30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 314)
  • Q:
    Bijdrager
    Sad

Nieuwe rage: webcam-avatars!

Volgens mij is MacEddy er mee begonnen, maar toen kwam Adriaan ook en nu heb ik eindelijk ook het nut van een iSight ingezien: de webcam avatar!

MacEddy cam

Aad cam

Colpolyp cam

:D :mrgreen:

Bijdrager
    magic-with-mac

heb je ook een uitleg?:?

Bijdrager
    Sad

1) koop een webcam
    2) download een webcam programma zoals EvoCam
    3) zet de standaard maat van het canvas in op 100×75 (of kleiner)
    4) laat elke minuut een snapshot FTP’en naar een geschikte webruimte.
    5) Zet in je MacOSX profiel bij “Gebruik Avatar op andere Site” de URL van waar je webcam plaatje staat. (Da’s dus de webspace van stap 4.)

Bijdrager
    Jor1
    ”colpolyp”

correctie: koop een webcam programma als EvoCam voor $20,=

:( vin ik het nie waard… of heb ik het mis.

Moderator
    Adriaan Mol

Geen idee, volgens mij zijn er ook wel gratis webcam programmatjes te vinden?

Bijdrager
    maceddy

Colpo had gelijk, ik ben inderdaad de starter van de rage:D 8)

Leuk dat andere mensen het nu ook doen.
    We want more:P

Bijdrager
    Freek.

Tis in ieder geval retecool! 8) 8) 8)

Bijdrager
    Sad

Nou jongens een beetje zelf zoeken kan ook geen kwaad he?:(

http://www.macupdate.com/search.php?keywords=webcam

Alleen EvoCam is zeer mooi en zeer uitgebreid. Er zijn ook freeware progjes met minder mogelijkheden.

Bijdrager
    Amsterdam

Ow tof zeg, ga ik ook ff doen. Heb niet voor niets een iSight en een SightFlex!

Bijdrager
    suicide

OMFG krijgen we zo ook rukkende avatar toestanden op macosx.nl net als ivisit!

Bijdrager
    GodzillaPresley
    ”colpolyp”

1) koop een webcam
    3) zet de standaard maat van het canvas in op 130×98 (of kleiner)
    4) laat elke minuut een snapshot FTP’en naar een geschikte webruimte.
    5) Zet in je MacOSX profiel bij “Gebruik Avatar op andere Site” de URL van waar je webcam plaatje staat. (Da’s dus de webspace van stap 4.)

Kun je dan ook een default ‘offline plaatje’ erin pleuren?

Bijdrager
    Ruben
    ”colpolyp”

3) zet de standaard maat van het canvas in op 130×98 (of kleiner)

Kleiner dus, want de voorwaarden stellen dat een avatar niet groter mag zijn dan 100×100 pixels en dat geldt dus ook voor jullie fijne webcam avatars.

Daarnaast hoop ik dat deze ontwikkeling niet teveel aanslaat, want de ‘forum beleving’ gaat wel heel erg traag worden als iedere avatar in een topic vanaf een andere plek moet worden geladen.

Moderator
    unSOUND

Ik ben van nature geneigd tegen rages in te gaan…

ik ga dus nu mijn webcam weggooien…

:P

Bijdrager
    Oupro

Ben benieuwd hoe deze rage zich gaat vervolgen. Ikzelf zal er voorlopig nog niet aan mee gaan doen. Allereerst heb ik nog geen webcam. Ten tweede vind ik een iSight het enige geschikte alternatief voor mij als webcam, maar die vind ik te duur. Ten derde heeft een iSight minimaal een 600 MHz G3 nodig. En laat ik nu net maar een iBook 500 hebben.

Dus het hele feest zal voorlopig nog even aan mij voorbij gaan.

Bijdrager
    Zora la rousse

Ten vierde is het niet creatief.
    iRuben heeft ook een punt. Ik heb een ADSL verbinding, maar ik weet ook wat het is als je met een modem moet inloggen en je komt dit soort grappen tegen.
    Technisch is het wel een hoogstandje.

