22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)
  • Q:

Bijdrager
    dennis

Nieuwe oordopjes..

Ik ben op zoek naar nieuwe oordopjes voor mijn iPod (40 GB).
    De bijgeleverde witte oordopjes vond ik best goed.. maar ben benieuwd of er misschien betere zijn. Zijn de In-Ear oordopjes van Apple beter?
    Alle info welkom!

Groeten Dennis

P.S. Ik wil oordopjes, dus hoef geen DJ headphones:)

Bijdrager
    Yosemite

Bijdrager
    Convicted

Het beste is om gewoon zelf te proberen ik heb juist ook weer hele positieve reviews gelezen. Sommige mensen vinden de in-ear phones juist comfortabeler zitten omdat ze niet zo heel strak in je oren liggen. Na verloop van tijd schijnen ze ook veel ruwer te worden en zo beter in je oor te passen. Ze passen natuurlijk beter bij je iPod dan zwarte dopjes.

Overigens is die iPodlounge review niet echt negatief, het zijn vooral de comments die negatief lijken want uiteindelijk is het oordeel toch “happy” dus zo slecht zijn die oordopjes van Apple ook weer niet. Mensen hadden er blijkbaar zoveel van verwacht heb ik het idee, maar voor 39e kan je niet echt een echt brilliant geluid verwachten. Er zijn betere qua geluid ja maar die zijn niet zo mooi passend wit. Hoe ze zitten blijft altijd toch persoonlijk zoals al in die review aangegeven is. Die powerbookcentral review is ook niet echt negatief vind ik zelf, als je kijkt naar de prijs van de andere oordopjes die in die review genoemd worden is de keuze voor mij snel gemaakt.

Om maar een voorbeeld te noemen de meeste mensen schijnen de orginele oordopjes ellende te vinden en te weinig bass hebben, ik vond ze prima zitten en voor mijn oren was het precies genoeg bass en meer dan genoeg volume overigens! Meestal staat het volume van mijn iPod op minder dan 50%.
    Het enige probleem voor mij was dat de kabel veelste lang werd met de afstandsbediening erbij. Verder vond ik het ook zeker niet storend dat ik nog omgevingsgeluid hoor. Ik vind het juist prettig omdat ik veel met mijn iPod over straat loop met veel druk verkeer om mij heen en dan is het wel zo handig dat je nog wat hoort.

Het geluid schijnt veel beter te zijn dan de orginele dopjes dus dat zit wel snor. Ik ga zelf binnenkort wel die in-ear dopjes kopen, voor 39e stelt dat ook niet echt heel veel voor. Als ik ze eenmaal heb zal ik wel mijn eerste indruk melden.

Het is jammer dat je die dingen zelf niet kan testen in de winkel want uiteindelijk is ieder oor anders!:P

Bijdrager
    tennapel

Het allerbeste zijn ouderwetse schelpen over je oren zodat je een would-be DJ lijkt als je over straat loopt.

Verder zijn Shure en Etymotic de top in in-ear phones, maar ik heb ze nog niet kunnen vinden in NL.

Bijdrager
    4iam

Passen niet in de meeste oren, maar je geraakt wel in het geluid.:P
    sound experience

Bijdrager
    PICAPICA

Sinds enkele dagen loop (of huppel bijna:lol: ) ik ook met een iPod rond… Ik mis ook wel wat extra bass in de oordopjes.
    Ik probeerde de oude zwarte sony MD oordopjes uit, (waar ik vroeger zo tevreden over was). Maar dat leverde vooral veel gekraak / geritsel op… Om wat extra bass te hebben wisselde ik de EQ instellingen, maar als je een ietsje luider wil, (en dat is soms wel al eens nodig in de drukte van de stad) krijg je snel kwaliteitsverlies. Met de originele oordopjes is de kwaliteit stukken beter. Ze zitten ook lichter. Maar de draad is zo onhandig. Ik heb liever het systeem waarbij vanuit het ene oortje het andere vertrekt… Hoe zit dat bij de Apple In-Ear Headphones?

