=15864&highlight=g4+lawaai
    Laatste reactie. Maar het is beter om de iets snellere versie van panflo te nemen.
    Ik heb er extra koelfans bij moeten plaatsen omdat mijn dvd writer te heet werd.

Bijdrager
    ElectricCat

Ha, TNX ron can, Ik zit er namelijk ook zwaar over te denken, ik vind mn 1 ghz single MDD namelijk ook aan de lawaaierige kant.

Hoe bevalt dat nu trouwens na de vervanging van de ventilator ? Maakt het veel uit?

Bijdrager
    Sixer

De vervanging maakt aardig verschil, echter in zomertijd loeit je Mac
    sowieso ivm met verhoogde kamertemperaturen. Apple heeft ergens
    op hun website een QuickTime filmpje staan met instructies voor het
    plaatsen van deze vervangkoeling.

Bijdrager
    ron can

Bij mij maakt het erg veel verschil, als het een beetje minder warm is, dus niet de 27 graden zoals nu hier dan is hij echt stil.
    Ik ga alleen mijn extra pcislot koelfans nog vervangen voor extra stille. ook panflo, maar dan 80mm.
    Dit wordt nog een hobby-project als ik een beetje tijd hebt. Maar dat is meer omdat ik wil dat de comp altijd stil is. De zomers zijn hier nogal warm.
    Overgens is het een klusje van 3 minuten om de fan te vervangen. De fan zit er ingeschoven, dus geen schroefjes.
    uitschuiven, plugje losmaken, plugje afknippen en aan nieuwe fan vastmaken.
    Haakjes waarachter de fan geschoven is, ietsje verder openbuigen, want de panflow heeft een iets dikkere wand.
    En dan schuif je die er in, kastje dicht en draaien maar.
    Fans voor de koeling van de trafo duurt iets langer, maar is ook niet echt moeilijk.

Bijdrager
    Dorkiban

Hallo, ik bedoel dus de stroom connector. Deze heeft twee aders, maar ze worden overal aangeboden met of 3 aders (ook toeren meter of zo) of een dubbele 4 pins of zo. Welke moet ik dan hebben?

Bijdrager
    Dorkiban

Trouwens het gaat hier om een Quicksilver 933.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.