20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)
  • Q:

Bijdrager
    frank vh

Nieuwe printer keuze advies…?

Na 8 jaar zeer wisselvallige ‘trouwe’ dienst heeft onze Canon PIXMA MP 610 het opgegeven. Eerste wilde zwarte inkt niet meer printen, nu geeft hij steeds een 6A00 error. Ik kan daar wel een DIY reparatie oplossing voor vinden, maar ik ben zo gefrustreerd altijd over dat ding geweest dat ik er ‘klaar mee ben’.
    De Printer wordt niet heel vaak gebruikt, waardoor de printkop vaak verstopt zat en ik soms meer aan het reinigen dan aan het printen was. Ze zijn nooit voor het printen van foto’s op fotopapier. Eigenlijk alleen A4-tjes met zwart en af en toe ondersteuningskleuren.

Kunnen jullie me helpen met een paar vragen:

1. Zijn er latere Canon printers die dezelfde cartridges gebruiken? (Vast niet, maar ik heb er nog een setje over incl reinigings-cartridges! Iemand geinteresseerd?!)
    2. Ik neig zelf naar een eenvoudige laserprinter. Ik heb het idee dat die minder storingsgevoelig zijn, maar ik kan het natuurlijk mis hebben?! Ik weet dat ze meer kosten, maar ik wil wel graag iets betrouwbaars.

Ik hoor het graag!

Bijdrager
    essiw

Zelf heb ik een canon mg6850, goedkope printer en vebruikt niet enorm veel inkt. Ik raad je trouwens wel aan om niet je inkt bij canon te kopen maar op sites zoals https://www.inktpatroonshop.nl waar het enorm veel goedkoper is (of zelf bijvullen natuurlijk). Op die website kan je ook zien welke inktcardtidges compatible zijn met elkaar. Dat printers veel hun printerkoppen gaan schoonmaken blijf je houden. Ter voorkoming van het verstoppen zou je eens in de maand ofso een voorbeeldraster kunnen laten uitprinten, maar ik heb zelf met de printer nog geen last gehad van verstoppingen.

Kijk bij het kopen van een printer niet alleen naar de prijs maar ook naar hoeveel inkt die verbruikt per pagina (moeilijk te vinden, kon zelf alleen een duitse vergelijksite vinden).

• Deze reactie is gewijzigd 2 jaren, 1 maand geleden door  essiw.

Bijdrager
    newtastyland

Hoi Frank, wij hebben om dezelfde redenen enig tijd terug een hp laserjet 200 color m251n aangeschaft. Kleur en zw/w incl netwerk aansluiting. Geen WiFi, maar ondersteunt weer wel Apple AirPrint. Recht toe, recht aan. Geen idee wat de kosten van een afdruk zijn. Succes!

Groet, Maarten

Bijdrager
    THX-1138

Ik (en m’n ouders trouwens ook) hebben een HP Envy 5540 All-in-1. OK, geen Canon en geen laserprinter. Ik heb dezelfde ervaring met inkjetprinters als jij. Verdroogde inktcartridges e.d. Deze HP 5540 doet het echter prima. Hij laat zich makkelijk aansluiten aan je netwerk. Airprint werkt uistekend en de printer functioneert verder prima. Uitstekend voor af en toe een printje dus. M’n moeder (bijna 80) kan prima uit de voeten met dit ding die ze gebruikt om iets af te drukken vanaf haar iPad.

Bijdrager
    frank vh

@essiw Dank voor je reactie! We gebruiken inderdaad altijd sneltoner.nl en dat scheelt veel! Het gaat ons niet eens zozeer om de prijs, maar meer om al dat onnodige plastic van al die cartridges en zo.

Al zoekende kwam ik de Ecotank serie van EPSON tegen. Iemand daar ervaring mee? Baalde alleen toen ik zag dat alleen de duurste van 499 euro ook aan duplex-printing doet (tweezijdig!) Vreemd dat je printer eco noemt, terwijl je niet tweezijdig printen biedt….

@newtastyland Dank! Klinkt inderdaad als een heel aardig alternatief! Gek dat die geen WiFi maar wel Airprint kan?! En kan hij tweezijdig printen?

@thx-1138 Ook dank! Klinkt als een goede inkjet printer! Zal me verder op oriënteren!

Als ik voor laserprinter kijk valt me op dat er nog steeds veel zijn die als verschijningsjaar teruggaan naar 2012. Inkjetprinters worden continu veranderd en vernieuwd… Maar verbeterd?!

Wat een keuzestress! ;-)
    Als mensen zouden kunnen helpen?!
    Belangrijk?: We printen niet veel! Foto’s eigenlijk bijna nooit! Liefst wel tweezijdig! Kosten is niet het grootste probleem, duurzaamheid is veel belangrijker!

Dank!

Bijdrager
    janbertwedman

Ga lekker naar een printshop.

Bijdrager
    newtastyland

De hp laserjet 200 zou volgens de specs automatisch dubbelzijdig moeten kunnen printen

Bijdrager
    Brombeer

Hoeveel print je of wil je printen op jaarbasis?

De zw/w lasers van Brother zijn erg goed met tekst printen.
    Als je lang met een inktjet wilt doen, kun je kijken welke modellen de tankjes delen met A3-printers. Die worden lang niet zo vaak vernieuwd.
    Voor printers waarbij een servicecontract kan worden afgesloten is de onderdelenvoorziening vaak stukken beter geregeld.

• Deze reactie is gewijzigd 2 jaren, 1 maand geleden door  Brombeer.

Bijdrager
    tijns

Kijk eens bij de consumentenbond; die testen regelmatig allerlei printers en nemen daar veel aspecten in ogenschouw.