Bijdrager
    Roggie

Ik heb de Sony Fontopia MDR-EX70LP Earphones. Super geluid en net als de nieuwe apple dopjes (die echter qua geluid een beetje tegenvallen) in je oor in plaats van zo’n ding dat er een beetje half aan hangt en er steeds uitvalt. Door de afgeloten constructie heb je een veel betere basweergave. Dit zijn de enige dopjes die mij niet na een tijdje gaan irriteren. Ze worden geleverd met dopjes in drie maten, dus er is altijd wel een die goed in je oor past. De mijne zijn zwart, maar ze zijn er ook in het wit.
    Op ipodlounge.com staat een review. Ik kan ze van harte aanbevelen.

Bijdrager
    thomdebom

ik heb de Sony MDR-G72. Echt supergeluid! In ieder geval beter dan elke in-ear koptelefoon die ik heb gehoord…

Bijdrager
    Convicted

Met alle respect, alle stukjes die ik lees zijn puur gevallen van het selecteren van de verkeerde maat voor de silicone dopjes, ze niet goed in de oren stoppen en niet om kunnen gaan met de snoertjes.
    Als ze uit je oren glijden moet je het houdertje wat de kabeltjes bij elkaar houd dichterbij je kin schuiven want meestal glijden ze eruit omdat de kabels ergens aan hangen in je kleding of als je per ongeluk de remote laat slingeren. Zelfs als ik de remote laat vallen, ga staan springen vallen ze er nog niet uit!
    Ik loop er nu 2 dagen mee ongeveer en na wat gefrutsel ben ik erachter hoe ik ze het beste af kan stellen. Ik vind ze trouwens erg mooi hoor en nog steeds erg herkenbaar als iPod koptelefoontjes

Ik mis dus helemaal geen bass, ik vind het soms zelfs teveel bass af en toe en zet dan vaak mijn iPod zachter, veel zachter dan ik deed met de orginele koptelefoontjes dus da’s helemaal niet slecht (voor mijn oren)! Misschien ben ik geen maatstaf maar de meeste mensen hebben vaak een chronisch gebrek aan bass in hun oren (als ik het zo hoor in de gemiddelde discotheek begrijp ik het wel). Als ik soms luister hoe hard sommige mensen hun iPod of soortgelijke apparaat hebben staan doet het pijn aan mijn oren bijvoorbeeld. Er mag van mij wel wat minder hoge toon en midden in dan klinkt het geluid denk ik stukken beter. Je hoort het vooral met bekkens en dergelijke, klinkt naar mijn doen soms wat te schel maar ik ben zowiezo wel gevoelig daarvoor. Ik heb de EQ op small-speakers gezet die ervoor zorgen dat het geluid minder hoge en midden toon heeft. Klinkt stukken beter naar mijn smaak dan, lekker vol maar niet overdreven.
    De dopjes sluiten je goed af van de buitenwereld, ik was compleet verbaasd over een bepaald stereo effect wat ik toen ik deze ochtend over straat liep hoorde in een nummer wat ik eerst nooit goed had gehoord op mijn speakers thuis of met de orginele koptelefoontjes, klonk erg warm en prettig! Ik moest zelf even wennen om te lopen met dit soort koptelefoontjes in omdat je je eigen stappen een beetje door hoort dreunen en de kabels hoor je soms erg maar als je in de trein of ergens zit is het erg prettig want je hoort bijna niets. Het is even zoeken welke maat het beste bij je oren past en hoe ze het beste zitten, je zou zelfs kunnen proberen aan iedere kant een ander dopje te doen omdat je oren nooit gelijk zijn qua formaat het helpt ook om ze bij de topjes een zachtjes in te duwen als ze in je oren zitten (bij mij dan tenminste) dan zitten ze goed stevig.

