22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)
  • Q:
    Bijdrager
    frankie1313

nieuwe of oude IMac

hallo,

– ik kan voor 1000 euro de oude IMac kopen, 20” 2.4Ghz 4GB ram met draadloos muis en toetsenbord of
    – de nieuwe IMac van 20” met standaard configuraties.

welke zal ik doen???

Bijdrager
    Odie

Als je _heel_ even wacht komt er binnenkort een nieuwe uit…

Bijdrager
    frankie1313

hahahahahahahahaha

Bijdrager
    Dagaloni

Ligt eraan waarvoor je het gaat gebruiken. Als je photoshop enzo gaat gebruiken zou ik de nieuwe kopen;)

Bijdrager
    Geedee

Alsof allen die nu een oud model hebben PS niet vlot kunnen draaien.

Bijdrager
    elice82

Lastige keuze.
    1. €1000,- Voor de 20″, 2,40GHz, 4GB, HD ? en Wireless toetsenbord & muis? (kan je niet meer korting krijgen?) of
    2. €1099,- Voor de 20″, 2,66Ghz, 2GB, HD 320GB en Wired toetsenbord & muis!
    Vergelijkbaar
    3. €1239,- Voor 20″, 2,66GHz, 4GB en Wireless toetsenbord & muis.

In eerste instantie optie 1 pakken. Mocht je willen Photoshoppen dan is meer geheugen een must!

Als je kunt zou ik sparen (of kopen) en dan de:
    4. 24″, 2,66GHz, 4GB,, HD 640GB, Wired toetsenbord & muis (eventueel wireless) voor €1399,- (Wired) en 1449,- (Wireless).
    Grote beeldscherm, standaard 4GB geheugen en grote HD.

Ik kan niet in je portemonnee kijken! Doe wat goed voelt!

BTW bij Bootcamp heb je een vaste toetsenbord nodig voor het installeren.

Lid
    Pepperonie

Ik zou de oude pakken met 4GB, met photoshop heb je vooral een hoop aan geheugen.
    En de 20″ in de oude iMac is snel genoeg voor photoshoppen.
    Maar een 24″ is wel zeker een grote meerwaarde. Een vriend mij had een 24″iMac bij de laatste upgrade voor 1099 kunnen kopen, als EOL. Dus ik weet niet wat voor OEL aanbiedingen er verder nog gaan komen. :wink:

Bijdrager
    computer space

Zit er in de 24 inch al een nieuw scherm, of nog steeds die met loslatende troep en dientengevolge stofsporen binnen de LCD zelf? De begin 2008 had een productiefout en ik ben benieuwd of dat al verholpen is?

Bijdrager
    frankie1313

mijn limiet was eigenlijk 1000, toen ben ik even gaan wachten op de nieuwe IMac en ik kan 1099 besteden maar eigenlijk echt niet meer!

bij prowarehouse upgraden ze van 1GB naar 4GB voor 40 euro
    krijg je dan een klote kwaliteit ram geheugen of heb je daar weinig verschil in?

Bijdrager
    polansky

RAM gebeugen kost geen drol, behalve bij Apple zelf daar betaal je de hoofdprijs….

Moderator
    unSOUND

Let er ook op dat je bij de iMac nu standaard een toetsenbord krijgt ZONDER numeriek gedeelte. Als je een numeriek gedeelte op je ramplank wilt zul je dat apart aan moeten geven bij de maatwerkopties.

Bijdrager
    Nelson

Oooh..
    Goed dat je het zegt, was het bijna vergeten.:wink:

Bijdrager
    elice82

RAM kost geen drol?
    DDR3 is toch iets duurder?
    Als je 4GB aanvinkt bij http://store.apple.com/nl dan kost je dat €90,-.
    Dan vervalt je 2 x 1GB.
    Bestel je de standaard dan zit er 2 x (1GB) in.

Dus moet je 2 x 2gb DDR3 geheugen kopen?
    Welk merk? En wat kost je dat dan?

