30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 52)
  • Q:
    Bijdrager
    fl-ris82

Wanneer nieuwe iMac?

Hallo!
    Ik wil graag een iMac kopen, maar ik denk dat
    ik nog even wacht op de volgende update.
    Natuurlijk kun je niet van te voren weten wanneer
    Apple een volgende update uitbrengt, maar wanneer denken jullie ongeveer?
    Pas als Lion komt?
    Hebben jullie ook nog andere sites gezien behalve Mac rumors?
    En wat denken jullie wat er vernieuwd wordt?
    Niks is zeker, maar ik ben heel benieuwd wat jullie denken!

Bijdrager
    Wiki Post

Bijdrager
    olbo

Er komen steeds updates uit. Dus altijd een reden om te wachten:razz:

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

Meestal rond juni/juli of rond oktober. Als ik jouw was zou ik er gewoon een kopen, je hebt hem toch nodig? Als je koffiezetapparaat kapot gaat wacht je toch ook niet een jaar omdat je denkt dat er binnenkort een nieuwe Senseo uitkomt?

Geblokkeerd
    Anoniem

wachten er komt in de volgend iMac lightpeak en sandy bridge.
    Daarnaast ook Lion in de zomer.

Je moet het zo zien:
    heb ik hem nu nodig of kan ik nog een half jaar wachten.

Bijdrager
    fl-ris82

@Waffle
    @Usain

Ik heb hem nog niet echt nodig, ik wil hem gewoon graag.
    Maar ik heb het gevoel dat ik liever wacht omdat

1. Er best nieuwe technologie in kan komen en het niet alleen een nieuwe processor kan krijgen (lightpeak)
    2. Ik er het liefst een koop als hij net uit is, heb ik toch nog langer het gevoel dat hij niet verouderd is:razz:

Bijdrager
    Vinhelper

Heb je dit ook al gezien?

En wellicht is het handiger daar je verdere vragen neer te zetten, want dat is daar meer op zijn plaats.

Vrijwel niemand weet wat en wanneer Apple iets gaat doen, totdat ze het zelf aankondigen.

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

Usain heeft wel een punt met Sandy Bridge. Lightpeak gaat sowieso niet komen omdat Apple niet graag een early-adopter is, en ik denk dat ze eerder USB 3.0 gaan invoeren. Maar die Sandy Bridge i7’s zouden nog wel eens gebruikt kunnen worden, en dan voornamelijk de Core i7-2600S (21.5″) of de 2600K (27″). Maar het kan natuurlijk ook zo zijn dat ze, zoals altijd, eerst de nieuwste CPU’s in de Pro gooien. En aangezien er nog geen desktop Sandy Bridge-Xeon is zou dat nog wel even tot volgend jaar kunnen duren.

Inactief
    Anoniem
    Waffle op 16 januari 2011

Usain heeft wel een punt met Sandy Bridge. Lightpeak gaat sowieso niet komen omdat Apple niet graag een early-adopter is

LOL??? Apple geen Early Adopter?
    Wie was er het eerste met de muis?
    Wie heeft het eerste de stap naar firewire gemaakt?
    Wie was het eerste met multi-touch?

kunnen we volgens mij nog wel ff doorgaan…

Bijdrager
    Vinhelper

Dat wel, maar als je naar de komende jaren kijkt, moet LightPeak eerst nog op gang komen, en vergeleken met USB3.0 loopt deze nog mijlenver achter.

Als je Light Peak nog niet kan gebruiken omdat er geen randapparatuur voor is, betaal je je scheel voor iets wat je nooit gebruikt?

Dat doet Apple je niet aan, en zichzelf ook niet.:lol:

Bijdrager
    fl-ris82
    Vinhelper op 16 januari 2011

Dat wel, maar als je naar de komende jaren kijkt, moet LightPeak eerst nog op gang komen, en vergeleken met USB3.0 loopt deze nog mijlenver achter.

Als je Light Peak nog niet kan gebruiken omdat er geen randapparatuur voor is, betaal je je scheel voor iets wat je nooit gebruikt?

Dat doet Apple je niet aan, en zichzelf ook niet.:lol:

Nou misschien wel hoor, ze waren toch zo geinteresseerd?
    En anders komt er misscien wel USB 3.0 in.

Denken jullie dat er ook een update in de videokaart komt?
    En ik hoop dat ze de prijs een klein beetje lager maken.
    Maar ik denk niet dat dat gebeurt als er iets in komt zoals light peak

Bijdrager
    fl-ris82

Misschien een beetje een domme vraag,
    maar heeft light peak alleen iets te maken met het
    materiaal van de kabel?
    Anders zouden ze misschien een light peak kabel kunnen maken
    in USB formaat.
    Maar ik weet niet veel van light peak hoor!

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

@Steve Werk
    De muis is in 1963 uitgevonden, en zat vanaf begin jaren 70 bij Telefunken computers. De eerste computer met een muis voor besturing met een GUI was de Xerox Star in 1977. Apple maakte toen de Lisa met muis, en de Macintosh, de eerste populaire computer met muis.
    FireWire is door Apple in de jaren 80 ontwikkelt, en in 1995 vrijgeven. Apple heeft FireWire pas standaard gemaakt op de Power Mac G3 B&W.
    Multi-touch bestaat al in zijn huidige vorm sinds 1982. Gestures kwamen al in 1991. Apple heeft het in 2007 pas populair gemaakt in de iPhone.

