19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Q:
    Bijdrager
    Gloaming

Nieuwe nano review

Had 3 dagen terug een iPod nano (product red) via de Apple store besteld.
    Vandaag binnen gekregen.

Positief:
    Leuk dingetje. Beeld is groot, scherp en helder, verbeterd interface. Syncroniseren gaat sneller dan de vorige generaties nano’s.

Negatief:
    Hij is vreselijk irritant om vast te houden, scrollwiel is kleiner geworden, (vooral als je de overige nano’s gewend bent), scrollen in het algemeen gaat niet echt lekker soepel (geldt ook voor Coverflow). Kom hier en daar softwarebugs tegen (voornamelijk met albumart). In tegenstelling tot overige iPod modelen (inclusief vorige gen. nano’s) is de nieuwe nano van het voor aanzicht niet helemaal recht en is licht verheven. Het scrollwiel is echter wel recht waardoor aan de linker en rechter kant het scrollwiel verheven is.

Conclusie:
    Leuk ding, zeker het geld waard.

Bijdrager
    Dick de Roos

Werkt het een beetje?

Bijdrager
    Gloaming

Ding werkt prima. Scrollen gaat echter niet lekker als op de vorige generatie nano’s.

Bijdrager
    .Arne

Ik las reeds in andere recensies dat het scrollen in Cover Flow-modus inderdaad niet bijster soepel ging. Dat dit echter ook het geval is in het gewone hoofdmenu is nieuw voor mij… Dus gewoon door je muziek scrollen gaat niet echt lekker? En hoe zit het met die nieuwe interface? Die afbeeldingen die voorbij schuiven als je bijvoorbeeld op ‘muziek’ of op ‘films’ staat. Hoe bepaal je welke afbeelding de Nano weergeeft bij films? In iTunes moet je toch geen filmcover of iets dergelijks uploaden? Correct me if I’m wrong; nog nooit met video en iPods gewerkt. :|

Bijdrager
    Gloaming

Welk plaatje je aan de rechterkant ziet is random, dat geldt voor coverart, movieart, podcasts, foto’s enzo. Het traag scrollen is idd ook met albums enz. Ik denk dat het te maken heeft met het feit dat hij van alles moet laden enzo…

Bijdrager
    Donnie Darko

Hoe is het eigenlijks met de kras-gevoeligheid?
    Daar was met de eerste generatie Nano’s veel over te doen.

Bijdrager
    B-Mac

Ik heb eergisteren ook één gekocht bij de Apple Reseller in Zwolle. De eerste die ik meenam haperde qua scrollwiel en die zat tevens ook niet goed bevestigd waardoor hij steeds een klikgeluid maakte als je over een bepaald gedeelte van het wiel ging. Gisteren omgeruild en nu is hij wel goed. Prima service, bij Xando in Zwolle! Echter, bij beide exemplaren ziet het schermpje scheef (net als de demo-exemplaren in de winkel). Dat zal wel een beetje zo horen, denk ik. Ik stoor me er echter niet aan.

Conclusie

Mooi, klein, licht en dun ding. Ben er verder heel enthousiast over.

Eén nadeel: de foto’s. Op zich zijn ze super helder op het nieuwe scherm, net als de video’s. Over de kwaliteit en het scherm geen klachten. Integendeel! Maar de bibliotheek is echt belachelijk groot. Ik heb 4000 foto’s in iPhoto (6,6 GB). Op de oude nano (tweede generatie, 4 GB, groen) is dit op de nano 187,5 MB. Op de nieuwe nano is mijn foto-bibliotheek 4 GB. Dat is de helft van mijn opslagruimte! Stel je voor dat ik een 4 GB had gekocht… Hoop dat een software-update dit binnenkort iets gaat reduceren.

Bijdrager
    smoothly

Weet je zeker dat je niet het vinkje aan hebt staan bij plaats foto’s in originele resolutie… Kan me niet voorstellen dat dat in de tussentijd zo veranderd…

Bijdrager
    B-Mac

Ja, absoluut. Dat vinkje staat uit. Net als op mijn oude iPod nano. Anders zou alles 6,6 GB zijn… Volledige resolutie;-) Maar nee, die staat uit en toch is het 3,07 GB foto’s en ruim 700 MB aan overige bestanden. Heel vreemd. En best jammer want qua ruimte schiet ik er op deze manier niets mee op… kan niet meer muziek of andere media op m’n iPod kwijt tegenover mijn andere iPod.

Bijdrager
    Cloudsurfer

Waarom kan iedereen hem al zomaar krijgen :cry: als hij vandaag nog niet in de MM is, bestel ik hem gewoon bij Dynabite.

Bijdrager
    B-Mac
    ”Cloudsurfer”

Waarom kan iedereen hem al zomaar krijgen :cry: als hij vandaag nog niet in de MM is, bestel ik hem gewoon bij Dynabite.

