8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:

Bijdrager
    Afroman

Nieuwe Synology geeft probleemmelding op Mac

Hey,

Ik heb sinds een paar weken een Synology NAS. Werkt als een trein. Makkelijk op te zetten en dat werkte prima. Ook aan het netwerk aansluiten was geen enkel probleem.

Ik kan hem ook vanaf alle apparaten zonder problemen benaderen dus wat dat betreft een topaankoop.

Alleen op mijn eigen Mac krijg ik constant deze melding:

Maar ik kan hem gewoon zonder problemen benaderen. Ik heb deze melding alleen op mijn eigen MacBook en niet op de iMac.

Ik heb hem eerst hier toegevoegd maar ik heb dit ook gereset en ik blijf de melding maar krijgen. Soms wel tot 4 keer toe en dat is ontzettend vervelend:

Hoe krijg ik dit precies weg? Ik ben echt een leek wat betreft netwerken dus ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

Bijdrager
    TheBigZ

Hoe connect je naar de NAS, via SMB of AFP?

Bijdrager
    Marcel

Links bovenaan finder

Ga naar Ga

Verbind met server

Blader

Vind zo je NAS

Moderator
    Night

Bedraad of via WiFI?

Bijdrager
    Marcel

Ik denk dat hij het al opgelost heeft

Bijdrager
    TheBigZ

Ja die Afroman was vroeger zo’n Shmoo-figuur, met minstens 10 posts op een dag. Dat lijkt wel een beetje voorbij te zijn. 😃

Bijdrager
    Afroman

Mijn excuses heren. Heb dit bericht helemaal over het hoofd gezien. De nieuwe OMT valt niet mee moet ik zeggen.

Ik heb het ondertussen opgelost. Puur door mijn Mac opnieuw te installeren. Ik kreeg die foutmeldingen ook buiten mijn eigen netwerk om en ik was ten einde raad. Toen alles teruggezet (programma’s, muziek, documenten en een paar instellingen) en sindsdien nergens last meer van!

Moderator
    Night

Valt niet mee? Door die brakke mailserver krijg je gewoon geen bericht meer als je je op een topic abonneert 🤬

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.