Voor 39e een prima prijs vond ik zelf en ze passen prima bij je iPod, ik heb geen mega bedragen over voor dit soort koptelefoontjes en de genoemde merken hier kosten vaak aanzienlijk meer en bovendien ik vind het voor geen meter bij de iPod staan. Er zullen vast koptelefoontjes zijn die beter klinken maar ik heb daar niet zoveel geld voor over dan koop ik wel een “echte” koptelefoon.

Oh ja en ze klinken beter dan de orginele foontjes.:wink:

Ik ben dus wel tevreden voor die 39e. Ik zou ongeveer 3.5 sterren van de 5 geven voor deze koptelefoontjes omdat ik volgens mij zo’n verwend nest ben qua geluid vind die JBL Creature 2.1 speakers echt heel zwaar onder de maat nu ik ze gehoord heb bijvoorbeeld, kinken zo dof gewoon. Ook zitten draaien met de knopjes, kreeg er gewoon geen goed geluid uit.

Bijdrager
    tennapel

(…)vind die JBL Creature 2.1 speakers echt heel zwaar onder de maat nu ik ze gehoord heb bijvoorbeeld(…)

Die JBL creatures zijn volkomen waardeloos. Schel geluid, zwemmende bas. Spijt dat we niet wat meer euri’s hebben uitgegeven voor de harman kardon soundsticks.

Bijdrager
    Convicted

Even nog een wat uitgebreidere over hoe je deze kleine witte duiveltjes in je oren moet stoppen zodat je wel de bass goed hoort…

Als je het beste geluid uit je in-ear phones wilt krijgen moet je ze niet dragen zoals je normaal deed met de gewone dopjes maar juist… ‘ondersteboven’.
    Het geluid klinkt dan erg vol en helder, het is misschien een beetje vreemd maar meer in-ear phones schijnen zo het beste in je oren te kunnen.

Hou de in-ear phones op ooghoogte met de bovenkant naar je toe. Je ziet dan die 2 kleine gaatjes die er bovenop zitten en de grijze silicone houdertjes en niet de binnenkant van de in-ear phones.
    Stop ze vervolgens op deze manier in je oren en draai zachtjes naarboven toe (een klein beetje duwen) tot ze goed zitten. Als het goed zit steken de puntjes waaraan de kabel zit naar voren, een klein beetje omhoog en naar buiten toe. Vervolgens trek je het kabelhoudertje net tot onder je kin zodat je niet met te lange losse kabels onder je kleren of jas loopt om het risico te verminderen dat je ze uit je oren rukt.

Als je de goede maat hebt geselecteerd (als eentje niet goed zit probeer die dan met een andere maat bijvoorbeeld) zitten ze goed en stevig op hun plaats. Als ze nog niet goed zitten probeer ze dan schuinomhoog in je oren te stoppen.

Bijdrager
    nma

@roggie

Ik heb de Sony Fontopia MDR-EX70LP Earphones

Mag ik vragen waar je deze koptelefoontjes hebt gekocht? Kan ze niet 123 vinden in NL.

Bijdrager
    Yosemite

Ik zit zelf te denken om de opvolger van de Sony Sony MDR-EX70SL te kopen, de Sony MDR-EX71SL.

In Europa is deze alleen in het zwart te krijgen, maar in Azië is er ook een witte versie van te koop. Staat heel mooi bij de iPod.

Op iPodlounge werd naar onderstaande webshop uit Hong Kong verwezen, waar deze te koop is voor $50,- inclusief verzendkosten.
    http://www.i-shopping4u.com/sony_mdr_ex71sl.html

Bijdrager
    Roggie

NMA: ik heb ze gekocht bij Stafhorst in Utrecht.

Bijdrager
    nma

@roggie:

Dank je. Dat is in de buurt. Gaan zeker ook weg voor een Staffhorst prijs……!?

