9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    appievanr

Nieuwe mail melding in sluimerstand.

Hoi,

Ik krijg geen melding meer dat er nieuwe mail is als de iMac in sluimerstand staat. Dit gebeurd wel voor de update naar OSX El Captain. De melding van nieuwe mail kreeg ik dan ook netjes op mijn iOS apparaten met geluid en melding.

Nu moet ik dus eerst mijn iMac uit de sluiterstand halen om nieuwe mail te controleren en dat vind ik vervelend. Hoe kan ik dit opnieuw instellen?

Heb al het nodige zelf geprobeerd zonder resultaat.

Bijdrager
    knippie

Bij mij ook niet maar, uit sluimerstand halen is toch met een klik op de spatiebalk geregeld!!!

Bijdrager
    Multimediaknaller

Systeemvoorkeuren <> Energiestand en vink Schakel Power Nap in aan

Bijdrager
    appievanr

@fruitdruif, die opties heb ik dus niet in energiestand op mijn iMac.

Zie nu ook ineens dat de optie: “start automatisch op na stroomstoring” ontbreekt tussen energiestand opties. Deze had ik voor de update naar EI Captain wel.

En nu?

Bijdrager
    Multimediaknaller

Geen idee @appievanr

Bijdrager
    appievanr

Heb het even met een test account geprobeerd om uit te sluiten dat er iets mis is gegaan tijdens het updaten. Maar in het test account heb ik deze opties ook niet. Denk dat Apple deze optie er uit gesloopt heeft om de mensen met een oudere iMac te treiteren. Deze kunsten kom ik vaker tegen op de Mac en iOS. Volgens Apple word het tijd voor een nieuwe Mac of iOS apparaat.

Ga maar weer eens downgraden.:(

Bijdrager
    Multimediaknaller
    Bijdrager
    appievanr

@fruitdruif Ga OSX wel downgraden. Dan werkt het wel. Had al zo’n vermoeden dat Apple dit voor ouder Macs eruit gesloopt heeft. Bedankt Apple(n)

Bijdrager
    Eriknl

maar probeer voordat je downgrade eerst dit even. Gewoon de slaapstand instellen en in je mail instellen:

voorkeuren, tabblad algemeen, Zoek naar nieuwe berichten bijv. ” elk uur”

Ik gebruik dat omdat ik werk op de ene Mac en de andere Mac dan door een ander gebruikt wordt. De ander is vaak buiten de deur en iedere 5 minuten hoor je dat ding aan gaan en weer uit gaan. Vond ik ietwat irritant dus die setting op elk uur gezet. En dat werkt prima op een Mac uit 2009.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.