Bijdrager
    maceddy

Moet ik straks mn ‘Avacam’ wegdoen omdat iedereen het wil :'(

K zal nog eens iets nieuws bedenken:P

Bijdrager
    MacBeer

Ik moet zeggen dat ik het wel grappig vind. Dat met die snelheid van het forum zal wel meevallen. Een topic met veel beeldmateriaal moet ook erg lang laden, en die beelden zijn toch groter dan een avatar die extern geladen wordt.

Bijdrager
    Sylvia

Hoop cam, weinig beeld :sealed:

Bijdrager
    Sad

@iRuben: die plaatjes zijn 8Kb of zoiets, net zoals vele avatars en signature pics. Dat is echt geen aanslag op de forumsnelheid. Die 100×100 heb je dan wel weer gelijk in.

@Zora: moet alles dan creatief zijn? zoals alleen maar vrouwen met rood haar als avatar?

@GodZillaPresley
    : ja als je EvoCam quit dan zet ie een “offline” plaatje naar keuze neer.

Ennemeeh ik vind het enorm leuk! Reeeeespect voor MacEddy!

Bijdrager
    Zora la rousse

Nee, want ik merkte ook op dat ik het een technisch hoogstandje vind.

Bijdrager
    Amsterdam

Jezus wat een geklaag om een leuk iets zeg. Is gewoon leuk, connectiefuckend of niet. Creatief, ik laat me daar niet over uit. Laat iedereen lekker doen wat ‘ie wil. Alle gezellige dingen worden hier gewaardeerd.

Bijdrager
    Sad

LOL connectiefuckend!

Nou okee ik ben misschien iets te over-enthousiast maar ik gebruikte mijn iSight eerst alleen maar als microfoon en nu heb ik er veel lol mee!

Bijdrager
    MacBeer

Zijn jullie dan niet bang om in jullie onderbroek voorbij de iSight te lopen zonder te realiseren dat je te zien bent op het forum?
    Da’s nu echt iets wat mij zou gebeuren, vandaar dat ik dit niet doe! :D

Of in een onbewaakt ogenblik een neuskeutel uit je snufferd vissen ofzo…. :lol:

Bijdrager
    Sad

HAHAHAHA nee maar ik heb in een hoekje van mijn scherm altijd zichtbaar wat er op dit moment wordt “uitgezonden”.

En op verzoek en tegen betaling kan ik natuurlijk wel wat dingen doen qua onderbroeken:P :innocent:

Bijdrager
    Deskman
    ”Amsterdam”

Jezus wat een geklaag om een leuk iets zeg. Is gewoon leuk, connectiefuckend of niet. Creatief, ik laat me daar niet over uit. Laat iedereen lekker doen wat ‘ie wil. Alle gezellige dingen worden hier gewaardeerd.

Wij (met zijn drie├źn) hebben bijna 20.000 postjes op ons conto staan. Daar wordt het systeem pas flink mee belast…

De vraag is natuurlijk wel of ik het wel zo interessant vind om de hele tijd naar iemand te kijken die achter het beeldscherm mijn brichtjes zit te lezen:D

Bijdrager
    Deskman
    ”colpolyp”

LOL connectiefuckend!

Nou okee ik ben misschien iets te over-enthousiast maar ik gebruikte mijn iSight eerst alleen maar als microfoon en nu heb ik er veel lol mee!

:D
    Wilt u wat duidelijker in de lens spreken!

Bijdrager
    maceddy

<—- nieuwe coupe sinds vandaag:D

Bijdrager
    MacBeer
    ”colpolyp”

HAHAHAHA nee maar ik heb in een hoekje van mijn scherm altijd zichtbaar wat er op dit moment wordt “uitgezonden”.

Dat zou bij mij dus niets helpen. Bovendien zie je pas dat het ‘mis’ is wanneer het niet meer recht te zetten is, haha

Bijdrager
    Zora la rousse
    ”colpolyp”

En op verzoek en tegen betaling kan ik natuurlijk wel wat dingen doen qua onderbroeken:P :innocent:

Met bloemetjes:roll: .

Bijdrager
    Sad
    ”MacBjorn”

Dat zou bij mij dus niets helpen. Bovendien zie je pas dat het ‘mis’ is wanneer het niet meer recht te zetten is, haha

Nee maar dan doe je snel je broek weer aan en klik je snel op “NOW” en dan wordt ie geupdate!

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 314)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.