16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Q:
    Bijdrager
    Maced.2

Nieuwe partitie aanmaken

Hallo beste mac lovers………..
    Ik had ff een vraagje….ik wil graag een nieuwe partitie aanmaken op me HD van me Imac G5
    nou wil dat wel gaan doen maar als ik met Schijfhulpprog wil doen gaat dat niet [zie screen]

en met iPartion lukt het ook niet.

Please help me hoe dit op te lossen….Thanks alvast

en ja ik heb de zoek funktie gebruikt maar werd daar ook niet wijs uit :)

Bijdrager
    ATT

Wel ingelogd als beheerder?

Bijdrager
    Maced.2

yep dat wel :)

Bijdrager
    trillseeka

Waarschijnlijk wil je de schijf met je systeem partitioneren, en dat gaat niet.
    Dit kan je oplossen door vanaf een andere schijf te starten zoals je installatie CD en het dan vanaf daar doen, dan verlies je wel alles wat er op die schijf staat. 
    En zou je het willen partitioneren om er dan Leopard op te installeren, kan je het beter laten zoals het is want er valt toch nog niets te zien. 

Bijdrager
    chlorophyl

Bootcamp van Apple gebruiken. Die kan je systeemschijf partitioneren met behoud van al je data.

Bijdrager
    jan_pb

draait bootcamp op een Imac G5 dan?

Bijdrager
    505
    ”jan_pb”

draait bootcamp op een Imac G5 dan?

Nee, dan krijg je een melding dat het niet kan op je systeem.

Bijdrager
    chlorophyl

Sorry, niet goed gelezen… was nog vroeg.

Bijdrager
    Maced.2

dus niet…nou laat het wel zo staan…thanks allemaal :wink:

Moderator
    unSOUND

Het antwoord staat eigenlijk al in de screenshot die je plaatste….
    [size=9:1aa9b6e7c5]( Zie je gelijk hoe snel mensen ergens overheen lezen. )[/size:1aa9b6e7c5]

De schijf in kwestie bevat je opstart-systeem. En zoals je weet kun je lastig een nieuwe vloer leggen zonder je meubels te verplaatsen. Je kunt de schijf alleen in partities verdelen door de schijf leeg te maken en te formatteren.

Bijdrager
    Maced.2

yep inderdaad unSOUND :lol: ik waag me er maar ff niet aan .

Thanks voor je antwoord :apple:

Bijdrager
    Maced.2
    ”trillseeka”

Waarschijnlijk wil je de schijf met je systeem partitioneren, en dat gaat niet.
    Dit kan je oplossen door vanaf een andere schijf te starten zoals je installatie CD en het dan vanaf daar doen, dan verlies je wel alles wat er op die schijf staat. 
    En zou je het willen partitioneren om er dan Leopard op te installeren, kan je het beter laten zoals het is want er valt toch nog niets te zien. 

Leopard staat al op me Macbook……… 8) niet echt om van uit je dak tegaan maar wel leuk om mee te spelen.

Gr maced:D

Bijdrager
    JeePee

Er zijn natuurlijk wel programma’s voor (DiskStudio, iPartition (dat heb je inmiddels geprobeerd) en VolumeWorks), maar die moet je inderdaad vanaf een andere opstartschijf draaien. Je kunt dan opstarten vanaf een externe schijf via FireWire of vanaf een CD/DVD met een systeem en het desbetreffende programma. In al deze gevallen is het verstandig om een goede backup te maken, mocht er iets verkeerd gaan (en als je al een backup hebt, dan kun je alsnog Schijfhulpprogramma gebruiken en daarna je data terugzetten), ook kun je je altijd afvragen hoe rendabel het is om zo’n programma aan te schaffen, hoe vaak gebruik je zo’n programma…

Ikzelf heb DiskStudio en VolumeWorks, mijn voorkeur gaat uit naar de eerste.:D

Bijdrager
    Maced.2

Thanks voor de ideeen die jij net heb aangegeven.

Gr Maced :apple:

Bijdrager
    Frenkieboy

Met disk utiliy kan het wel. Heb ik al eens geprobeert, en werkt eigenlijk super. Je opstartpartitie kun je zo opdelen. Is wel wat terminal werk en werkt alleen onder tiger.

Bijdrager
    JeePee
    ”Frenkieboy”

Met disk utiliy kan het wel. Heb ik al eens geprobeert, en werkt eigenlijk super. Je opstartpartitie kun je zo opdelen. Is wel wat terminal werk en werkt alleen onder tiger.

Dat klopt, dat is boven je ook al genoemd, maar de data op je schijf gaan dan wel verloren.:roll:

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.