7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    ququlequ

Nieuwe Time Machine backup maken na terug zetten

Ik heb laatst helaas mijn harde schijf moeten vervangen van mijn MacBook Pro. Gelukkig had ik een backup en heb deze terug gezet. Nu wilde ik weer met de zelfde Time Machine een backup maken maar kreeg ik de melding dat de harde schijf vol zat en hij 414GB nodig had om te backuppen. Dat is de gehele harde schijf. Moet ik alle oude kopie├źn verwijderen om een nieuwe backup te kunnen maken?

Bijdrager
    johnkeates

Ja.

Formatteer de schijf en start een nieuwe Time Machine backup.

Als je oude backups wil bewaren kan je een nieuwe schijf kopen en daar nieuwe Time Machine backups op maken.

Bijdrager
    ququlequ

En wat moet ik doen als TM een aparte partitie op de schijf is en ik de andere partitie graag wil bewaren?

Bijdrager
    Beech

Eigenlijk heb je dus een nieuwe computer. Heb je de backup teruggezet met de migratie-assistent ?
    Ziehier de Time Machine Bijbel.

Bijdrager
    Beech
    ququlequ op 31 juli 2013

En wat moet ik doen als TM een aparte partitie op de schijf is en ik de andere partitie graag wil bewaren?

Alleen die partitie opnieuw formatteren. Maar ik zou ‘m bewaren en een nieuw schijf kopen. Wellicht staat er nog iets op, dat…… Je kunt natuurlijk inbrengen dat dat weer op je nieuwe HD staat en daar ga je weer een backup van maken. OK. Maar ik ga uit van het ergste geval dat je je oude backup hebt verwijderd en een nieuwe backup wilt maken en je nieuw HD crasht (sorry zegt de leverancier en jij bent alles kwijt).

Bijdrager
    ququlequ
    Beech op 31 juli 2013

Eigenlijk heb je dus een nieuwe computer. Heb je de backup teruggezet met de migratie-assistent ?
    Ziehier de Time Machine Bijbel.

Ik heb de timemachine copy terug gezet door cmd-r ingrdrukd te houden bij opstarten en via die weg alles weer terug gezet.

Bijdrager
    Beech

Hier staat beschreven hoe je dat moet aanpakken, maar het lijkt me een hele klus.

En hier staat wat ik boven al geschreven heb: koop een nieuwe HDD, of formatteer je TM-partitie.
    Succes.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.