11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    highfive

Nieuwe printer die gemakkelijk zelf bij te vullen is

Ik ben van plan een nieuwe printer te gaan kopen, het zwarte / kleuren goud vind ik tot nu toe “teveel in de papieren lopen”.
    Volgens mij kan het goedkoper. ik ben benieuwd of er iemand een aankoop tip of oplossing weet?

Momenteel heb ik hier een inktjet printer, de Canon Pixma MP150, waarvan om de cyberklap de cartridges weer leeg zijn [zwarte cartridge en een kleuren cartridge], en moet ik weer naar een refill winkel hollen om ze te laten bijvullen, kost tijd, en alle inkt aankoop bonnetjes bij elkaar opgeteld is het een aardig bedrag.

Ik had gelezen dat laserprinters een goede prijs kwaliteit verhouding hebben.
    Een van de “best geteste” laserprinters van dit moment is volgens reviews van macfan en computer totaal de Xerox Phaser 6125 en de HP Color LaserJet CP1515n
    Maar ja, toners raken natuurlijk ook leeg na verloop van tijd en moeten weer aangeschaft worden, het hervullen van toners is mij afgeraden ivb met mogelijke gezondheids schade, en niet iedere toner is bij te vullen.

Al met al overweeg ik dan maar weer om een inktjet te gaan kopen die ik zelf bij wil kunnen vullen met een paar potten inkt [geen bier dus], ik heb begrepen dat de meeste PIXMA en Epson printers dat kunnen, hoe ik dat ga doen weet ik ook nog niet, sugesties zijn welkom?

Bij voorbaat mijn dank!

Bijdrager
    Chantal C.

De Xerox Phaser heeft geen tonercartridges. Hier gaan een soort inktblokjes in. Nadeel hiervan is, is dat er altijd wat overblijft. Ongeveer vergelijkbaar met een kaars. Laatste restjes kaarsvet blijven achter.

Kwaliteit van de Phasers is wel goed en in tegenstelling tot toner, beweert Xerox dat ze beter voor het milieu zijn.

Bijdrager
    MrHammond

Waarvoor gebruik je je printer eigenlijk? En hoeveel? Want dat zal bij mij een groot verschil maken over het advies om een inktjet of een laser te kopen. Als het alleen om “het goedkoopste” gaat, is mijn advies gewoon: niet uitprinten. Verder kan ik het navullen van cartridges bij Epson (en andere fabrikanten die inkttanks gebruiken) enorm afraden. Niet-originele inkt kan de inktkop verstoppen, en dan kun je je printer dus weggooien, want reparatie daarvan is erg duur!

Bijdrager
    MrHammond
    ”Chantal

De Xerox Phaser heeft geen tonercartridges. Hier gaan een soort inktblokjes in. Nadeel hiervan is, is dat er altijd wat overblijft. Ongeveer vergelijkbaar met een kaars. Laatste restjes kaarsvet blijven achter.

Kwaliteit van de Phasers is wel goed en in tegenstelling tot toner, beweert Xerox dat ze beter voor het milieu zijn.

Bij ons op het lab staat er een waarschuwing op de Xerox Phaser dat de inkt daarvoor erg prijzig is, dus dat we die echt alleen moeten gebruiken voor hoogstnoodzakelijke kleurafdrukken (en anders de Z/W HP LaserJet).

Bijdrager
    mac-hans

Heb je plannen om op vakantie naar Thailand te gaan, deze heb ik Bangkok gekocht voor ±€60.
    Ze bouwen daar de printers om, nieuw uit de doos en plakken er met klittenband vier mega reservoirs naast.
    De slangetjes gaan naar de cartriges en aan de achterkant zit ook nog een flesje waar de overtollige inkt, na b.v. printkoppen reinigen, terecht komt. De 4 kleuren inkt kocht ik er in literflessen bij voor ±€40.
    Ik heb echt al een hele berg foto’s afgeprint en ik heb na een jaar de eerste vulling nog niet bij hoeven vullen.
    http://forum.onemorething.nl/album_personal.php?user_id=8296

Bijdrager
    highfive

bedankt voor de input!

Interessante info Hans, handige grote inkt reservoirs zeg, zo zouden printers naar mijn inziens ontworpen moeten zijn ! ik heb geen vakantie plannen, ben benieuwd of er info te vinden is om zelf zo’n printer om te kunnen bouwen? ? ?

Het aantal printjes wat ik ga maken weet ik nog niet.
    De kwaliteit van de kleuren vind ik niet zo ontzettend belangrijk, ik ga geen foto’s op glossy uitprinten etc, het zelf gemakkelijk kunnen vullen met goedkope inkt, zowel zwart en kleur is voor mij het belangrijkste.

Dat inktkoppen van inktjetprinters dicht kunnen gaan zitten is mij bekend, of dat alleen komt door de kwaliteit inkt of de wijze van bijvullen, vraag ik mij af, met een relatief goedkope printer is het prob nog wel te overzien, mits dat niet al te snel en frequent gebeurd.

inktblokjes in de Xerox Phaser 6125 was mij niet bekend, ik heb gelezen dat er een toner in zit, toners van andere fabrikanten kan volgens mij niet er in bevestigd worden.

Bijdrager
    mac-hans

Hi highfive,

Ik ben bang dat de hoeveelheid inkt die ik heb de printer gaat overleven, zoals ik zei heb ik alle vier kleuren 1 liter.
    Het verstoppen van de koppen voorkom ik door minstens iedere week een testpagina uit te printen.
    Dit gaat al een jaar goed zo, soms even de koppen opnieuw uitijnen, maar deze Epson Stylus T11 print als een tierelier.
    Ook de kwaliteit van een A4 foto uitprinten is zondermeer zeer goed, iedere keer als ik een A4 uitprint ben ik in een soort jubelstemming, ik zie de inkt maar niet opraken.

Bijdrager
    JJmac

Epson print al jaren als de brandweer, je moet voor je zelf een keuze maken wat je precies wilt doen met een printer, kies je voor foto zal je aan een inktjet vastzitten, heb sinds 1998 al een Epson aan de mac hangen en ben zeer tevreden over kwaliteit en gebruik, wat anderen er ook overzeggen, de grap is dat ik gisteren bij Saturn een Canon heb gekocht de MP970 voor niet te veel geld.

Bijdrager
    highfive

Hans, ik heb info gevonden op basis van je gemodificeerde Epson printer [met extra losse inkt reservoirs]

Als je googelt op Ciss of Continuous Ink System of Continu Print Systeem, vind je in Nederland een aantal bedrijven die dit syteem verkopen voor diverse modellen printers, incl de bijbehorende inkt.

Ik weet nog niet welk type Printer [All in One] ik ga kopen voor het Continuous Ink System, denk wel weer een Canon Pixma hoewel mij ook wel duidelijk is dat Epson ook geen verkeerde keuze is.

Bijdrager
    mac-hans

Nou een highfive voor highfive.
    Zo te zien ben je hier in Nederland voor zo’n setje ±€50,00 kwijt.
    Ik heb er nooit naar gezocht omdat ik er al een had.
    Ik denk dat we met dit topic een hoop mensen blij maken.

Bijdrager
    highfive

Het is ten slotte een vrije markt economie … :wink:

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.