16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Q:

Bijdrager
    Igor

nieuwe netwerkkaart?

Ik heb een G4 500 agp. volgens mij zit er maar een 10 base-T netwerk kaart in. Want netwerken gaat altijd erg traag. Volgens mactracker zit er wel een 10/100 kaart in maar een test via de terminal een maand geleden gaf aan dat hij mijn 10 wel kon configureren maar mijn 100 niet. Dus dan zit er toch een 10 kaart in. (beetje vaag verhaaltje :)) Zijn er meer mensen die zo’n mac hebben met een 10 kaart erin ipv een 10/100 kaart?

Bijdrager
    pepe

Heel gek, want de G4’s zijn volgens mij allemaal geleverd met 10/100. Een makkelijk check is hem aansluiten op een switch. De meeste geven dan aan of ie een 10 of 100 signaal krijgt.

Ik heb zelf ook wel eens problemen gehad met ‘home-made’ kabels. Goeie kabel en schoentjes gebruikt maar het resultaat kon de prullenbak in. Met kant en klare kabels waren m’n problemen verdwenen…

Bijdrager
    Torz

Lijkt mij ook vreemd dat er geen 10/100 in zou zitten.Denk ook dat het probleem ergens anders moet zitten.

Bijdrager
    Torz

Bijdrager
    maceddy

Heb je wel een 100Mbit hub/switch??

Daar kan het ook aan liggen, helemaal met een hub.
    Als er meerdere machines opzit dan wordt de snelheid van de hub verdeeld.

Of kijk eens in je Network Utility in je Applications > Utilities map.
    Daar staat ook info over je netwerk verbinding, oa, ook de huidige snelheid die hij gebruikt.

Bijdrager
    Igor

de snelheid is 10 mb. Dus dan zal het wel aan mijn hub liggen. Dus dan maar kijken voor een andere hub!

Bijdrager
    pepe

Wat voor een hubje hebje?

Bijdrager
    Igor

een 3com officeconnect ethernet hub 4. een ding van 3 jaar oud ofzo….:(

Bijdrager
    pepe

Oh…

Bijdrager
    Igor

oh….:D

Bijdrager
    Torz

interressante conversatie:wink:

Bijdrager
    pepe

Oh?

Bijdrager
    Igor

oh? vind je?;)

Bijdrager
    maceddy

heb je inmiddels al 100Mbit of hoe zit dat??

Bijdrager
    Igor

Nee nog steeds niet. Zal wel aan mijn hub liggen. En heb geen zin om een nieuwe hub te kopen. Blijf wel even sparen voor een airport base station en dan gelijk alles draadloos!

Bijdrager
    pepe

Kijk, dat zijn pas keuzes….

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.