4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    Tine Embrechts

Nieuwe Swift-code voor countElements

Hoi allemaal, bedankt voor de talrijke reacties op mijn vorige post, ik ben begonnen met de reeks tutorials voor “absolute beginners” maar ergens kwam ik de functie “countElements(…)” tegen zodat als je var greeting = “hi there” hebt, dat countElements(greeting) 8 zou moeten worden. Maar ik vind nergens een alternatief voor countElements, ik heb de nieuwste versie van Xcode en Swift. De youtuber gebruikt een oudere versie van Swift en ik heb al 2 keer gehad dat het bij mij niet werkte, hiervan had ik dus wel de nieuwe alternatieven gevonden maar van het “oude” countElements vind ik nergens de nieuwe versie, weet iemand wat deze is of waar ik die kan vinden? Alvast van harte bedankt.

Bijdrager
    TheBigZ

https://developer.apple.com/library/ios/documentation/Swift/Conceptual/Swift_Programming_Language/StringsAndCharacters.html

Counting Characters

To retrieve a count of the Character values in a string, use the count property of the string’s characters property:

let unusualMenagerie = "Koala ?, Snail ?, Penguin ?, Dromedary ?"
    print("unusualMenagerie has \(unusualMenagerie.characters.count) characters")
    // prints "unusualMenagerie has 40 characters"

Bijdrager
    e.abrahamse

Fijn dat BigZ zo snel kon helpen. Swift is een nieuwe taal die nog volop in ontwikkeling is. Op een aantal gebieden verandert het Swift-team de syntax om Swift begrijpelijker en daarmee stabieler te maken. Inmiddels is de laatste Xcode update naar Xcode 7.2 Swift 2.1.1 verwerkt. Het is in deze fase van ontwikkeling essentieel vooral ook de wijzigingen (zie release notes en overzicht aanpassingen in Apple’s Swift documentatie – gratis downloaded en in iBooks altijd wij de hand) per versie bi te houden. De tutorials op Youtube worden zelden up-to-date gehouden.

Als ik je een tip mag geven, sluit je aan bij de iOSAcademie. Dit is een ontwikkelaarsgemeenschap onder de bezielende leiding van Roelf Sluman. Hij verzorgt altijd actuele trainingsvideo’s en lesboeken (bij aankoop tegelijkertijd levenslange updates). Ik heb er zelf veel aan zijn aanpak gehad toen ik mij in Swift verdiepte. Roelf zorgt er voor dat je qua syntax en ontwikkelomgeving altijd van de laatste gemakken en informatie voorzien bent.

Ik zou het leuk vinden als je -via de iOSAcademie- je plezier in het programmeren in Swift nog verder vergroot. In ieder geval, wens je veel succes met Swift.

Inactief
    Anoniem

https://developer.apple.com/swift/blog/

“Swift provides a performant, Unicode-compliant string implementation as part of its Standard Library. In Swift 2, the String type no longer conforms to the CollectionType protocol, where String was previously a collection of Character values, similar to an array. Now, String provides a characters property that exposes a character collection view.”

Youtube filmpjes/StackOverflow zijn soms handig als er geen standaard antwoord voor is.
    Maar ik kom er regelmatig foutieve oplossingen en niet werkende of gedateerde oplossingen tegen.
    Echter zijn er ook situaties wanneer je gebruik moet maken van wat meer low-level oplossingen (bijvoorbeeld BSD Sockets)
    en nog niet geporteerd zijn naar Swift, dan is het vaak even uitpluizen en dan kan StackOverflow soms heel goed van pas komen.

Bij Xcode zit een uitgebreide Help functie maak daar als eerst gebruik van.
    Bekijk de WWDC filmpjes daar wordt een hoop in uitgelegd.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.