En zo gaat de lijst verder. Apple lijkt vaak een ‘early-adopter’ te zijn terwijl dit niet zo is.

@fl-ris82
    Apple heeft het LightPeak-concept zelf bedacht, en de demo’s die Intel gaf kwamen zelfs van een prototype Mac Pro!
    LightPeak kan overigens met glasvezelkabel werken en met koperen kabels. De eerste generatie LP (met koper, ook wel Copper Peak genoemd) kan niet meer dan USB3 halen, dus USB3 zou een logische keuze zijn omdat daar ook al apparaten voor zijn. Eerste generatie zal dus wel overgeslagen worden. Tweede generatie kan tot op 10GBp/s halen en later zelfs 100GBp/s. Ik denk zelf dat LP een vervanger kan zijn voor DisplayPort en HDMI, en ook voor Fibre Channel en dergelijke. High-bandwith dingen dus, LP zal nooit je muis aandrijven.

Bijdrager
    Vinhelper

@fl-ris82: Nee, dat zal niet gaan werken.

In USB zit de bottleneck in de connectors, niet in de kabel, want die zijn daar veel te kort voor. Heb je USB-kabels langer dan 15 meter, dan pas kun je vertraging door de kabel zelf krijgen.

Dus bij LightPeak zijn niet alleen de kabels sneller dan die van USB, maar vooral de connectors.

Bijdrager
    fl-ris82
    Waffle op 16 januari 2011

@Steve Werk

De muis is in 1963 uitgevonden, en zat vanaf begin jaren 70 bij Telefunken computers. De eerste computer met een muis voor besturing met een GUI was de Xerox Star in 1977. Apple maakte toen de Lisa met muis, en de Macintosh, de eerste populaire computer met muis.

FireWire is door Apple in de jaren 80 ontwikkelt, en in 1995 vrijgeven. Apple heeft FireWire pas standaard gemaakt op de Power Mac G3 B&W.

Multi-touch bestaat al in zijn huidige vorm sinds 1982. Gestures kwamen al in 1991. Apple heeft het in 2007 pas populair gemaakt in de iPhone.

En zo gaat de lijst verder. Apple lijkt vaak een \’early-adopter\’ te zijn terwijl dit niet zo is.

@fl-ris82

Apple heeft het LightPeak-concept zelf bedacht, en de demo\’s die Intel gaf kwamen zelfs van een prototype Mac Pro!

LightPeak kan overigens met glasvezelkabel werken en met koperen kabels. De eerste generatie LP (met koper, ook wel Copper Peak genoemd) kan niet meer dan USB3 halen, dus USB3 zou een logische keuze zijn omdat daar ook al apparaten voor zijn. Eerste generatie zal dus wel overgeslagen worden. Tweede generatie kan tot op 10GBp/s halen en later zelfs 100GBp/s. Ik denk zelf dat LP een vervanger kan zijn voor DisplayPort en HDMI, en ook voor Fibre Channel en dergelijke. High-bandwith dingen dus, LP zal nooit je muis aandrijven.

Oh…:razz:

Bijdrager
    katteman

en later zelfs 100GBp/s.

Dat zal pas mogelijk zijn in 2020.

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

Daarom staat er ook later bij :slant:

Bijdrager
    fl-ris82
    katteman op 16 januari 2011

en later zelfs 100GBp/s.

Dat zal pas mogelijk zijn in 2020.

Heb je dat artikel niet meer gevonden?

Bijdrager
    katteman

@fl-ris82, jammer genoeg niet.
    Of het waar is/was weet ik natuurlijk niet.
    Of bedoelde je dat artikel waarvan die foto genomen is? http://en.wikipedia.org/wiki/Light_Peak
    Ging normaal gezien deze maand een nieuwe MBP kopen maar heb besloten om te wachten tot na de zomer. De kat uit de boom kijken zoals dat heet. Bij Apple weet je nooit wat ze uit hun mouw gaan schudden.
    @waffie, ik bedoelde daar niks verkeerd mee. Het staat er inderdaad bij. Maar later of pas in 2020 vind ik een groot verschil.

Bijdrager
    Grin

Het is nu alweer Maart en ik heb hetzelfde probleem. Wil iMac kopen maar niet als er in April een nwe komt.
    Heeft iemand nog een roddel gehoord over het uitkomen van een nwe?

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

Ik denk dat er rond juni/juli pas een update komt, tegelijkertijd met Lion. Maar goed, dat blijft raden…

Bijdrager
    Grin

Ik las net “de eerste helft van 2011” maar dat is juni ook:-D
    http://digitallife.nl/gadgets/17517-geruchtenstroom-nieuwe-imac-en-macbooks-komt-op-gang.html

Bijdrager
    KarelWillem

Dat is juni ook inderdaad.:wink:

En dan is het nog eens een gerucht ook.

Dus…. we weten hier net zoveel als jij.

Bijdrager

Ik kan ook niet wachten tot de nieuwe iMacs aangekondigd worden. Heb nu nog een iMac uit 2008, die het nog perfect doet.. Maar af en toe wil je wat nieuws:)

Bijdrager
    cids

16 april

Bijdrager
    JesseV

Bron?

Bijdrager
    cids

Geen bron, maar op dit soort vragen weet niemand het antwoord, toch…?

Bijdrager
    Grin

Tja mijn glazen bol is kapot dus ik dacht, ik vraag het hier even….

Bijdrager
    Tim95

Zouden ze niet wachten tot Lion misschien ?

Bijdrager
    Hansi2124

Misschien wel.

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 52)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.