7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:

Bijdrager
    Joefje

Nieuwe schijf instellen voor Time Machine, maar oude houden

Hoi allemaal,

Nieuw jaar, nieuwe Mac en dus ook maar een nieuwe schijf gekocht voor Time Machine. De oude was dusdanig vol dat er wat teveel gewist werd naar mijn smaak.

Wat ik liefst zou willen is de nieuwe schijf aansluiten en instellen als TM, zodat die vanaf nu vers en leeg begint en er lekker lang tegen kan (8 TB), maar volgens mij kan ik dan de oude niet meer benaderen.

Nu lees ik her en der op internet dat je de oude kunt overzetten op de nieuwe maar die is dan meteen al voor de helft vol, vind ik zo zonde.

Is het mogelijk om de nieuwe lege als nieuwe TM in te stellen, maar de oude benaderbaar te houden voor het terugzetten van backups van voor vandaag? Iemand die dit weet?

Thanks!

Bijdrager
    r.heijma

Gewoon toevoegen en de teksten lezen.

Bijdrager
    SunKeeper

Oude schijven blijven altijd benaderbaar. Zowel via Time Machine als programma als via de Finder waar je handmatig bestanden kan zoeken.

Bijdrager
    GoeieDag
    Joefje op 31 december 2016

…maar volgens mij kan ik dan de oude niet meer benaderen.

Waarom denk je dat?

Bijdrager
    Beech

Gewoon even bij Apple kijken.

Bijdrager
    Joefje

GoeieDag: omdat ik me meende te herinneren dat ik dat al eens eerder heb gedaan (4 jaar geleden of zo) en dat ik toen de oude niet meer in kon.

Inmiddels heb ik de nieuwe er gewoon aangehangen en ingesteld en inderdaad: de oude is gewoon in te zien, weliswaar niet zo fancy maar wel gewoon via de Finder, hoera!

Dank voor alle reacties!

Bijdrager
    GoeieDag

In principe werkt het ook op de ‘fancy’ manier, dus backup’s terug kijken via de TM interface.
    Kwestie van even de nieuwe HD loskoppelen en de oude eraan hangen.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.