25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 25)
  • Q:
    Bijdrager
    Triumph

Nieuwe Time Capsule van 2 TB

IS verkrijgbaar in de US store en zeer binnenkort hier (vandaag!) voor € 449,-
    1 TB gaat € 269,- kosten

Bijdrager
    Cenobyte

Hopelijk hebben ze het ontwerp wat verbeterd, want ik heb die van mij (1TB) nu een krappe 2 jaar en het ding hangt soms echt te puffen en te blazen in de meterkast, vaak vergezeld van een oranje knipperende LED ipv de groene. Hij wordt soms loeiheet en ik denk dat koeling echt een probleem is van deze jongen…

Bijdrager
    MacSjon
    ”Cenobyte”

Hij wordt soms loeiheet en ik denk dat koeling echt een probleem is van deze jongen…

er zit volgens mij geen koeling in dus misschien moet je eens kijken hoe je TC geplaatst is. Passieve koeling heeft ruimte nodig….

Bijdrager
    PurpleStain

Nog een vraagje over de Time capsule… is het mogelijk om er backups van 2 verschillende macbooks op te maken?

Bijdrager
    MacSjon
    ”Triumph”

IS verkrijgbaar in de US store en zeer binnenkort hier (vandaag!) voor € 449,-
    1 TB gaat € 269,- kosten

eindelijk een fatsoenlijk formaat voor mensen die meer dan 1 Mac willen backuppen.

Vraag me wel af wanneer derden externe HDD gaan maken met dezelfde afmetingen zodat je zelf de opslag capaciteit kunt uitbereiden d.m.v. stapelen (zoals ik dat nu heb met mijn AirportExtreme & Iomega MiniMax)

Bijdrager
    MacSjon
    ”PurpleStain”

Nog een vraagje over de Time capsule… is het mogelijk om er backups van 2 verschillende macbooks op te maken?

Ja geen probleem. Gewoon TimeMachine instellen op beiden en ze pakken die ruimte die ze nodig hebben.

Vraag me wel af hoe dat gaat als ie vol staat…. Wat komt er dan te vervallen? Het oudste van die computer of het oudste wat er te vinden is op de TC

Bijdrager
    SpeedFreakNL

NICE! ik zat er al aan te denken binnenkort een Time Capsule voor de back-ups aan te schaffen. Ik had de 1TB in gedachte gezien mijn schijfgrootte van 500 GB in de macbook.

Dan is dit een mooie prijsdaling.

Als dit werkelijk de prijzen worden uiteraard. Ik vind trouwens wel dat de 2TB dan in verhouding duur is. Of niet?

Bijdrager
    bjorngra
    ”PurpleStain”

Ja, ik heb wel de schijf in twee partities ingedeeld. Een partitie voor mijn iMac en een Macbook Pro.

Bijdrager
    bedhead

Nog steeds niets te zien…

Bijdrager
    Edwin
    ”bjorngra”
    ”PurpleStain”

Ja, ik heb wel de schijf in twee partities ingedeeld. Een partitie voor mijn iMac en een Macbook Pro.

Dat lijkt mij in dit geval wat minder handig. Beide backups op 1 partitie maakt dat de grootte dynamisch kan zijn voor elke Mac afzonderlijk. Nu kan het voorkomen dat de iMac Time Machine backup ruimte vol is terwijl de MBP Time Machine partitie nog ruimte genoeg heeft.

Bijdrager
    Sumar

Nog steeds niks in de Apple Store NL, maar wel bij A-Mac: € 449,-

Bijdrager
    MoNdO GeNeRaToR

Ik zie dat je nog steeds een aparte airport nodig hebt om je muziek te streamen, of vergis ik me?

Bijdrager
    MacMike1970

Heb op 28 juli 1TB Time Capsule gekocht bij MacHouse Amsterdam.
    Belde ze net om te vertellen dat ik me knap lullig voelde en of ze er wat aan gingen doen.
    Moet een email sturen, de baas komt maandag terug van vakantie………
    Ik hou jullie op de hoogte.
    Voel me echt een beetje bekocht ondanks dat ik weet dat zij het waarschijnlijk ook niet wisten.:oops:

Bijdrager
    Soulshaker

Moet je wel weten dat de 2TB versie nog niet verkocht word in Europa
    Dus die time capsule die jij kocht staat nog steeds voor dezelfde prijs in de Nederlandse store

Bijdrager
    Edwin
    ”sluijzer”

Heb op 28 juli 1TB Time Capsule gekocht bij MacHouse Amsterdam.
    Belde ze net om te vertellen dat ik me knap lullig voelde en of ze er wat aan gingen doen.

