11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    acb

Nieuwe pagina openen in tabblad (Safari)[Opgelost]

Hallo,

Ik stoor mij er erg aan als pagina’s in een nieuw venster openen en ik zie het niet zitten om elke keer te [command] / klikken. Is hier een handigheidje voor in Safari 4?

Thanks alvast!

Bijdrager
    Dr. Maddox

Dat is het handigheidje… Wanneer het indrukken van één knop een handeling te veel is kan je het instellen in de eerste tab in je voorkeuren (ergens onderin)

Bijdrager
    acb

Die staat al aangevinkt….

Bijdrager
    Misja

Type in Terminal:

[code:1:aceaf6e33a]defaults write com.apple.Safari TargetedClicksCreateTabs -bool true[/code:1:aceaf6e33a]

zie ook hier

Bijdrager
    acb
    ”Misja”

Type in Terminal:

[code:1:83cd75e49c]defaults write com.apple.Safari TargetedClicksCreateTabs -bool true[/code:1:83cd75e49c]

zie ook hier

Thanks Misja! Te gek!

Bijdrager
    jazzvb

Ik zou dit ook graag willen toepassen maar ik weet niet wat Terminal is en hoe je daar komt. Kan iemand dat uitleggen?

Bedankt,
    Jazz

Moderator
    Poezenbeest

Kijk in de programmamap eens onder hulpprogramma’s…

Vervolgens kopieer je het groene regeltje uit de post van Misja en plakt dat. Dan geef je een return en klaar ben je…

Owja… vergeet Safari niet eerst af te sluiten… De Terminal kan je vervolgens trouwens gewoon met cmd+Q afsluiten…

Bijdrager
    jazzvb

Zerk, het is gelukt. Heel fijn! En bedankt!

Bijdrager
    jazzvb

Ik haal ‘m maar weer uit het stof, want ik zit met hetzelfde probleem en ik krijg het niet voor elkaar. Ik heb de zin van Misja gekopieerd en in de Terminal geplakt. Daarna op enter gedrukt en afgesloten. Toch werkt het niet. Hoe kan dat nou?

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Misschien werkt dat niet in Safari 5? Maar als ik daarin naar de Voorkeuren ga, dan zie ik bij Tabs het volgende: “Open pagina’s in tabbladen in plaats van vensters {Nooit|Automatisch|Altijd}”. Als ik dat op Automatisch zet werkt het bij mij feilloos.

Bijdrager
    jazzvb

Ik heb Tiger 10.4.11 en daar doet Safari 5 het niet op. Ik heb een oudere versie kunnen downloaden (versie 4), daar lukt het wel met wat je aangaf.

Bedankt voor de tip!

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.