8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    appeltje-e

Nieuwe MBP 15″ resolutie met Cinema Display 20″

Ik zie dat de nieuwe MBP 15″ een schermresolutie heeft van 1440 x 900. Wat als ik deze aansluit op een Apple Cinema Display 20″ met resolutie 1680 x 1050? Volgens mij wordt de resolutie van de MBP dan ‘opgetrokken’ naar die van de ACD, dus onscherper… Klopt mijn aanname?

En bij de ‘oude’ MBP 17″ is de resolutie 1920 x 1200, dus dit wordt (gekoppeld aan de ACD) verkleind, dus blijft scherp?

Bijdrager
    Lesliedec

De beperking op resolutie bij de MBP is het scherm…als je deze aansluit op een extern scherm kan deze gemakkelijk grotere resoluties aan…

De 17″ zal een kleinere resolutie aannemen op het externe scherm…en dit blijft scherp..

Bijdrager
    sven-

Je kunt per scherm (dus zowel dat van je MBP als je ACD zelf) de resolutie instellen.

Bijdrager
    appeltje-e

Voor een goede afstemming moet je dan denk ik beide resoluties gelijk zetten?

In mijn Systeemvoorkeuren staat echter bij de ACD geen 1440 x 900, zoals die van de MBP 15″. Wel bijv. 1344 x 840, maar dan ga je wel een stap terug van 1680 x 1050, zoals ik gewend ben te werken.

Misschien moet ik toch maar de ‘oude’ MBP 17″ gaan aanschaffen!

Bijdrager
    Lesliedec

nee, je hoeft ze niet gelijk te zetten…ieders gewoon op het maximum (in de veronderstelling dat je op beide schermen iets anders wil doen, en niet gewoon wil spiegelen)

Bijdrager
    The JM
    ”Lesliedec”

nee, je hoeft ze niet gelijk te zetten…ieders gewoon op het maximum (in de veronderstelling dat je op beide schermen iets anders wil doen, en niet gewoon wil spiegelen)

En als je wilt spiegelen (synchrone weergave) dan ben je afhankelijk van het kleinste scherm.

Bijdrager
    appeltje-e

Okay, het wordt me al weer wat duidelijker. Voor de goede orde: ik werk thuis en op kantoor (op beide plekken een ACD en een los keyboard) en wil dus met een MBP op beide plekken werken. Het scherm van de MBP zal dan alleen dienst doen als tweede scherm voor bv Mail.app en Safari. Op de ACD werk ik dan met CS3 pakketten, etcetera.

De Cinema Display resolutie van 1680 x 1050 blijft dus optimaal gehandhaafd?

Bijdrager
    The JM

Ja.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.