17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Q:
    Bijdrager
    Franko

Nieuwe pagina in iWeb zonder link bovenin

Ik ben bezig met mijn eerste website in iweb, niks speciaals gewoon een site over mezelf etc.

maar nu wil ik bijvoorbeeld van een stukje tekst of een foto een link maken naar een andere pagina. maar hoe maak ik een nieuwe pagina aan zonder dat de link dan meteen in de “balk” bovenaan verschijnt?

( gebruik zo’n concept versie van een site )

Bijdrager
    Gates

In het infovenster zie je onder de pagina-tab de optie: Geef pagina weer in navigatiemenu. Die moet je niet aanvinken.

Bijdrager
    Franko

dank je!:)

dan nog een vraagje :innocent:

als ik een pagina met albums wil maken, waar kan ik die optie dan vinden? want bij de concepten staat alleen een fotopagina. maar niks over albums

Bijdrager
    Uzbad
    ”Franko”

dan nog een vraagje :innocent:

als ik een pagina met albums wil maken, waar kan ik die optie dan vinden? want bij de concepten staat alleen een fotopagina. maar niks over albums

Als je een fotoalbum bedoelt, dan zul je dat met Gallery moeten doen vanuit iPhoto. Die kun je echter wel in iWeb laten zien. Hier is wel een MobileMe-account voor nodig.

Verder kun je natuurlijk gewoon een fotopagina maken en zo indelen dat het een album lijkt. Je komt ver met een beetje creativiteit :wink:

Succes ermee!

Bijdrager
    Franko

ohh ok dat is balen dat dat alleen met mobile me kan :sealed:

ja je heb gelijk je kan ook het zelf op een album laten lijken. maar in die albums zat zon mooie optie dat je gewoon miniatuurabeeldingjes ziet en dat als je er op klikt ze dan in het groot deronder verschijnen.

bedankt voor de reacties:mrgreen:

:apple:

Bijdrager
    KarelWillem

Dit is toch een pagina met albums?
    http://www.freestyle4all.nl/jaarsveld/soest/Twan+Evan/Twan+Evan.html

En dat zit toch gewoon in iWeb?

Of bedoelen jullie nu héél iets anders?

”Uzbad”

….Als je een fotoalbum bedoelt, dan zul je dat met Gallery moeten doen vanuit iPhoto. Die kun je echter wel in iWeb laten zien. Hier is wel een MobileMe-account voor nodig….

Of met Galerie.

Galerie-fotoalbum:
    http://www.freestyle4all.nl/holland_2008/pages/page_23.html

Bijdrager
    Uzbad

KarelWillem heeft gelijk. Ik had nog niet in iWeb gekeken toen ik mijn reactie postte.

Bij de thema’s en nieuwe pagina’s die ik zojuist even in iWeb heb bekeken, zit gewoon de optie voor een nieuwe albumpagina, met het effect zoals KW in zijn eerste link aangaf. Dus wellicht heeft Franko een thema gekozen dat die optie niet heeft (lijkt me sterk) of hij heeft die optie over het hoofd gezien.

Franko, ik zou zeggen: kijk nog eens goed. Heb ik ook gedaan en het is dus mogelijk, zo blijkt.

Nogmaals succes!

Bijdrager
    Franko

Ik zie het, dan zal ik er inderdaad overheen gekeken hebben! bedankt karelwillem:)

Zal vanavond als ik terug ben van stage eens even naar kijken.

maar als ik naar die link ga die karelwillem gaf is het dus ook gewoon mogelijk op een niet mobile me account een diavoorstelling/slideshow te gebruiken in je albums?

las namelijk ergens dat dat niet zou kunnen,:?

Bijdrager
    Franko

hmmm dit is vreemd.

Ik heb de optie album niet bij de sjablonen staan….

ik heb : Welkom, Over mij, Foto’s, film, blog, podcast en lege pagina.

waar staat de optie album?

Bijdrager
    KarelWillem

Album staat ook niet bij de sjablonen.

Dat heet:
    Mijn albums

Iets doet mij vermoeden dat je iWeb ’06 hebt en niet de laatste versie?

Bijdrager
    KarelWillem
    ”Franko”

….maar als ik naar die link ga die karelwillem gaf is het dus ook gewoon mogelijk op een niet mobile me account een diavoorstelling/slideshow te gebruiken in je albums?…

Vanzelfsprekend, zoals je ziet.

Want ik heb geen MobileMe.

Bijdrager
    Franko

Geen idee, heb de Iweb welke standaard bij Leopard geleverd is. is dat 06?

Bijdrager
    Uzbad

Je moet inderdaad “Mijn albums” hebben bij de sjablonen voor een nieuwe pagina.

Als je Leopard uit de beginperiode hebt, dan zat er nog iLife 06 bijgeleverd. Je kan upgraden naar iLife 08, kost € 79. Daar zit de “Mijn albums” optie zeker in. Ik kan me niet meer herinneren of-ie in iLife 06 zat, eerlijk gezegd.

Bijdrager
    KarelWillem
    ”Franko”

Geen idee, heb de Iweb welke standaard bij Leopard geleverd is. is dat 06?

Kijk bij Info als je iWeb aanklikt.
    Heb je versie 1.x dan is het de oude, heb je 2.x dan is het de nieuwe.

Bijdrager
    Franko

ik heb versie 1.1.2. Ilife 06 dus. dan zal ik maar eens moeten kijken voor 08:)

kan ik daar gewoon in verder gaan met de site van 06?

Bijdrager
    Uzbad

Ja, zonder problemen (bij mij was dat in ieder geval zo, maar ik heb geen ingewikkelde site).

Bijdrager
    Franko

ok bedankt voor de reacties!:)

ga eens kijken voor Ilife 08. wel jammer dat dat weer zo duur is:(

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.