10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    Ansems

nieuwe start! Macbook air leeg maken

Beste OMT’ers,

Ik heb een Macbook air(2012) met 128GB SSD hij zit eigenlijk constant tegen het vollen aan te lopen maar ik gebruik maar weinig daarvan heb ik zelf het idee nu wil ik dus alles van mijn schijf af gooien zodat ik mijn mac eigenlijk weer heb zoals ik hem heb gekocht. maar dit kan ik niet doen door osx opnieuw te installeren want ik heb de CD er niet bij gekregen en past trouwens ook niet in mijn macbookje.

Dus ik weet eigenlijk niet zo goed wat ik nu moet doen.. kan iemand mij misschien wat tips geven. ik heb al wat op de apple site gekeken maar daar word altijd over de cd gesproken dus daar word ik niet echt veel wijzer van.

Alvast bedankt!!

Bijdrager
    Bryan Lybeer

Gewoon opstarten met cmd-r ingedrukt en dan verder met een schone instalatie van OSX

Bijdrager
    johnkeates

Er staat op de site van Apple niks over CD’s hoor…

http://support.apple.com/kb/PH4439?viewlocale=nl_NL

Bijdrager
    fred44nl

als de SSD vol raakt, dan zal dat ongetwijfeld komen door eigen bestanden.
    die kun je toch “gewoon” verwijderen.
    daarna heb je alleen OS X er op staan.
    een echte reden om een nieuwe installatie te doen, zie ik nog niet.

je kunt met programma’s als OmniDiskSweep bekijken waar de grote bestanden zitten.

Bijdrager
    daanclasener

heb je er geen usb stick bij gekregen?

Bijdrager
    fred44nl
    daanclasener op 13 juni 2013

heb je er geen usb stick bij gekregen?

heb ik bij m’n MBA ook niet gekregen.
    overigens kun je die zelf maken met Recovery Disk Assistent.
    daarmee wordt een bootable kopie van de Recovery Partition op een usb-stick gezet.

Bijdrager
    GoeieDag

Zat bij de MB Air’s 2010 en daarvoor, meen ik.
    Met de komst van de Recovery Partitie in 10.7 was dat niet meer nodig.

Bijdrager
    Applefan12345

Je moet bij het opstarten op CMD+R en dan krijg je zo’n menu, dan moet je op Recovery Disk klikken en dan krijg je zo’n venster met wat opties. Wis eerst je harde schijf en installeer dan een nieuw exemplaar van Mac OS X.

Bijdrager
    Bryan Lybeer

En hoe zit het ermee ?

Bijdrager
    Ansems

Applefan12345 4 uur geleden #
    Je moet bij het opstarten op CMD+R en dan krijg je zo’n menu, dan moet je op Recovery Disk klikken en dan krijg je zo’n venster met wat opties. Wis eerst je harde schijf en installeer dan een nieuw exemplaar van Mac OS X.

ik heb het op deze manier gedaan maar jongens wat duurde dat opnieuw downloaden van osx lang ligt wel aan mijn netwerk(buitengebied) maar dan nog 5uur vind ik toch wel heel lang..

maarja hij is dus nu weer helemaal ”fresh”

bedankt voor alle hulp!

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.