17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Q:

Bijdrager
    DEUZ

Nieuwe updates, nieuwe bugs

Nog even en we kunnen een topic openen genaamd “Goede bugs, Slechte bugs” of “Onderweg naar een nieuwe bug”

Met 10.2.3 en 10.2.4 had ik last van een niet te temperen iTunes, als het aan het afspelen was hiel dat kreng maar niet op. Zelfs met command + Q hield het niet zijn iSnavel.

Na de security update 03-03-2003 hield iTunes zich weer netjes aan de huisregels en was weer een geliefde applicatie op mijn Mac. Puberteit was blijkbaar afgelopen en de rust in MacOSX 10.2.4 keerde weer terug. Totdat 10 maart 2003 er een java-update ten tonele verscheen.

In eerste instantie leek er niks aan de hand. Zelfs Safari was blij met de update, ookal stootte het zich nog steeds aan de zelfde steen, wat resulteerde in een crash. Eigen schuld dikke bult.

Na een tijdje met Safari te hebben gesurfd was het ook even tijd voor een lekkere bak koffie, dus de Mac werd in slaap stand gezet. Na het over heerlijke bakje koffie, was ik weer van plan om verder te gaan met mijn surftocht. Tot mijn grote verbazing voelt mijn Mac aan als een jaar oude PC waar met moeite Windows XP opdraait. Alle programma’s die ik start lopen spontaan vast, bij alles wat ik doe word mijn Mac nog trager.

Finder blijkt het probleem te zijn. Door deze opnieuw op te starten werkt alles weer naar behoren.

Wie heeft er nog meer bugs ;D

Bijdrager
    Mako

Kwoot: “Met 10.2.3 en 10.3.4 had ik last van een niet te temperen iTunes, als het aan het afspelen was hiel dat kreng maar niet op. Zelfs met command + Q hield het niet zijn iSnavel. ”

Ik wil ook die update naar 10.3.4..Zitten er veel nieuwe Idingen in? Volgens mij heeft Apple de speltjekker (of is dat met seekaa) laten vallen. Jouw problemen hebben niets te maken met updates van Java. Tiep eens in de terminal BUGS=OFF en CRASH=NEVER, dan zal alles beter gaan. 8)

Bijdrager
    nankovic

Bij mij loopt na verloop van tijd de boel ook vast :(
    Op dit moment wacht ik nog op de finder die terug moet komen uit de force quit. Vaag.

En Mako, je helpt mekander niet als je er prat op gaat te zeggen met wat het probleem NIET heeft veroorzaakt.

Bijdrager
    MacAttack

welke progs hadden jullie draaien op dat moment want ik heb de java updat nu al 2 dagen en niets gemerkt van bovenvermelde bug

Bijdrager
    nankovic

De finder loopt bij mij vast als ik bijv. zoekopdracht ‘caches’ geef (via appeltje+F)
    Gisteren met MS Excel werd alles ineens veel trager, ook Safari.

Bijdrager
    justi

De java-update heeft bij mij twee keer een error melding geven in project builder wanneer ik met een java applet bezig was… Deze gaven alleen een melding en lieten de boel niet crashen, ik weet niet of het een melding was op mijn java code maar voor de update heb ik dit nooit gehad… vaag…

Bijdrager
    DEUZ
    ”MacAttack”

welke progs hadden jullie draaien op dat moment want ik heb de java updat nu al 2 dagen en niets gemerkt van bovenvermelde bug

maakt niet zoveel uit. Ook als ik niks draai als ik mijn mac in de slaapstand zet en er weer uit haal is Finder brak.

Bijdrager
    maceddy

Doe voor de gein eens een reboot met de SHIFT toets ingedrukt…

OS X doet dan een zogenoemde ‘safe boot’ (nee is geen geintje, en ja dat heb ik eerder gezien).

Hij checkt dan onder andere je disks (soort Norton wat ie dan zelf doet volgens mij)…

Dit wil vaak wel eens problemen oplossen.
    Ik heb zelf vaak last van een overstresste muis, na de ‘safe boot’ is het weg.

Wel ff daarna weer op de normale manier opstarten want safe boot zet wat dingetjes uit als je t mij vraagt (Quartz Extreme onder andere).

Succes!!

Bijdrager
    nankovic

shift reboot is geen succes. Ik kan wel leven met het feit dat ik geen “caches” kan intypen bij het zoeken. :? :)

Bijdrager
    davedive

Sinds 10,2,4 en java en security update (heb ze over een tijdspanne van 1 dag allemaal achter elkaar geĂ¯nstalleerd) gaat het inderdaad trager.

Het grootste probleem echter is de verbinding met het internet (via airport : dit is mijn 2de snow dual ethernet airport : na 3 maand begonnen de problemen en tegen dat apple support akkoord ging met vervanging was ik al 2 maand en 15 telefoontjes verder :evil: ).

Nu is het zo dat ik volledig bereik heb, in ‘internetverbinding’ staat mooi ‘verbonden met internet’ maar ik krijg geen verbinding.

In Ă©erste instantie instellingen bekeken en daar bleek firewall aan te staan (was niet zo voor update). Na het afzetten echter nog 2 maal moeten ABS heropstarten om verbinding te krijgen !

Opgestart in OS9.2 bleek ABS het paswoord niet te aanvaarden (??) en was OS9,2 teeerrrgend traag.

Iemand zelfde symptomen?
    Davedive

Bijdrager
    remier

Hmm, nergens last van hier…

Ook geen compile errors in Project Builder, alleen grafische applets in awt zijn reeeeeeeeeeeeete traag vergeleken met windows en *nix:(

Bijdrager
    RPS
    ”maceddy”

Doe voor de gein eens een reboot met de SHIFT toets ingedrukt…

OS X doet dan een zogenoemde ‘safe boot’ (nee is geen geintje, en ja dat heb ik eerder gezien).

Hij checkt dan onder andere je disks (soort Norton wat ie dan zelf doet volgens mij)…

Dit wil vaak wel eens problemen oplossen.
    Ik heb zelf vaak last van een overstresste muis, na de ‘safe boot’ is het weg.

Wel ff daarna weer op de normale manier opstarten want safe boot zet wat dingetjes uit als je t mij vraagt (Quartz Extreme onder andere).

Succes!!

Heeft niemand hier met 9 gewerkt? Shift is gewoon dat je opstart zonder externe extensies, zodat je kan zien of het aan een ‘bad’ extensie ligt. 8)

Bijdrager
    michelvdb

@ RPS,

Shift+Start is een gelijkaardige manier in OS X. Dan start je enkel met wat Apple in het systeem stopt. De rest is dan uitgeschakeld.

Bijdrager
    RPS

…dat is wat ik zei.:?

Bijdrager
    maceddy

Bij mij duurt een SHIFT opstart wel langer dan zonder SHIFT..

Hij schijnt namelijk ook de HD te repareren, wat je normaal met Disk Utility doet op niet opstart disks.

Bijdrager
    MacAttack

heb al gemerkt dat sinds kort de balans van mijn volume automatish verschuift naar rechts (dit waarschijnlijk bij het opstarten)

Bijdrager
    RPS
    ”maceddy”

Bij mij duurt een SHIFT opstart wel langer dan zonder SHIFT..

Hij schijnt namelijk ook de HD te repareren, wat je normaal met Disk Utility doet op niet opstart disks.

Hij doet inderdaad fsck-y, maar het duurt wat langer omdat hij de cache van kernel extensions (die ervoor zorgt dat hij sneller opstart) dan even negeert. Deze cache is te vinden in /System/Library/Extensions.kextcache

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.