One More Thing » Community » Forum » iOS Software » iOS » Nieuwe stem Siri iPhone 5S

Nieuwe stem Siri iPhone 5S

Profielfoto van Antaeus

Antaeus op 23 september 2017 #

Waarom geen nieuwe stem Siri in iOS 11 op iPhone 5S???

Profielfoto van Shmoo

Shmoo op 23 september 2017 #

Als je een sok om je iPhone doet klinkt ze ook anders.

Profielfoto van Night

Night [moderator] op 23 september 2017 #

…en ruikt ook anders:-P

[ontopic]
Waarom zou Apple dat moeten doen? En waarom zou je dat willen?

Profielfoto van Furbz

Furbz op 23 september 2017 #

Is toch gewoon leuk!

Profielfoto van janau

janau op 23 september 2017 #

Het gaat niet alleen om een nieuwe stem maar vooral om de betere intonatie die daaraan is gekoppeld. Misschien dat oudere modellen daar niet zo goed mee overweg kunnen.

Profielfoto van Antaeus

Antaeus op 23 september 2017 #

Maar iOS 11 zou toch op de devices die daarvoor geschikt waren hetzelfde moeten zijn???

Profielfoto van Raymon

Raymon [moderator] op 23 september 2017 #

Volgens mij is de nieuwe stem geen combinatie van woorden meer, maar wordt deze ‘on the fly’ gegenereerd aan de hand van een machine learning model. Het zou best kunnen dat de chip in de iPhone 5s dat niet trekt. Op de iPhone SE werkt het wel. Wellicht kan iemand met een iPhone 6 checken of het daar ook op werkt.

Profielfoto van mcvries

mcvries op 23 september 2017 #

Iphone 6 gebruiker hier, met een nieuwe stem in Siri.

Profielfoto van OMT-fan

OMT-fan op 23 september 2017 #

iPhone 5S, geen nieuwe stem!

Profielfoto van KarelWillem

KarelWillem op 23 september 2017 #

Antaeus op 23 september 2017

Maar iOS 11 zou toch op de devices die daarvoor geschikt waren hetzelfde moeten zijn???

Nee, zeker niet.

iOS is intelligent genoeg om te kunnen bepalen op welk device welke functies wel of niet kunnen (of morgen) werken.

Een iPhone 5 is geen iPhone X; in functionaliteit zit er veel verschil in diverse modellen. En daar past iOS zich op aan.

Profielfoto van Antaeus

Antaeus op 24 september 2017 #

Hier gaat Apple dus de fout in vindt ik en krijgen we dus steeds meer Android achtige versnippering!

Profielfoto van Betatester

Betatester op 24 september 2017 #

Nee je vind het slecht omdat JIJ geen nieuwe Siri hebt, en andere wel

Profielfoto van csteelooper

csteelooper op 24 september 2017 #

Antaeus op 24 september 2017

Hier gaat Apple dus de fout in vindt ik en krijgen we dus steeds meer Android achtige versnippering!

Dus je wil de nieuwe Siri-stem ten koste van 70% performance? Be my guest… Gaat vast  lukken zodra er een jailbreak komt voor iOS 11… Nee, even serieus. Als Apple een feature achterhoudt voor bepaalde modellen (of, zoals bij onder andere Messages in iCloud, in het geheel) dan is daar eigenlijk altijd een reden voor. Hoe vervelend dat soms ook moge zijn voor de eindgebruiker. Ik zie dit op mijn iPhone 6S gelukkig nog niet; alle beschikbare features zijn ook voor de 6S beschikbaar. Maar op de 4S waren er met de laatste versie wel de nodige beperkingen. Dat heeft Apple toen ook al gedaan vanwege (senlheids-)issues. Is níet hetzelfde als de fragmentatie waarop jij doelt binnen het Android-ecosysteem. Apple probeert altijd voor de beste gebruikservaring te gaan, ook al gaat dat soms ten koste van goede features… Overigens vind ik de Nederlandse Siri-stem niet zo speciaal dat ik daarvoor meteen een compatible iDevice zou gaan halen. De stem van Nuance klonk in sommige opzichten zelfs beter. Ieder zijn ding…

Over dit topic

Gestart op 23 september 2017 door Antaeus

Laatste reactie door csteelooper

Je kunt alleen reageren met een gratis OMT account.
Heb je geen OMT account? Registreer je dan nu gratis!

Inloggen

of Wachtwoord resetten?