Moderator
    Night

Hoewel het meestal zo is dat laserprinters alleen voor grotere volumes interessant zijn en inkjets juist voor kleine oplagen geschikt zouden zijn, is in jouw geval precies het tegenovergestelde waar. Doordat je zó weinig print zul je bij alle inkjets tegen het zelfde probleem aanlopen: verstopte/ingedroogde nozzles.

Ik zou daarom in jouw specifieke geval kijken naar een goedkope laserprinter. Ik weet niet of kleur essentieel is voor je, maar als je met alleen zwart/wit uit de voeten kan, zijn daar best leuke apparaatjes voor een schappelijk prijs voor te vinden. Voor kleurenlasers zal je iets dieper in de buidel moeten tasten.

Bijdrager
    gsmaster

Ik zou ook geen Canon meer kopen, ik kocht een jaar of 5 terug het duurste model van de pixma serie en dat ding zorgde voor zeer veel ellende! Wou zo goed als de helft van de keren niet printen omdat men iMac of macbook pro hem simpelweg niet vond via de draadloze verbinding.
    Meerdere keren (lees 4x) terug naar Canon geweest en nooit deftig kunnen oplossen.
    Dan maar het toestel in garantie bij het containerpark afgezet, ik heb dagelijks een printer nodig die functioneerd. Dus dan maar een goedkopere (140€) hp gekocht. Deze springt duidelijk veel zuiniger om met inkt!
    Enige nadeel is dat wanneer hij aangeeft dat de tank leeg is, je eigenlijk nog een half jaar verder kunt printen (1 a 2 pagina’s) per dag.
    Na 4 jaar is het schermpje wel deffect. Er zit een verticale streep door in de midden. Het printen op zich werkt nog perfect.

Bijdrager
    Ome Kor

Hier ook geen nieuwe Canon meer als mijn printer (MP620) het begeeft. Ik had ook constant problemen met printen via Wi-Fi. Uiteindelijk maar een netwerkkabel naar de printer getrokken en toen waren de problemen over.

Bijdrager
    OMT-fan

Ik gebruik al jaren voor het zw/w werk een HP laserjet 1022n en voor kleur een Canon.
    95% van wat ik print is zw/w en ik rpint ook maar een paar pagina’s per dag.
    Ik heb de printer op BVA auctions gekocht. Hier staan zeer regelmatig uitstekende printers van gestopte (failliete) bedrijven te koop voor een prikje.
    Ik heb voor mijn Laserjet 1022n (netwerkprinter), ik dacht, €25 betaald en dat was nog inclusief een reserve tonerdrum.
    Al met al, reeds 3 jaar aan het printen voor die prijs.

Bijdrager
    Dick de Roos

Ik heb al jaren een Canon MG5250 staan.
    Twee Mac’s en een MacBook werken er draadloos mee.
    Het ding werkt altijd en heeft tot mijn verbazing nooit verstopte spuitmonden (wat onze vorige Epson type ??? wel vaak had en de Canon i965 ook trouwens).
    Zelfs na een paar maanden stilstand (wegens verblijf in het buitenland) kwamen er gave prints uit.
    Wel na enig gerommel om de printkoppen te reinigen schat ik, wat waarschijnlijk wel inkt kost.
    Maar ach, de inkt koop ik bij 123inkt van hun eigen merk en dan valt het wel mee.

Een half jaar geleden heeft in een tijdschrift een inktjet-printertest gestaan. Canon, Epson en HP ontliepen elkaar niet veel.
    De een printte beter, de ander was wat zuiniger.
    Maar voor ongeveer € 100,- of minder heb je een knappe printer, die blijkbaar lang meegaat.
    Of de kwaliteit is in de jaren drastisch achteruit gegaan.:nerd:

Moderator
    Night

Ik heb altijd HP’s gehad en nu een Epson. En die bevalt me eigenlijk supergoed. Alle software werkt gewoon. En dat was bij de HP altijd maar afwachten (vooral het scan gebeuren was dramatisch)

Bijdrager
    kris251069

Jaren een Canon printer gehad zonder enig probleem. Toen het beestje het na 6 jaar begaf overstag gegaan voor een HP. Niets dan ellende en verschrikkelijke kwaliteit als het op scannen aankomt. De HP gekocht omdat er een coupon in zat van 20 euro terugbetaling… . Mijn volgende zal zeker terug een Canon zijn.

Bijdrager
    frank vh

Dank allemaal voor jullie input. Ik realiseer me ook dat het bijna een onmogelijke vraag is met honderden verschillende printers op de markt.

Ik zit nog te twijfelen tussen een Canon MG7750 en een EPSON EcoTank 4550
    Die laatste is veel duurder maar de andere manier van met inkt omgaan spreekt mij wel aan.
    Maar ja als je weinig print…..??

Ik ga nog even verder zoeken naar ervaringen met de scanfunctie van beide want die gebruiken we ook best veel.

Nogmaals dank
    Frank

Bijdrager
    Dick de Roos

Scannen met de Canon M5250 gaat prima. Ik verwacht dat ook van andere merken.
    Voor standaard werk dan (om dia’s en negatieven te scannen moet je niet aan een alles in 1 denken)
    Ik gebruik dan (bijna) altijd het progje Fotolader.
    Het eigen scan-programma van Canon is wel uitgebreid, maar werkt niet prettig.

Bijdrager
    frank vh

Bedankt voor al jullie input.
    Ik heb uiteindelijk voor een Canon PIXMA MG7750 gekozen.
    Ben tevreden tot nu toe en vooral onder de indruk van het gemak van WiFi printing.

20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.