Of je zoekt een reseller in de buurt. In Zwolle liggen er genoeg… Ga je morgen gewoon lekker met de trein naar Zwolle. Of een andere stad met reseller. Inmiddels wel door heel Nederland. Wel eerst even bellen natuurlijk;)

Bijdrager
    Gloaming

Bij mij zit het scherm ook iets scheef. Het scrollwiel klikt ook niet echt lekker op sommige delen. En idd, foto’s die je in de bibiotheek heb staan worden niet verkleind bij het syncen, hoewel iTunes wel aangeeft dat foto’s worden “geoptimaliseerd” voor de iPod. Door menu’s scrollen gaat ook niet echt lekker maar like I said, softwarebugs.

Ik zou gewoon dat ding bij Apple bestellen, maar tegen de tijd dat je hem binnen hebt is het maandag ofzo, kun je net zo goed wachten tot dinsdag en ze bij MediaMarkt halen. Kun je gelijk een kleur kiezen.

PS. B-Mac, welke kleur heb je gehaald?

Bijdrager
    KwiZzle

Ik ben vandaag ook ff langs xando in Zwolle geweest, mooie dingetjes die iPod nano en classic.
    Vooral die classic is top, een stuk kleiner dan de vorige en enorm veel ruimte natuurlijk en ook de nano ziet er super gelikt uit.. ik heb mn eigen nano 2g er naast gehouden en het is toch wel een enorme verbetering, zeer duurzaam materiaal en strakke interface.

Bijdrager
    Cloudsurfer
    ”B-Mac”
    ”Cloudsurfer”

Of je zoekt een reseller in de buurt. In Zwolle liggen er genoeg… Ga je morgen gewoon lekker met de trein naar Zwolle. Of een andere stad met reseller. Inmiddels wel door heel Nederland. Wel eerst even bellen natuurlijk;)

Was het maar zo simpel. Ik zit elke dag op school en in het weekend ben ik aan het werk. Ik kan dus niet zomaar even voor de lol naar Den Haag of Rotterdam, laat staan Zwolle.

De MM hier om de hoek heeft de apparaatjes ook nog steeds niet, dus heb ik ze maar besteld.

Bijdrager
    Ferris Bueller

Ben erg benieuwd, ga dit weekend even op pad bij the Apple store in Hillywood!

Bijdrager
    McHenk

ik las in een review op appleinsider dat het scherm van glas is, klopt dat?

en mijn scherm zit ook iets scheef… daar ga ik me echt aan ergeren.

Bijdrager
    .Arne

Wow, ik had de nieuwe Nano vandaag in mijn handen en ik ben zeker onder de indruk. Een klein wondertje. Piepklein, maar toch een ongelofelijk goed scherm. Ook de nieuwe interface vind ik leuk. Bovendien vond ik helemaal niet dat het scrollen traag ging, Cover Flow daarentegen was lichtelijk teleurstellend. Maar wellicht wen je wel aan dat verlies in soepelheid. Qua uiterlijk vond ik hem helemaal top: was op slag verliefd op het ding. :P

Het enige wat ik me eigenlijk nog afvroeg is hoe krasgevoelig hij nu echt is. Kan je ‘m zomaar in je broekzak laten zitten of niet? Zowel het scherm als de ‘case’…

Bijdrager
    McHenk
    ”.Arne”

Wow, ik had de nieuwe Nano vandaag in mijn handen en ik ben zeker onder de indruk. Een klein wondertje. Piepklein, maar toch een ongelofelijk goed scherm. Ook de nieuwe interface vind ik leuk. Bovendien vond ik helemaal niet dat het scrollen traag ging, Cover Flow daarentegen was lichtelijk teleurstellend. Maar wellicht wen je wel aan dat verlies in soepelheid. Qua uiterlijk vond ik hem helemaal top: was op slag verliefd op het ding. :P

Het enige wat ik me eigenlijk nog afvroeg is hoe krasgevoelig hij nu echt is. Kan je ‘m zomaar in je broekzak laten zitten of niet? Zowel het scherm als de ‘case’…

ik probeer altijd zo goed mogelijk om te gaan met dat soort dingen, maar krassen zijn onvermijdelijk op die glimmende achterkant. daarom heb ik nu ook al een invisibleshield (www.shieldzone.com) besteld voordat ik m’n nano heb besteld. helaas is m’n nano inmiddels binnen maar mn invisibleshield nog niet… het wachten doet pijn. maar ik wil em helemaal krasloos houden zodat hij ‘perfect’ blijft onder zijn krasvaste beschermlaag.

Bijdrager
    babo

Scheve schermpjes komen blijkbaar vaker voor. Ik heb gisteren (toevallig ook bij Xando te Zwolle) de nieuwe Nano gehaald.
    Ik ben benieuwd of dit scheve scherm vaker voorkomt.

Daarnaast is het een geweldig apparaatje en is ie behoorlijk kleiner dan mijn iPod mini..
    Gebruikersvriendelijk en overzichtelijk. Alleen vreemd dat je foto’s niet kunt synchroniseren op basis van ‘events’. Dit kan alleen nog op basis van de ‘albums’ zoals in de oude versie van iPhoto. Of zie ik iets over het hoofd?

Qua krasgevoeligheid weet ik het niet, maar het blijft een gebruiksvoorwerp en zullen krasjes onvermijdelijk zijn tenzij je een sleeve aanschaft.

19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.