Bijdrager
    Roggie

Ik weet niet meer precies wat ze gekost hebben. Was nog in de guldens-tijd. Ik dacht iets van 79 gulden. Niet iets om van wakker te liggen in ieder geval.

Bijdrager
    doggie

Ik heb laatst die Sony MDR in earphones gekocht. Voor mijn zoon en voor mijzelf. Na ongeveer 2 weken viel bij ons beide een van de kanten uit.
    Bij de een links, bij de andere rechts. Balen! Moet terug naar de winkel.
    We hebben er niets bijzonders mee gedaan, steeds keurig in het zakje opgeborgen. Dus snappen er niets van. Zo goedkoop zijn ze nou ook weer niet. Totdat het gebeurde, bevielen ze prima.Dus vind het wel jammer en ben bang dat ik het probleem houdt.
    Heeft iemand ook die ervaring?

Bijdrager
    els

Laatst bij een vriend de in-ear dopjes van Apple uitgeprobeerd. Ik vond ze heel goed klinken.

Bijdrager
    Roggie

Ik heb ze hier nu allebei voor me liggen, de Apple dopjes en de Sony dopjes. De Sony dopjes klinken als de Apple dopjes maar dan met loudness. Voller geluid, duidelijk meer bas en minder blikkerig in het midden. De Sony dopjes zijn in mijn oren ook minder gevoelig voor het niet helemaal optimaal zitten. De Apple dopjes moet precies zo en niet anders zitten om de maximale geluidskwaliteit te halen. Maar dat kan aan de vorm van mijn oren liggen. Het verschil is overigens aardig goed te maken door de equalizer van de iPod, maar voor mensen die van veel laag houden zijn de Apple dopjes minder geschikt dan die van Sony. Nog ene klein ander voordeel van de dopjes van Sony is dat het snoertje achterlangs loopt, waardoor ze blijven hangen als je ze even uit je oor haalt.

Bijdrager
    azt33

Ik heb zelf de Shure E2c gehad, daarna overgestapt op de Etymotic ER-4P met een 4P -> 4S converter cable. Ik kan zeggen dat de ER-4P echt heel goed zijn, ze isoleren perfect, je hoort alleen je muziek (dit kan natuurlijk niet altijd positief zijn, maar werkt bijvoorbeeld wel lekker in de bieb of in de trein). Ik heb ook de EX71SL, en die vind ik eerlijk gezegd niet zo denderend. Teveel bass voor mij.

http://www.mdcenter.nl/redirect.php?file=http://www.mdcenter.nl/forums/viewforum.php?f=3&sid=f4ff3a94eb6a6145676df2c8f8de369b Hier kan je een vergelijking tussen de Shure E2c en de Sony EX71SL lezen (dat was trouwens mijn setje E2c’:) ) Daarnaast kan je superveel informatie vinden over allerlei hoofdtelefoons en oordopjes op http://www.head-fi.org/forums
    Ik kom daar zelf dagelijks.

Bijdrager
    nma

Ik heb laatst de Sony MDR-EX51LP in-ear koptelefoontjes gekocht. €45 bij de Staffhorst. Goedkoper dus dan de 71 van hetzelfde merk. Een vergelijking met de kwaliteit van de 71 kan ik niet maken, maar de 51 bevalt prima! Het grootste voordeel is simpelweg de ‘rust’ die de koptelefoontjes creeren. Het omgevingsgeluid verdwijnt vrijwel helemaal. Heerlijk. De geluidskwaliteit is daarnaast (of daarom) ook zeer acceptabel vergeleken met de duurdere headsets voor thuis, en vergeleken met andere oordopjes voor onderweg is het geluid perfect! Naar mijn smaak een aanrader.

Bijdrager
    KZ Yidaki

Geef iets meer euro’s uit en koop dan de Shure E2C In Ear Phones
    Met de bijgeleverde set rubber en schuimdoppen, heb je een perfect geluid.
    Voor € 95 heb je een set E2C

22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.