11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    Kareld

Nieuwe plex setup (met apple tv)

Hoi,

Thuis hebben we een seagate personal cloud nas.
    Op die nas heb ik plex geïnstalleerd.

Nu kijken we voor een nieuwe tv.
    Is het beter om een tv met ondersteuning voor plex te kopen of een (dure) apple tv te kopen?
    Op plex forums raden ze de Amazon tv aan, maar die is niet verkrijgbaar in België.

Alvast bedankt!

Bijdrager
    fred44nl

als je een Samsung Smart TV koopt, dan kun je daarop de Plex for Samsung app installeren.
    het verdient wel aanbeveling om de TV met een utp-kabel aan te sluiten, aangezien de Plex app niet ontworpen is voor draadloos gebruik.

Bijdrager
    Kareld

Een ethernet kabel is er, dus dat vormt geen probleem.
    Nu gebruik ik een chromecast en zijn de beelden echt niet vloeiend, hetzelfde probleem wil ik niet hebben met een smart tv.
    Ik dacht aan een Lg tv, want die tv’s ondersteunen plex. Maar op de forums van plex raden de meeste gebruikers dat niet aan.

Bijdrager
    fred44nl

hier staan alle beschikbare apps voor Samsung:

http://www.samsung.com/levant/smarthub/smartHub/app_list.html

Bijdrager
    wouter57

Heb een Samsung Smart TV en Plex dat gaat gewoon goed met het draadloos netwerk van Ziggo.

Bijdrager
    fred44nl

als ik het even snel bekijk, dan werkt LG op ongeveer dezelfde manier als Samsung.
    kun je op jouw NAS ook KODI (voorheen XBMC) installeren ??

Bijdrager
    Kareld

Ik denk niet dat ik Kodi kan installeren. Zal alles vloeiend werken op een smart tv (bij voorkeur LG)?
    Mijn oog viel op de nexus player, maar die verkoopt google niet meer.

Bijdrager
    Kareld

Misschien een domme vraag: mijn upload speed is 7 mbps. Wil dat zeggen als ik stream via de nas dat ik in kwaliteit niet hoger mag gaan dan 7 mbps?

Bijdrager
    fred44nl

nee, nee:)
    je hebt naar internet een down- / up-load snelheid.
    dat kan bijv. 100 / 10 Mb/s zijn.
    dit gaat over de snelheid van jouw lokale netwerk van en naar buiten (internet).
    binnen heb je een lokaal netwerk met snelheden, die niets te maken hebben met jouw internetverbinding.
    bekabeld kun je 100 Mb/s of 1 Gb/s hebben, afhankelijk van de netwerkaansluiting op jouw TV, NAS, laptop, etc.
    draadloos kan de snelheid variëren van 50 tot 300 Mb/s, afhankelijk van de omstandigheden.
    een TV heeft meestal een 100 Mb/s ethernet aansluiting en dat is zeker ruim voldoende:)

Bijdrager
    Kareld

Dus als ik van de nas naar bv. de ipad stream kan ik de kwaliteit op 20mpbs zetten?

Bijdrager
    Appleliefhebber

@kareld

Jazeker kan dat want dat gaat gewoon over je interne netwerk, en dat staat los van je abonnement.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.