5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:

Bijdrager
    lammertdejong

Nieuwe oplader MacBook pro late 2011

Hoi. Vorige week de hhd vervangen door ssd. Nu ben ik aan een nieuwe oplader toe. Op marktplaats staat een gebruikte in nette staat van 60 Watt. Origineel is 85. Ga ik hier wat van merken? Oplaadtijd is niet erg van belang.

Bijdrager
    Shmoo

Waarschijnlijk zal je MacBook langzamer opladen maar verder zal er niet zoveel fout gaan. Ik kan mijn iPad ook gewoon opladen met een iPhone 5W adaptertje. Gaat alleen iets trager dan met het dikkere 12W blokje dat bij de iPad zit.

Zolang het maar origineel Apple spul is en niet mee geknoeid is kan er niet zoveel fout gaan.

Bijdrager
    NielsDam

Behalve dat het opladen langzamer gaat, kan de lader het ook niet bijhouden als je je MacBook onder load gebruikt. Maw als de Mac bijvoorbeeld grafisch iets moet uitvoeren, dan zal je accu langzaam ontladen.

Bijdrager
    Shmoo

Een MacBook Pro 2011 die in 2018 nog iets krachtigs gaat doen. Sure. 😂

Als dat ding zijn spierballen laat zien dan gaat zelfs mijn 2014 mini nog steigeren van zelfvertrouwen!

Bijdrager
    digideon

Maar dat neemt niet weg dat een 60W adapter voor lammert dus toch niet zo’n goede optie is. Als hij z’n MBP wat zwaardere taken laat doen (wat een 2011 nog prima kan, heb er hier nog eentje liggen die met bijvoorbeeld InDesign nagenoeg net zo snel is als m’n MBP van een maand oud) dan wordt er dus niks bijgeladen. Tenminste als ik Niels goed begrijp, en ik kan me dat ook wel voorstellen eigenlijk.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.