4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:

Bijdrager
    gipsman

Nieuwe privé apple ID of alias maken

Ik heb een eeuwenoud apple emailadres: mijnbedrijfsnaam@mac.com en dus ook @me.com en icloud.com varianten.
    Ik wil er eindelijk eens een privé mailadres ( nu nog bij Google) aan toevoegen, maar dit is een dilemma:
    maak ik dan best een nieuwe apple ID aan ( met veel gedoe vandien op 1 mac + 1 iPhone) of beter een alias bij de bestaande bedrijfsID ?

Bijdrager
    Rickje

Als je hier inlogt met je Apple ID https://appleid.apple.com
    Dan kun je je Primary email adres aanpassen wat in feite betekent dat je je huidige Apple ID XXX@XXX.nl verandert naar YYYY@YYY.nl

Dan behoudt je alle apps, en aankopen die je hebt gedaan, het staat alleen op je nieuwe en tevens actuele emailadres.

Bijdrager
    gipsman

Mijn nieuwe default emailadres zou dan mijnnaam@icloud.com worden ? ( Nieuwe adressen eindigend op mac.com of me.com worden niet meer aangemaakt. Maar dan ben ik wel mijn bedrijfsnaam eindigend op @mac.com kwijt, of niet ? Wordt dat dan automatisch mijnbedrijfsnaam@icloud.com als alias ?

Bijdrager
    jv65

Zover ik weet kun je je Apple-ID en primair e-mailadres niet wijzigen als het een .mac adres is.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.