Maar goed ik zit met de oude situatie: witte Intel iMac met DDR2.

Bijdrager
    frankie1313

als ik de nieuwe koop zet ik er geen extra RAM in,
    als ik de oude generatie koop die maar standaard 1GB RAM heeft laat ik er voor 40 euro 4GB RAM in zetten

Lid
    Pepperonie

40 euro is de gewone prijs voor 2x2Gig DDR2 geheugen.

Bijdrager
    serum

enig idee of er SO-dimms in gaan of gewone repen? en of er 2 of 4 geheugen bankjes in zitten?

die 8gb optie van 900 euro is een beetje slikken.. ik ben bang dat er maar 2 reepjes in gaan..

@ts; als je je hebt voorgenomen niet meer dan 1000 euro uit te geven, is de keuze toch al gemaakt?

Bijdrager
    lakie1982

Ik wil nu dus een nieuwe imac 24″ kopen maar twijfel welke.
    Ik kijk veel films en heb best veel programmas open staan. Ik wil wel wat homevideos beetje bewerken en heb veel foto’s op mijn computer staan. Tevens wil ik een vlot lopen timecapsule hebben.
    Moet ik nu kiezen voor het duurste model of denken jullie dat een goedkoper model ook wel voldoende is?

Lid
    Pepperonie
    ”lakie1982″

Ik kijk veel films en heb best veel programmas open staan. Ik wil wel wat homevideos beetje bewerken en heb veel foto’s op mijn computer staan. Tevens wil ik een vlot lopen timecapsule hebben.
    Moet ik nu kiezen voor het duurste model of denken jullie dat een goedkoper model ook wel voldoende is?

Ik denk dat je niet eens de duurste nodig hebt, de goedkoopste met de 9400M voldoet ook gewoon aan je eisen.
    Het enige waar je rekening mee zou kunnen houden is de grote van de hd, maar op 640GB kan een hoop maar op een 1TB natuurlijk nog meer. En 4GB is ook meer dan genoeg.
    Ik neem aan dat je met homevideo’s iMovie projectjes bedoelt. Het enige is dat hen renderen onder een 2.66GHz een klein beetje langer duurt, maar met 4GB zal je tussen door niet zoveel hoeven te renderen.
    Dus heb groeit het geld op je rug neem de dure! Maar anders volstaat de goedkoopste ook meer dan genoeg.

Bijdrager
    iJuggle

stel ik koop een imac 24 inch. en ik wil het normale( met nummeriek) toetsenbord.
    Duurt het dan langer (verzenddatum) of is het dan gelijk klaar?
    kan ik ook in de macme bijv zeggen dat ik een gewonen wil en dan doen ze die erbij?

Bijdrager
    lakie1982
    ”Pepperonie”
    ”lakie1982″

Ik denk dat je niet eens de duurste nodig hebt, de goedkoopste met de 9400M voldoet ook gewoon aan je eisen.
    Het enige waar je rekening mee zou kunnen houden is de grote van de hd, maar op 640GB kan een hoop maar op een 1TB natuurlijk nog meer. En 4GB is ook meer dan genoeg.
    Ik neem aan dat je met homevideo’s iMovie projectjes bedoelt. Het enige is dat hen renderen onder een 2.66GHz een klein beetje langer duurt, maar met 4GB zal je tussen door niet zoveel hoeven te renderen.
    Dus heb groeit het geld op je rug neem de dure! Maar anders volstaat de goedkoopste ook meer dan genoeg.

dank je… ik denk dat ik de middelste neem.

Bijdrager
    trabant

Die nieuwste, duurste etc. is op een dag ook een ouwe bak. Weliswaar een dagje later dan het ‘instapmodel’, maar om een Maastrichts gezegde aan te halen: “’t Stelt allemoal neet zoeveul veur.”

Bijdrager
    frankie1313

vandaag de 20” nieuwe IMac besteld.
    nu nog 2 weekjes wachten

22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.