2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Q:

Bijdrager
    Rr Bb

Nieuwe MBP nu 15 inch 2010 kapot is

Als trouwe lezer heb ik de afgelopen jaren veel geleerd van het forum, maar voor onderstaande vraag heb ik toch even een account aangemaakt. Oftewel: hallo, ik ben nieuw!

Na ruim vijf jaar begint mijn Macbook pro 15″ (2010) kuren te vertonen. Ik wachtte eigenlijk op een space grey variant van de Macbook Pro, maar dat is voor nu ijdele hoop? Dat vergeet ik dus even. Verder heb ik eigenlijk weinig technische kennis, waardoor ik moeite heb de juiste Mac te kiezen. Wellicht kunnen jullie voor opheldering zorgen! Vergelijkbare topics heb ik reeds gelezen.

Om een inkijkje te geven in mijn Mac-gebruik: ik edit sporadisch een video en gebruik soms overige grafische toepassingen (Ps/Ae). Werkzaamheden die ik normaal op een iMac op werk uitvoer, maar ik vind het een prettig idee dat ik in noodgevallen kan uitwijken naar m’n laptop. Het heeft echter niet de hoogste prioriteit.

In de praktijk gebruik ik eigenlijk vooral Office, Spotify, Netflix en internet in het algemeen. Een huis, tuin en keuken-gebruiker dus. Af en toe speel ik ook graag FIFA of een ander spel, maar ben geen fanatieke gamer.

Ikzelf dacht aan de nieuwe Macbook Pro 13″ (draagbaar), 16 gb ram (voorbereid op de toekomst?), een i5-processor (geen verstand van, de goedkoopste gepakt..) en 256 SSL-opslag (ik installeer ook Windows voor FIFA en overige Windows software, plus veel grafische software).

Is dit inderdaad de beste optie, of moet ik in een andere hoek denken? Ik ben een leek, dus als ik concessies moet doen op een bepaald gebied hoor ik dat graag.

Alvast dank!

• Dit onderwerp is gewijzigd 3 jaren, 6 maanden geleden door  Rr Bb.

Bijdrager
    DucoBorn

Lijkt me een hele slimme keuze. Misschien aan de dure kant? 8 GB is trouwens ruim genoeg. Meeste computers hebben 4 gb en dat is al genoeg. als je fifa wil spelen zou ik wel kijken of er geen intel graphics in dit model zitten, die kunnen dit niet aan…
    Jammer dat je Mac kapot is. Ik heb een MacBook late 2008 van 7 jaar oud… is nu ook kapot. Sinds een week ofzo. Heb je trouwens al geprobeerd om in
    de Recovery te booten? (tijdens opstarten alt ingedrukt houden, en dan recovery aanklikken) Zou kunnen helpen. Nog succes trouwens met je MacBook

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.