5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    Brok2000

Nieuwe MBP wil Lion niet herinstalleren wat nu?

Hoi, Gisteren had ik ook al wat vragen over het herinstalleren van Lion. En ik kreeg ook de tip om eerst even te zoeken maar nu kan ik echt niks vinden. Wat ik heb gedaan is het volgende. Ik heb de MBP binnen gekregen en ik kon via de time machine alles van mijn oude mac overzetten op de nieuwe. Lekker handig. Maar achteraf wilde ik toch liever een compleet schone MBP. Dus heb ik Lion geherinstalleerd alleen kon ik niet een schone installatie doen. Dus alle oude programma’s etc stonden nog op de HD. Omdat Lion op een aparte partitie staat heb ik de HD uitgebreid gewist en vervolgens opnieuw installeren. En nu kom ie hij zegt; “Er heeft zich een probleem voorgedaan bij de installatie van Mac OS X probeer de installatie opnieuw uit te voeren.” Dit heb ik nu een stuk of 6 keer gedaan maar kom geen steek verder. En Apple doet er ook al geen DVD meer bij

Bijdrager
    TheBigZ

Zo moeilijk is het anders niet, een schone Lion installatie uitvoeren.
    USB stick maken, en gaan…

OS X Lion: Een installatie USB Stick aanmaken

Bijdrager
    Brok2000

Dat klinkt heel makkelijk ja. Maar waar staat die installer dan? Ik hem Lion nl niet gedownload maar deze stond al vooraf geïnstalleerd op de MBP

Bijdrager
    TheBigZ
    Bijdrager
    TheBigZ

Lion-herstel
    OS X Lion is voorzien van een ingebouwde reeks tools voor de reparatie van je Mac op de Recovery HD, een nieuwe voorziening waarmee je schijven kunt repareren of OS X Lion opnieuw kunt installeren zonder fysieke schijf. Houd tijdens het opstarten Command + R ingedrukt om de Recovery HD op te starten of houd tijdens het opstarten de Option-toets ingedrukt en selecteer ‘Recovery HD’. Herstellen is mogelijk vanaf een Time Machine-reservekopie, door OS X Lion via het internet vanaf de servers van Apple opnieuw te installeren of door een schijf met behulp van Schijfhulpprogramma te repareren of te wissen.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.