11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:

Bijdrager
    Tadini

Nieuwe SSD, gekopieerde bestanden zoek?

Hoi!

Vanmorgen heb ik zelf de harde schijf van mijn MacBook Pro mid 2010 (zonder retina scherm) vervangen. Ik ben een leek, ook al is mijn laptop inmiddels al heel wat jaartjes bij me, maar het leek me gewoon leuk om zelf te kunnen dus ik ben het gaan proberen. Het veranderen van de hardware lukte. Voordat ik alles heb vervangen, heb ik alle, voor mij, belangrijke dingen overgeplaatst op de nieuwe SSD (Samsung EVO 850 250 gig). Dus op de nieuwe SSD stonden toen: bestanden, foto’s, e.d. Opstarten lukte niet vanaf de nieuwe SSD omdat daar nog geen nieuw besturingssysteem op zat, dus heb hem in eerste instantie opgestart vanaf externe oude harde schijf. Vervolgens Mac OS Sierra geïnstalleerd op nieuwe SSD, en vanaf toen vanaf die schijf opgestart. Hij is weer sneller, ik ben blij. Alleen: de bestanden die ook op die SSD stonden, kan ik niet meer bekijken, en dus ook niet openen o.i.d. Ik vraag me af waar ze zijn. De schijf is niet gepartitioneerd.

Als ik nadenk lijkt het meest logische me, dat ik hem weer opstart vanaf de oude harde schijf, zodat mijn SSD wordt gezien als een externe harde schijf, zodat ik alles eraf kan halen behalve het besturingssysteem. Dat zet ik dan op een stick/andere externe harde schijf, en start hem vervolgens weer op met de SSD als opstartschijf. Daarna kan ik dan de bestanden vanaf die externe harde schijf kopiëren en verplaatsen naar de nieuwe SSD.

Maar, dus nogmaals. Eigenlijk geen idee wat ik aan het doen ben :). Met als gevolg dat ik verwacht dat iemand al snel een betere oplossing weet of denkt ‘wow, wat doe je dom –> probeer dit’.

Thanks!

Bijdrager
    KarelWillem

Alleen: de bestanden die ook op die SSD stonden, kan ik niet meer bekijken, en dus ook niet openen o.i.d. Ik vraag me af waar ze zijn.

Dus? Ze staan er echt niet op?