14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:
    Bijdrager
    segher

nieuwe televisie

Hallo allemaal,

Ik ben van plan om in deze dagen een nieuwe televisie te gaan kopen, alleen ben ik nog aan het twijfelen welke het moet gaan worden. Hopelijk kunnen jullie mij daarbij helpen.
    Ik ga de televisie eigenlijk alleen maar gebruiken om mee te gamen met mijn xbox en ik weet ook al dat hij minimaal 40 inch moet zijn.
    Maar waar ik eigenlijk over twijfel is over hoeveel hz hij moet beschikken, want het scheelt ongeveer iets van 50 euro tussen een tv met 50hz en 100hz. Maar merk je hier eigenlijk veel van voor bij het gamen?
    Voor de rest zijn goede suggesties altijd welkom over welke televisie jullie mij kunnen aanraden, mijn budget is ongeveer 450 euro.

alvast bedankt,
    segher

Bijdrager
    MacTS

100hz zorgt voor 2x snellere beeldwisselingen. Ik ben geen gamer, maar gevoelsmatig zeg ik dat dit voor jouw doel beter is.

Bijdrager
    stavos

Hoe meer beeldwisselingen (hz), hoe soepeler de bewegende beelden zijn. 100hz is bijvoorbeeld het minimale om prettig naar een voetbalwedstrijd te kunnen kijken (of andere snelle sport). En de echte liefhebber neemt pas genoeg bij 200hz. Dus bij gamen (tenzij je Sims gaat spelen ofzo), is minimaal 100hz ook wel een groot voordeel. Zeker als het verschil met 50hz maar 50 euro is. 1x hoesten en daarna merk je het niet meer, terwijl je het voordeel echt wel gaat merken.

Bijdrager
    Shmoo

Je hebt toch ook nog 60Hz.

Wat is dat dan van upgrade 3,- ?

Bijdrager
    computer space

Ik wil 24 hz. Ik kijk vooral films op een TV. Maar waarom is er geen enkele TV meer die 24 hz ondersteunt? In 100hz past het niet lekker.

Bijdrager
    segher

Hebben er misschien mensen ervaring met deze televisie: Philips 47PFL3007H
    Want deze televisie heeft alles wat ik nodig heb voor een prima prijs

Bijdrager
    bitsflew

Maar merk je hier eigenlijk veel van voor bij het gamen?

Frame interpolatie (50 > 100/200 etc Hz) introduceert input lag en dat is m.n. merkbaar bij games waarbij de reactiesnelheid belangrijk is.

De meeste TV’s hebben dan ook een ‘Game Mode’ welke alle ‘beeldverbeteraars’ uitschakelt om een zo laag mogelijke input lag te krijgen.

Bijdrager
    Myquandro

In principe zou dit tijdens het gamen op een Xbox of PS3 niet merkbaar zijn aangezien bijna alle games op deze consoles 30Hz weergeven. Bij PC games is dit anders aangezien de hardware (veel) beter kan zijn dan in de consoles en er (nagenoeg) geen grafische instelling kunnen worden veranders op de consoles (voor zover mij bekend) waar dit wel mogelijk is bij PC games. De nieuwe generatie consoles zou hier verandering in kunnen brengen, maar ik verwacht niet dat die meer dan 60Hz gaan doen. De vraag of je het gaat zien hangt ervan of welke games je speelt en of je een van de nieuwe consoles gaat kopen. Draait het spel dat je speelt ook op 60Hz dan kan het lonen om een TV te kiezen die dat weer kan geven en het zelfde geldt voor de nieuwe consoles.
    Het tweede punt is TV kijken. Kijk je alleen naar het nieuws, kook programma’s, documentaires en andere TV progrmma’s waarin er geen snelle bewegende objecten/personen te zien zijn zal meer dan 100Hz naar mijn mening volledig overbodig zijn en zelfs 100Hz lijkt mij al niet nodig. Bij sport daarentegen kan het wel van toegevoegde waarde zijn. En, zoals eerder genoemd, heb je bij het kijken van films 24Hz nodig aangezien films op met 24 frames per seconde worden gemaakt.
    Uiteindelijk hangt het dus heel erg af waar de TV voor wordt gebruikt en of het de prijs waard is hangt ook af of jij het verschil kunt zien. Zo ken ik mensen die het verschil tussen 50Hz en 100Hz heel duidelijk vinden en mensen die dat verschil dan weer minimaal vinden.

Bijdrager
    TheBigZ
    bitsflew op 18 juli 2013

De meeste TV’s hebben dan ook een ‘Game Mode’ welke alle ‘beeldverbeteraars’ uitschakelt om een zo laag mogelijke input lag te krijgen.

Klopt helemaal. Wordt ook wel eens aangeduid met ‘PC mode’. Deze mode is aan te bevelen als je je Mac op je TV aansluit om iets anders te doen dan een film te kijken.

Bijdrager
    TheBigZ
    Myquandro op 18 juli 2013

En, zoals eerder genoemd, heb je bij het kijken van films 24Hz nodig aangezien films op met 24 frames per seconde worden gemaakt.

Als je een goede TV hebt zal die herkennen dat je 24fps (BR) materiaal aanlevert. Het wordt echter nooit met 24fps op je LCD scherm vertoond maar met een veeldvoud hiervan bijvoorbeeld 120Hz. Als je de ‘Film Look’ mode op je TV kiest worden de beelden dan 5x herhaald.

Bijdrager
    TheBigZ
    segher op 18 juli 2013

Hebben er misschien mensen ervaring met deze televisie: Philips 47PFL3007H
    Want deze televisie heeft alles wat ik nodig heb voor een prima prijs

Lijkt me een prima TV. De 47PFL4007H heeft ook een prima prijs bij Redcoon. Dit komt omdat de ‘7’ serie al van vorig jaar is.

Bijdrager
    Shmoo

Ja maar dan hoef ik hem niet, ik wil niet naar een TV van vorig jaar zitten te kijken, ik zie al genoeg Steven Seagal op RTL
    :nerd:

Bijdrager
    segher

Bedankt voor alle tips allemaal en dan ga ik toch voor de philips 47 inch televisie met 100HZ

Bijdrager
    Steven Paul
    Shmoo op 19 juli 2013

Ja maar dan hoef ik hem niet, ik wil niet naar een TV van vorig jaar zitten te kijken:nerd:

Hoe doe je dat volgend jaar dan?

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.