9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    whaha

Nieuwe USB 3.0 mini Hub zorgt voor storing bij NAD USB Audio

Het duurde een tijdje voordat ik er achter kwam waar het aan lag, maar na wat test werk weet ik zeker dat het zo is.
    Ik heb een iMac, model eind 2012, met 4 USB 3.0 poorten. Aangezien ik een spel, Fantasy Strike, aan het testen ben en ik standaard al USB-poorten tekort kwam, heb ik besloten om een USB 3.0 Hub aan te schaffen. Uiteindelijk heb ik gekozen voor de J5Create USB 3.0 Mini Hub met 4 USB-poorten en optionele adapter. Daarbij heb ik een 3-meter lange USB 3.0 kabel gekocht zodat ik vanaf de bank op de televisie kan gamen met behulp van PS4 Dual Shock controllers die bekabeld aan worden gesloten, vandaar de lange kabel en de hub.

Afijn, ik heb dus alles aangesloten en toen wilde ik muziek luisteren via een USB kabel die met mijn versterker is verbonden. Het kan ook via Airplay als ik iTunes gebruik, maar dat werkt dan weer niet als ik een VPN aan heb staan. Ik heb de kabel in de hub gehad, ik heb de kabel in mijn computer gehad, maar in beide gevallen kreeg ik storing. Het duurde een tijdje voordat ik er op kwam om de USB-kabel er helemaal uit te halen, want het leek mij van de zotte dat een ándere USB-kabel, waar het audio-signaal dus níet overheen loopt, voor storing zorgde in de muziek die ik probeerde te luisteren.
    Nu net heb ik de kabel er weer in gedaan om te testen of het echt ligt aan het feit dat beide USB-kabels in dezelfde computer gestoken zijn, maar nu heb ik geen storing meer, dus ik snap er helemaal niets van.
    Moet ik betere kwaliteit kabels gebruiken?
    Waarom werkte het eerst wel en waarom heb ik nu opeens problemen?
    Kan het er aan liggen dat ik de HUB nu stroom geef via een stopcontact in plaats van via USB?

Nochtans zou het dus ook moeten werken via USB stroom en anders zou het apparaat een melding moeten geven volgens de handleiding. Ik weet niet hoe het apparaat een melding zou kunnen geven, want het heeft geen lampjes, display of zelfs maar firmware, dus alleen Mac OS zou mij een hint kunnen geven, maar dat heeft het tot dusver nog niet gedaan.
    Zelfs met VPN aan en met een anders muziekprogramma werkt het nu naar behoren.
    Vreemd. Heeft iemand ook wel eens zo’n ervaring gehad?

Sleutelbeheerder
    Night

Ik snap iets niet: Heb je nu wél of juist géén problemen meer?

Bijdrager
    whaha

Ik hád problemen, maar ik kan niet uitsluiten dat ik nog problemen gá krijgen.
    Ik heb nu de USB-kabel die naar mijn versterker loopt weer in de HUB gestoken om te kijken of het dan weer gaat storen.
    Vooralsnog niet. Daarnaast wil ik graag weten hoe ik zulke problemen kan voorkomen. Ik heb ze momenteel dan wel niet, maar ik vermoed dat ik iets gedaan heb dat niet zo handig was.

Ik wil het dus ook graag snappen.;)

Sleutelbeheerder
    Night

Soms kan het al gewoon een herstart zijn, die zorgt dat alles weer in goede banen loopt;-)

Bijdrager
    whaha

Dus tóch! Dat is namelijk een van de dingen die ik geprobeerd heb. Tenslotte had ik wel een nieuw apparaat aangesloten, dan is dat soms nodig.

Bijdrager
    r.heijma

Heb je geaarde stopcontacten? Kan best zijn dat je op die manier een zogenaamde groundloop of aardingslus heb gemaakt. Kun je zelfs de boel elektrisch mee opblazen.

Teken alle verbindingen maar eens uit inclusief de aarding naar de meterkast. De afscherming van een USB kabel hangt in het apparaat aan aarde.

Bijdrager
    whaha

De laatste zin snap ik niet.
    Mijn stopcontacten zijn geaard, daar had ik nog op gelet tijdens het inrichten van mijn appartement.

Sleutelbeheerder
    Night

Dan hoef je je daar dus verder geen zorgen om te maken. Als het probleem nu opgelost is, heb je dus geen last van een zgn. aard-lus.

Bijdrager
    r.heijma

Night, prachtig superdeluxe artikel op Wikipedia. Klopt helemaal.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.