23 berichten aan het bekijken - 1 tot 23 (van in totaal 23)
  • Q:

Bijdrager
    PorscheHD

Nieuwe oordopjes?

Hallo,

Ik heb dus mijn iPod Nano nu binnen. Ik heb al meerdere iPods gehad en vind altijd maar dat er weinig bass in zit. Nu heb ik ook een SonyEricsson gehad met van die Inn Ear oordopjes gehad en dat klonk gewoon super lekker veel bass zonder EQ! Nu is mijn vraag ga ik dit effect ook met de iPod krijgen met de in ear dopjes?

Iemand ervaring en/of tips?

Bijdrager
    ocramarco

Ja beslist.
    In ear heb je laag, puur omdat hij strak tegen je gehoorgang zit.
    Probeer maar de normale oordopjes in te doen en druk ze dan aan en iets naar beneden dan hoor je ook het laag

Anoniem

Welke dopjes bedoel je? De Apple in ear’s?
    Als je die bedoeld neem dan (voor dezelfde prijs) liever de Sennheiser CX300

Bijdrager
    PorscheHD

Waarom dan? Beter ofzo?

Bijdrager
    themacs

Heb 2 weken geleden de Sennheiser CX-300 gekocht, die gaan inderdaad als een banaan.
    Heel goei geluid. Er zijn er misschien nòg betere (duurdere), maar deze zijn wel echt waar voor je geld.

Bijdrager
    PorscheHD

Mooie bass ook?

Bijdrager
    themacs

Bass à volonté!! Wel goed in je oor steken en de juiste maat van rubbertjes opzetten :)
    Ik zet ze wel niet te luid, kwestie van men oren nog te bewaren voor de volgende 40 jaar.

Bijdrager
    Marsman

Ik heb de (witte) in-ears van Skullcandy. Goedkoper dan de in-ears van apple en minstens net zo goed geluid. Ook basweergave is goed naar mijn mening! Ik ben er tevreden over.

Bijdrager
    themacs

O ja, ik heb ze in ‘solden’ kunnen kopen aan 55 euro.

Bijdrager
    raveon

Ik heb alle mogelijke in-ears gehad, en die van Apple waren toch wel het slechtste zeker qua confort, die van Sony waren daarin tegen weer erg goed.

Ik heb nu een AKG 27i gekocht, en dat is werkelijk nergens mee te vergelijken.

Ik moest bijna huilen zo’n mooi geluid dat ze produceren.

Een echte aanrader ondanks het grotere formaat.

Bijdrager
    Shannon

Jullie weten toch wel dat die ear in oordopjes aanzienlijk slechter voor je oren zijn dan de gewone oordopjes die bij een iPod zitten.

Even aannemen dat het volume goed hard staat…

Bijdrager
    raveon
    ”Guido

Jullie weten toch wel dat die ear in oordopjes aanzienlijk slechter voor je oren zijn dan de gewone oordopjes die bij een iPod zitten.

Ik heb net vorige week (ik kan het niet meer terug vinden helaas) een artikel gelzen over een onderzoek waar uit bleek dat het geen verschil maakte…

Te hard is natuurlijk nooit goed voor je oren.

Het is wel weer zo dat als je in-ears hebt je geneigd bent om het volume zachter te zetten dan die “gewone” dopjes, dat is dus weer winst. :wink:

Bijdrager
    Fraser

@marsman;
    Waar heb jij die Skull-Candy vandaan?
    Ik twijfel tussen deze en de Fatfones van Fat-Man (die zijn er alleen maar in lelijk rood…)
    http://www.fat-man.co.uk/docs/product/fatfones_cons_1.htm

Bijdrager
    Turbanus

De sound van de originele do[[en vind ik best goed, maar ik vind ze mechanisch niet erg sterk. Ik heb al aan 2 sets langzaam teruglopende geluidssterkte aan 1 kant gehad. Dat is erg vervelend want eerst ga je aan je eigen oren twijfelen….

Bijdrager
    Wallinator
    ”Guido

In-ears blokkeren al het achtergrond geluid waardoor je het volume van je iPod drastisch kan verminderen. Ik zou eerder zeggen dat niet-in-ears slechter zijn voor je oren.

Bijdrager
    Almerrrrr
    ”raveon”

Ik heb alle mogelijke in-ears gehad, en die van Apple waren toch wel het slechtste zeker qua confort, die van Sony waren daarin tegen weer erg goed.

Ik heb die sony’s ook gehad nu de CX-300 en ben daar meer over te spreken.

Bijdrager
    Marsman
    ”Fraser”

@Marsman;
    Waar heb jij die Skull-Candy vandaan?

Ik heb ze besteld op www.archosonline.nl.:)

Bijdrager
    anthonyNL

“gewone” earphones passen alleen in mijn rechter oor, links blijven ze niet zitten.
    ik ben erg benieuwd naar die in ear phones, maar ik denk dat je vanwege hygienische redenen niet echt kan passen in een winkel.

misschien kan iemand wat over zijn ervaringen met in ear phones vertellen. (fattones of die van sony)

Bijdrager
    Turbanus

Bij mij passen ze gewoon….:wink: :innocent:

Bijdrager
    anthonyNL

Thnx Turbanus voor je bijzondere bijdrage, ik ben er uit….ik ga ze halen

:wink:

Bijdrager
    ocramarco
    ”Wallinator”
    ”Guido

In-ears blokkeren al het achtergrond geluid waardoor je het volume van je iPod drastisch kan verminderen. Ik zou eerder zeggen dat niet-in-ears slechter zijn voor je oren.

Bij niet in-ears kan de druk weg
    Bij in-ears zet je hem zachter omdat achtergrond wegvalt

Geef mij maar westone os de Shure E2
    Nog beter Dali speakers:-P
    En daar tussen in Sennheiser HD25;-)

Bijdrager
    anthonyNL

het het forum even doorgespit….en afgelopen zaterdag kon ik bij de mac inside in apeldoorn de E2c van shure even passen (ze gooien de schuimpjes daarna wel weg hoor:wink: )

maar ik ga dus voor de E2c van shure, erg fijngeluid en ze zaten erg lekker

Bijdrager
    Dicespark

Ik haak hier maar even op in! Die shure oordopjes lijken me wel prima, alleen vroeg ik me af, of je ook hoort wanneer de kabel tegen je kleding bots. Ik heb namelijk ook eens Sony in-ears gehad en ergerde me toen suf aan het storen op en neer gebengel van de kabel. Dat wordt namelijk doorgegeven omdat ze zo in je oor zitten.

iemand hier ervaring mee met betrekking tot de shures?

23 berichten aan het bekijken - 1 tot 23 (van in totaal 23)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.