30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 30)
  • Q:
    Bijdrager
    emiel01

Nieuwe nano of touch?

Ik ga zo meteen een nieuwe iPod halen (connector van m’n mini kapot). Maar zit te twijfelen tussen de Nano en Touch.

Nano is klein en goedkoper, maar op de touch kan je veel meer dingen doen. Agenda functie lijkt me vooral makkelijk (je kan toch wel nieuwe afspraken op je touch invoeren of kan dit alleen via de computer?).

Komen er snel krassen op het scherm van de touch? En de levensduur, ik wil er wel weer 3 a 4 jaar mee doen (arme student :()kan iemand dit inschatten?

Internet op m’n touch heb ik niet veel aan, als ik wil internetten pak ik m’n macbook wel. Zijn er nog meer functies op de touch die de niet nano heeft en wel makkelijk zijn voor oa school? Is de touch ook groot in je broekzak? toch wel erg belangrijk als ik de ageda functie gebruik wil ik hem ook altijd meenemen.

Kan iemand mij adviseren

Bijdrager
    RoyHochstenbach

Uit mijn ervaring weet ik dat de chrome achterkant van een iPod snel kan bekrassen, en het touchscreen kan idd krassen vertonen als je er veel gebruik van maakt. De Touch heeft de meeste functies, maar voor de levensduur zou ik toch een Nano aanraden.

Bijdrager
    dddfnfjefefle

iPod touch is leuk. Nano is goed.

Wil je meer leuke snufjes: iPod touch. Geen bla bla: Nano.

Bijdrager
    KarelWillem

Je kunt nieuwe afspraken invoeren op je touch.

Daarnaast kun je hem gratis boordevol programma’s zitten die erg handig kunnen zijn voor school en/of werk.

Het scherm moet te wel als een bouwvakker mee omgaan om er krassen op te krijgen.

Ik heb de touch regelmatig in de broek- of jaszak. Hij is erg dun, dus dat gaat prima.

Dan heb je nog het voordeel van het prachtig grote touch-screen en het mag duidelijk zin dat ik voor de touch zou gaan.

Bijdrager
    jeroenth

Nano:wink: veel makkelijker mee te nemen, en touch lijkt me ook wat kwetsbaarder.

Bijdrager
    iJeroen

Ik heb precies dezelfde vraag, mijn iPod Nano 1st gen is te klein geworden qua geheugen…

Bijdrager
    RobinH

Als je echt een agenda in de iPod wil gaan gebruiken. Moet je een Touch nemen!
    Daar kan je ook afspraken bij toevoegen. En films zijn er goed op te bekijken!
    En er zijn allemaal (Leuke) programma’s voor.

Maar wil je er echt alleen 1 voor muziek.
    Dan is een Nano genoeg (denk ik)

Bijdrager
    iJeroen

Nadeel is wel dat de nano een veel kleiner scherm heeft voor films, foto’s en cover flow…

Bijdrager
    emiel01

Nog een vraag, bij mij op school maak je verbinding met een draagloos netwerk, en als je dan internet opent moet je op de website van school je studentennummer en wachtwoord invullen. Nu neem ik aan dat ik via de touch kan internettten toch? Maar Kunnen andere programma;s die je kan installeren ook contact met internet maken?

gr

Bijdrager
    iJeroen
    ”emiel01″

Nog een vraag, bij mij op school maak je verbinding met een draagloos netwerk, en als je dan internet opent moet je op de website van school je studentennummer en wachtwoord invullen. Nu neem ik aan dat ik via de touch kan internettten toch? Maar Kunnen andere programma;s die je kan installeren ook contact met internet maken?

Ja, als je ingelogd hebt met je studentennummer en je wachtwoord heeft je iPod Touch verbinding en kun je met elk programma het internet gebruiken.

Bijdrager
    emiel01

Ja maar dit gaat via een website. Weet niet zo goed hoe ik dit moet uitleggen.

Als ik dit op m’n macbook doe dan krijg ik niet zoals thuis een schermpje van Macosx waar ik m’n wachtwoord enz invoer. Maar op school maak je eerst verbinding zondat dat je iets hoeft in te voeren. Dan start je firefox/safarie, en daar moet je op een website je gegevens invoeren.

Bijdrager
    iJeroen

Als je met je iPod Touch naar Instellingen > Wifi gaat kun je je schoolnetwerk aantikken. Vervolgens open je Safari, waar je een standaard website krijgt (dat neem ik aan uit wat je vertelt) waar je je studentennummer en wachtwoord in kunt voeren, waarna je gewoon verbonden bent en met elk programma het internet kan gebruiken.

Dat bedoel je toch?

Bijdrager
    RobinH
    ”emiel01″

Ja maar dit gaat via een website. Weet niet zo goed hoe ik dit moet uitleggen.

Als ik dit op m’n macbook doe dan krijg ik niet zoals thuis een schermpje van Macosx waar ik m’n wachtwoord enz invoer. Maar op school maak je eerst verbinding zondat dat je iets hoeft in te voeren. Dan start je firefox/safarie, en daar moet je op een website je gegevens invoeren.

Ja dat kan,
    Want dat is denk ik (ongeveer) het zelfde als dat je je gegevens invoert als je verbinding maakt met een T-Mobile hotspot.
    Dan word je ook automatisch doorgestuurd naar een ‘Login Pagina’ van T-Mobile.

Bijdrager
    emiel01

ja dat klopt,

hebben alle progrmaa’s dan toegang tot internet?

