7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    Pivni Pes

Nieuwe SSD schijf, gegevens overzetten.

Vandaag een 750 SSD besteld voor mijn iMac, Ik wil de HDD er uit halen en de SSD er voor in de plaats in zetten.
    Nou is dat niet het probleem en is zo gepiept.
    Ik wil OSX nieuw en vers installeren op de SSD, ik denk Mavericks of ML.
    Ik heb zo’n adapter liggen om mij HDD aan te sluiten via USB.
    De vraag is als volgt, aan het einde van de installatie krijg ik de vraag; opstarten als nieuw systeem, terug zetten vanaf TM en ik dacht ook iets van ander systeem.
    Die laatste, kan dat ook mijn HDD schijf zijn aangesloten via USB?

Bijdrager
    SunKeeper

Wat wil je nou precies? Een schone versie van Mac OS X of je huidige systeem terugzetten?

Als het die laatste optie moet zijn: zet de SSD in je Mac en start op via de Option-toets en kies je harddisk (die dan extern is) en zet via Carbon Copy Cloner in één keer de hele inhoud over.

Sluit af, trek de harddisk los en start op van de SSD. Klaar.

Andere optie is een schoon systeem maken en handmatig de mappen terugzetten die je wilt. Dat kan niet automatisch, want dan gaat alles terug en bereik je hetzelfde resultaat als hierboven. Alleen kost het dan meer tijd.

Bijdrager
    Niels

Aan het einde van een schone installatie: migratie assistent en je oude schijf via USB aansluiten.

Zo heb je een schoon systeem met al je bestanden.

Bijdrager
    SunKeeper

Sorry als ik iemand beledig, maar snap ik het nou niet of begrijpt de rest er niets van?

Migratieassistent zet ook gewoon alles terug, dus er is geen verschil meer met een rechtstreekse kopie.
    Niets schoonmaken, er is niets ‘vies’. Het is geen Windows!:|

Bijdrager
    Pivni Pes

Ik ben zwaar beledigd:P

Maar even serieus, SSD er in, opstarten van de HDD die aan de USB hangt en dan CCC draaien dus.
    Dat gaat hem worden(y)

Ik bedoelde niet met schoon systeem dat het een of het ander vies was, misschien was nieuw leeg systeem beter.
    Systeem draait goed, ik wil alleen een boost geven aan de iMac.

De oplossing met CCC is perfect, ik had er even niet aan gedacht, bedankt voor de tip/hulp.

Bijdrager
    Niels

De migratie assistent zet geen directe clone terug, je kunt namelijk zelf kiezen wat je wilt terugzetten:

– je bestanden
    – je instellingen
    – (bepaalde) programma’s

Lees dit maar eens na…

Bijdrager
    Pivni Pes

Zou best kunnen Niels, ik heb er geen ervaring mee.
    Mijn systeem draait perfect en ik heb er geen problemen mee, dus CCC is voor mij perfect.
    Toch bedankt voor je input(y)

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.