12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    wido

Nieuwe map op de goede plaats – waarschijnlijk opgelost

Als ik in de Finder een map aanmaak (via Archief –> Nieuwe Map), wordt de nieuwe map niet in de map gezet waar ik op dat moment ben, maar altijd in de map ‘Documenten’. Ik vind dat heel irritant, want soms is de map moeilijk te verplaatsen naar de goede plek.
    Is er een manier om de map meteen op de goede plaats aan te maken?

Bijdrager
    Ludo

Nieuwe map gewoon aanmaken met :apple: shift -N in de map waar je ‘m wilt hebben.
    weghalen met :apple: – backspace :wink:

Bijdrager
    wido

Dank voor je tip Ludo, maar dat is ‘m niet. Als ik doe wat je aangeeft, staat de map weer in ‘Documenten’, als vanouds.

Bijdrager
    Ludo

Dan is er iets mis met je systeem. heb je dit ook als je onder een andere (nieuwe) gebruiker inlogt?

Bijdrager
    wido

Dan is er iets mis met je systeem

Is dat niet wat zwaar aangezet? De toetscombinatie die je suggereerde, staat ook in de menukeuze “Archief –> Nieuwe Map”, dus is niet wat anders… En dit heb ik al vanaf de eerste dag dat ik deze iMac (was ook mijn eerste), sinds mei vorig jaar, heb. Dus het lijkt me sterk dat er iets mis is met mijn systeem. Ik dacht eerder aan een tekortkoming in OSX.

Bijdrager
    Ludo

Ja is misschien wat zwaar aangezet, is waarschijnlijk een kleinigheid, maar wel vervelend.
    heb je al schijfpermissies hersteld, en evt. de laatste combo-update voor je systeem gedraaid?
    – en onder een nieuwe gebruiker: werkt het dan wel of niet?

Bijdrager
    wido

Ik ben weer verder gaan zoeken en als ik op een map dubbelklik en vervolgens alleen de inhoud van die map zie in Finder, dan wordt wel daar een nieuwe map aangemaakt en niet in ‘Documenten’. Blijkbaar werkt het dus alleen als je al in de goede map bent. Als dit de enige manier is, dan is mijn vraag dus opgelost.

Bijdrager
    iJoost

Eerst zeg je:

”wido”

… wordt de nieuwe map niet in de map gezet waar ik op dat moment ben…

En nu zeg je:

”wido”

… Blijkbaar werkt het dus alleen als je al in de goede map bent…

Ik ben blij dat het opgelost is. Maar veel begrijp ik er inmiddels niet meer van.;-)

Bijdrager
    wido

Je hebt gelijk, ik schrijf wat warrig.
    De eerste keer ben ik in de Finder en gebruik ik de lijstweergave: dan zie ik meerdere mappen in ‘Documenten’. Ik wil dan een nieuwe map aanmaken, maar niet in ‘Documenten’, maar in een andere map in ‘Documenten’. Als ik dan een nieuwe map aanmaak, staat hij in ‘Documenten’ en niet in de map die ik bedoel, ook al heb ik die map ‘uitgeklapt door op het driehoekje er voor te klikken.
    Als ik eerst dubbelklik op een map en dus alleen in de Finder de inhoud van die map zie en dan een nieuwe map aanmaak, dan staat hij wel goed.
    Snappie? :roll:

Bijdrager
    Ludo

Ik ben ook blij dat er iets opgelost is – maar wat?
    wat je nu doet stond al in mijn eerste post :mrgreen:

Bijdrager
    KarelWillem
    ”wido”

Je hebt gelijk, ik schrijf wat warrig.
    De eerste keer ben ik in de Finder en gebruik ik de lijstweergave…

Als ik dan een nieuwe map aanmaak, staat hij in ‘Documenten’ en niet in de map die ik bedoel, ook al heb ik die map ‘uitgeklapt door op het driehoekje er voor te klikken….

Ik snap het ook niet helemaal.
    Als ik dat doe, dan komt de nieuwe map toch écht in de map die uitgeklapt staat en niet in Documenten.

Bijdrager
    wido

Ik ben ook blij dat er iets opgelost is – maar wat?
    wat je nu doet stond al in mijn eerste post

Ja, maar het werkt dus bij mij alleen als ik dubbelklik op de map waar de nieuwe map moet komen. Dat had ik niet eerder begrepen…

Sorry als ik verwarring stichtte, dat was niet de bedoeling.
    In ieder geval bedankt voor de hulp. :wink:

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.