10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    Dems

Nieuwe router

Nav dit topic, werd mij aangeraden een nieuwe router te nemen. Aangezien mijn huidige stamt uit 2002 dacht ik komt, en ook nog wifi-b is:O.

Nou was mijn vraag hoe je een vervangende router/modem aan kan vragen bij KPN, aangezien je neem ik aan niet zomaar een nieuwe kan kopen in de winkel?!

Ps. Ik heb alleen internet bij KPN, wegens omstandigheden.

Bijdrager
    Dems

Hoezo komt deze niet bij recent te staan…

Bijdrager
    Лукас

Tuurlijk kun je in de winkel een nieuwe router kopen. Sterker nog, die ‘Xperia box’ dingen van KPN vroeger hadden gewoon een stickertje over de plek waar ‘Speedtouch’ stond.:)

Topics die in de Lounge staan komen niet bij de recente topics. Waarschijnlijk komt een moderator straks langs om ‘m te verplaatsen naar de ‘Internet en Netwerken’ categorie.

Bijdrager
    Dems

Wat zijn precies de experia boxen? En sinds wanneer zijn die er?

Bijdrager
    MrHammond

Om je laatste vraag te beantwoorden: omdat je het in de Lounge hebt gezet.

Om je eerdere vragen te beantwoorden: je zal KPN moeten vragen of ze je een nieuwe modem/router willen geven, da’s denk ik het makkelijkste. Een andere oplossing, die ik je eventueel kan aanraden, als je tenminste op je modem/router ook een bedrade LAN-aansluiting hebt, is een AirPort Express. Dat is misschien wat duurder, maar spaart een hoop ellende is mijn ervaring! Ik ben zelf ooit geswitcht van een goedkope SiteCom router naar de AirPort Express, en opeens waren alle problemen die ik met de SiteCom had over.

Bijdrager
    Pieterr

Of als je meteen een echt goede router wilt kopen: Linksys E4200.

Moderator
    Strifer

ik ben echt zwaaar tevreden over mijn Time Capsule (harde schijf met ingebouwde Airport Extreme)

Bijdrager
    macpro

Zowel die LinkSys als de TimeCapsule hebben een groot nadeel: je kunt er inkomende geen VPN verbindingen mee maken.
    Ik blijf dus nog maar even bij Draytek.

Bijdrager
    Mausy
    macpro op 05 maart 2011

Zowel die LinkSys als de TimeCapsule hebben een groot nadeel: je kunt er inkomende geen VPN verbindingen mee maken.

Is dat niet een kwestie van de NAT aanzetten en de gewenste poort openen?

Bijdrager
    macpro

Als je ergens een computer hebt staan die als VPN server dienst doet, dan wel.
    Maar de meeste mensen hebben dat niet. Dan is het wel handig als je een router hebt die dat kan.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.