Ik blijf dat toch het voordeel vinden van de AppleStore; je hebt dan tenminste 10 dagen de tijd om het product terug te sturen ook als je niet tevreden bent over de werking.

Moderator
    Rivanov
    ”MoNdO

Ik zie dat je nog steeds een aparte airport nodig hebt om je muziek te streamen, of vergis ik me?

Voor muziek streamen is de AirPort Express nodig.

Bijdrager
    MoNdO GeNeRaToR

Is dit nu omdat Apple op die manier extra geld uit je zakken wil kloppen of omdat back-ups maken, internetten én muziek afspelen misschien wat veel gevraagd is voor één Time Capsule?

Ik zou dat wel graag willen weten.

Bijdrager
    Pieterr

Dat antwoord weet je al; Apple heeft het liefst dat je een AirPort Extreme (dan wel Time Capsule) neerzet naast je modem, en een AirPort Express naast je audio installatie. Als die toevallig naast elkaar staan, heb je pech.:-)

Bijdrager
    Stripe

Het klinkt een beetje stom maar ik snap het principe niet echt van dat netwerk, want je modem zend toch ook gewoon een internet signaal uit dat je kan oppikken? Waarom dan een ander apparaat daarbij zetten die eigenlijk het zelfde doet?

Bijdrager
    Hostyle

Als je al een draadloos modem hebt wel:wink: Over het algemeen komt het signaal binnen via een kastje van de provider waar je een modem op aansluit. Vaak krijg je die van je provider (soms in bruikleen). Tegenwoordig is dat steeds vaker al meteen een draadloos modem. Een TC/Airport Extreme zou dan een vervanger kunnen zijn van die modem.

Bij mij thuis kreeg ik geen modem van de provider en kon ik dus zelf de keuze maken voor een modem. Nu had ik al een draadloos modem vanuit ons UPC tijdperk. Van UPC kreeg je toen wel een modem, maar die had maar een ethernet poort. Wilde je toen je verbinding delen, moest je aan een router… maar dan praat je wel over heel lang geleden.

Met de nieuwe TC kun je dus ook makkelijk gastnetwerken opzetten. Hiermee voorkom je dat je gasten direct moet toelaten op je netwerk, met alle mogelijke gevolgen van dien (als je zelf niet zo’n held bent in het verder beveiligen).

Bijdrager
    Stripe

Aha, wie hebben beneden een kastje van Sitecom hangen waar we draadloos op kunnen en waar ook een PC via kabel op aangesloten is. Deze zou dus in principe vervangen kunnen worden voor TC of Airport Express?

Bijdrager
    Hostyle

In principe wel, alleen kun je met de Express geen PC’s bedraad aansluiten. De Express heeft alleen een ingang voor een ethernet kabel en kan dus alleen draadloos de verbinding delen.

Ik heb thuis ook een sitecom draadloze router hangen. Die wordt ook nog wel een keer vervangen door een TC of Extreme.

Bijdrager
    jacogrinwis

Heeft nou een TC of Airport Express een erg sterk signaal sterker dan een gewone draadloze modem ik heb bijvoorbeeld een Fritzbox die ik van xs4all heb gekregen. Hoeveel meter kan ik daar mee overbruggen 4 appartementen verder in mijn flat?

Bijdrager
    MacMike1970

Terug van vakantie en goed nieuws van de Apple Store:

Beste Michael,

Inderdaad altijd weer een fraai verhaal als Apple nieuwe producten aankondigt en dan de oude prijzen hanteert. Voor een hoop mensen een aangename verassing, maar in jouw geval wat minder leuk. Ik heb daarom besloten om je tegemoet te komen door je Time Capsule 1TB kosteloos om te ruilen voor het 2TB model, of je het prijsverschil (à € 180,-) terug te betalen. De keuze mag je zelf maken.

Ik hoor graag van je, en ik wens je nog een heel fijne vakantie!

Met vriendelijke groet,

Yvin Hei

______________________________________________________________________________________________

MacHouse Amsterdam
    Floormanager

Raadhuisstraat 30 – 34
    1016 DG Amsterdam

Super service van Mac House!

Vandaag gelijk nieuwe gehaald! :D :D :D

Bijdrager
    iDuck

Dat is nog eens prima service.

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 25)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.