4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:

Bijdrager
    erik1672

nieuwe mail niet meteen naar concepten

wanneer ik een nieuwe mail maakte en deze niet meteen verstuurde, maar met iets anders eerst verder ging (om bv. info te zoeken tbv. deze mail), bleef deze mail altijd in mijn dock open staan.

tegenwoordig gaat bij zo’n handeling mijn mail meteen naar ‘concepten’ toe en moet ik, wanneer ik verder wil, deze eerst weer openen in concepten.

weet iemand hoe je dit weer zo als eerst genoemd bovnstaand kan instellen??

Bijdrager
    GoeieDag

Welk OS gebruikte je; een ouder? Welke heb je nu?
    Een mail ging nooit vanzelf in de Dock; je bedoelt ‘na klikken op het gele bolletje’?
    Nu gaat het venster nog steeds de Dock in, alleen nu ‘onder’ het programma icoon.

Wat ik doe is het bericht wat ik nog wil afmaken en versturen, gewoon laten staan, achter de andere vensters. Haal ik weer naar boven (via Mission Control) als ik verder wil met hem. Da’s toch het handigste; waarom zou je vensters sluiten die je nog nodig hebt?

Bijdrager
    erik1672

dank voor je reactie! ik gebruik el capitan.

inderdaad, ik leg het niet goed uit: wanneer ik op het gele bolletje klik gaat ie meteen naar concepten. wanneer ik dan weer op mail klik in de dock, dan moet ik m dus eerst weer zoeken in ‘concepten’.

eerst kwam wanneer ik dit deed meteen de openstaande mail weer in beeld, snap je? ik denk dat het een instelling is, maar kan het met geen mogelijkheid vinden…..

Bijdrager
    GoeieDag

Als ik op het gele bolletje klik, doet ie gewoon wat ie moet doen (naar de Dock gaan, onder Mail).

Wat er tegenwoordig (is al langer, van welk OS kom je?), is dat na een aantal seconden (15) de ‘autosave’ functie in werking treedt, en de nieuwe mail altijd een concept wordt, onafhankelijk of het venster voorop staat, in de Dock, achter andere vensters.
    Maar je kunt het venster nog steeds op de ‘oude’ manier benaderen.

Test maar eens uit…

• Deze reactie is gewijzigd 2 jaren, 9 maanden geleden door  GoeieDag.
4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.