Bijdrager
    iJeroen
    ”emiel01″

Zodra je je inloggegevens hebt ingevoerd kunnen alle programma’s inderdaad op internet.

Bijdrager
    RobinH
    ”emiel01″

ja dat klopt,

Ja,
    Alle programma’s die dat nodig hebben wel.

iJeroen was me weer voor…..

Bijdrager
    Job Versloot
    ”emiel01″

gr

Lukt bij mij op school niet met mijn iPhone, iets met het protecool of zo.

Bijdrager
    iJeroen
    ”robiinhorst”
    ”emiel01″

ja dat klopt,

Ja,

We vullen elkaar wel lekker aan hè?:wink:

Bijdrager
    RobinH
    ”iJeroen”
    ”robiinhorst”
    ”emiel01″

ja dat klopt,

Ja,

We vullen elkaar wel lekker aan hè?:wink:

Ja jij bent net altijd even wat eerder….
    Haha:P

Bijdrager
    iJeroen

Zo snel als het licht… :P

Bijdrager
    emiel01

was net bij de dixons, uitverkocht:( was iets met leveringsprobleem of zo. hadden alleen nog de vorrige touch voor 199 en nieuwe nano in blauw en rood.

Bijdrager
    iJeroen
    ”emiel01″

was net bij de dixons, uitverkocht:( was iets met leveringsprobleem of zo. hadden alleen nog de vorrige touch voor 199 en nieuwe nano in blauw en rood.

Balen zeg, weten ze wanneer ze weer komen?

Bijdrager
    emiel01

hoopte maandag, misschien dat ik volgende week wel ff naar media markt ga. Kan je ze tenminste uitproberen.

Maar je kan met zekerheid vertellen dat internet op school werkt?, da’s toch wel een eis.

Bijdrager
    iJeroen

Als je wifi op school hebt moet het gewoon werken, maar ik weet niet zeker of er bepaalde beveiliging of iets op zit. Heb je niemand op school die ook een iPhone / iPod Touch heeft?

Bijdrager
    maclover111

De nano.
    is wel wat degelijker en Kleurrijker dan de ipod touch.
    Maar er ontbreken wel functies die je op je ipod touch wel hebt
    zoals agenda, internet enz.
    als je de ipod nano kiest kun je zeker weer 3 a 4 jaar vooruit.
    misschien wel meer.

als je de ipod touch kiest zit je inderdaad met een zo met een bekraste achterkant.
    maar dit kan verkommen worden door een iskin of een ander hoesje te gebruiken.
    de batterij van de nano gaat langer mee dan de touch.
    maar dit komt ook door het touch screen en de programma’s
    verder voor de touch zijn veel programma’s te vinden zoals games en uitgebreid notitie mogelijkheid enz.

Bijdrager
    iJeroen

Het ligt er helemaal aan wat je ermee wilt gaan doen. Wil je een iPodje om af ten toe lekker bij je te steken en naar je favoriete muziek te luisteren, een filmpje te kijken in de trein, foto’s te laten zien aan vrienden, je agenda, contacten en notities te bekijken en af en toe een spelletje te spelen, dan is de iPod Nano zeker wat voor jou.

Ben je bereid iets meer geld uit te geven voor een 2x zo groot apparaat (minstens), dan heb je daar ook veel voor terug. Zo heb je duizenden apps in de App Store, games, notities, agenda en contacten die je onderweg kan bewerken, en een veel groter scherm voor je video’s, foto’s etc.

Het is maar net wat je ermee wilt gaan doen, en hoeveel geld je er aan uit wilt geven.

Bijdrager
    Maverick9898

De batterij van de Nano gaat helemaal niet langer mee. Integendeel. De batterij van de touch gaat langer mee maar over het algemeen wordt de iPod touch voor meer doeleinden gebruikt (apps bijv) die veel energie kosten. Maar als je een iPod touch zonder scherm aan constant muziek af laat spelen met volle batterij en dat doe je hetzelfde met de Nano wint de touch. Dat geldt ook voor de video functie. iPod nano gaat 24 uur lang mee met muziek en 4 uur met video en de iPod touch gaat 36 uur mee met muziek en 6 uur voor video.

Bijdrager
    Calpa
    ”Job
    ”emiel01″

gr

Lukt bij mij op school niet met mijn iPhone, iets met het protecool of zo.

Al geprobeerd een mobileconfig bestandje aan te maken via het ‘iPhone configuration utility’? Daarmee kun je geavanceerde wifi instellingen op de ipod en iphone krijgen.

Bijdrager
    Calpa

IKEA rvs bestek krast zelfs nog minder snel dan de achterkant van mijn touch.. maarja.. moet eerlijk zijn dat het me niet zo veel doet; de voorkant daarentegen is nog volledig krasvrij zonder het gebruiken van een of ander hoesje.

Bijdrager
    conradzoo

Heb een Nano 2g (de zwarte) en gebruik hem voor het fietsen naar werk, de boodschappen bij AH, voor muziek tijdens de afwas, etc etc… en na twee jaar is hij nog perfect, en zal dat ook nog wel een tijdje blijven: ideaal muziek podje.

En aldus heb ik deze week een Touch (16GB) besteld, voor al de andere dingen die ik miste: internet(*****), games(***), pda apps(****).

De Nano blijft, maar ik weet nu al dat de Touch mijn nieuw liefje wordt.

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 30)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.