30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 51)
  • Q:
    Bijdrager
    computer space

Nieuwe MacPro: Wat vinden jullie ervan

Zie net dat er toch een nieuwe Mac Pro is. Of Mac Drol ;). Wat vinden jullie ervan?
    6 tunderbolt 2.0 poorten 1/8ste van het volume van de oude in de vorm van een glimmende zwarte cilinder.

Geblokkeerd
    Bento

Mooi hoor.

Bijdrager
    computer space

Lijkt er wel op dat er geen HD meer in past. Zelfs geen SSD. Alleen maar PCIe based opslag net als in de MacBook Airs/Retina.
    En ik zie geen Apple Logo! WTF? Of wordt die geprojecteerd, net als de poortaanduidingen onder een donkere tafel?

Bijdrager
    Mac Hammer Fan

Ben heel blij dat ik mij 4 jaar oude MacPro in april heb opgewaardeerd naar een Hex 3.33. En ben vastbesloten er nog jaren mee voort te doen. De nieuwe Mac Pro is een mini geworden, die niet intern uitbreidbaar lijkt en dus vind ik het maar niks. Een misser van Apple en ik voorzie dat heel wat pro users ontgoocheld zullen zijn. Het ouder torenmodel vond ik zelfs mooier. Dus ook qua design is het een tegenvaller.

Bijdrager
    deSpaanseRente

Hoe kan je zo’n machine nog Pro noemen als het alleen nog maar extern uitbreidbaar is..?

Interne upgrademogelijkheden is voor veel professionals een must en deze pro is voor veel van deze mensen dus onbruikbaar, hoe krachtig hij ook mag zijn.

Bijdrager
    computer space

De interne uitbreidbaarheid van de oude hoeft IMO niet, maar 4 2,5 inch standaard HD bays zou toch wel mogen: was ie 30cm hoog geworden i.p.v. 25. Kun je iig leuke interne opslag regelen, al dan niet in RAID.

Bijdrager
    Nic

Behoorlijk teleurgesteld.
    Ziet er allemaal heel ‘sleek’ uit hoor, maar net zoals bij de vorige iMac vraag ik me af: waarom, waarom, zou ik ik een computer die ik niet onder mijn arm naar mijn werk hoef te dragen zo klein mogelijk willen hebben? Zeker als daar tegenover staat dat je hem niet kunt uitbreiden. Zeker als het betekent dat de enige computer die nog restte in de Apple lijn die echt voor professionals is bedoeld niet meer bedoeld is voor professionals.

Super Jony, dat ‘ie 1/8th the size is van de vorige Mac Pro, maar ik had liever user-upgradable RAM en GPU gehad. Afhankelijk van dit prijs gaat ‘ie daarom denk ik floppen. Zeker op de zakelijke markt: die willen niet elke drie jaar €3000 moeten besteden om up to date te blijven. En consumenten? Die kopen de Mini wel.

Bijdrager
    computer space
    Nic op 10 juni 2013

En consumenten? Die kopen de Mini wel.

De pro’s doen dat ook al. Niet iedere Pro is 3D renderaar of 4K film editor.

Bijdrager
    Nic
    computer op 10 juni 2013
    Nic op 10 juni 2013

En consumenten? Die kopen de Mini wel.

De pro’s doen dat ook al. Niet iedere Pro is 3D renderaar of 4K film editor.

Je hebt helemaal gelijk! Ik doelde op de kleine nichemarkt die misschien nog oren zou hebben naar een Mac Pro (als ze in de laatste vier jaar al niet zijn overgestapt): de film editors e.d. Ik denk dat o.a. het gebrek aan een upgradable GPU voor hen afschrikwekkend zal werken.

Bijdrager
    1984

Nieuwe MacPro: Wat vinden jullie ervan

maar ik lees het hier pas voor het eerst…

Bijdrager
    Nic

Daarnaast vind ik ‘m niet mooi. Ziet er in essentie uit als een ronde Dell.
    En ronde dellen hebben we al genoeg.;)

Lijkt alsof Jonathan Ive zijn inspiratie bij Brabantia heeft gehaald.
    Ik zou ‘m niet onder mijn bureau durven zetten: mijn vrienden zullen proberen hun lege blikjes bier erin te gooien.;)

Bijdrager
    1984

Dat word een hoop externe apparatuur eraan, Tja …… Open Minded.????

[s]PowerMac[/s]/MacPro 2013

Powermac 1999

.https://www.youtube.com/watch?v=CUyv2417YIg

Bijdrager
    Koning Frank

Wat een mooi cocainebolletje

Bijdrager
    computer space
    No_Name op 10 juni 2013

Wat een mooi cocainebolletje

MacMule?

Bijdrager
    brinkey

Lijkt een beetje op een bloemenvaas. Dan was een fruitschaal toepasselijker geweest. Maar goed we weten dat er een nieuwe Mac Pro komt, wat ie precies kan, hoe je hem moet gebruiken en bovenal wat ie moet kosten, blijft nog even gissen.

Geblokkeerd
    Anoniem

Dit design doet mij denken aan de Cube; zo’n ding waarvan het gewone volk denkt “is dát een computer?”. Gaaf.

Of het praktischer is dan het huidige model betwijfel ik, hoewel Apple wel zegt: “It’s our most expandable Mac yet.”. Dat zal vanwege al die poorten zijn, maar is dat handig?

Bijdrager
    Dennvdam

Kvind em prachtig !

Bijdrager
    1984

kijk en vergelijk

Bijdrager
    coppess

Hadden ze hem niet beter MacMini Deluxe kunnen noemen?

Bijdrager
    Floyd

Net een moderne papier dispenser voor aan de muur. Had liever het oud model maar dan met nieuwe inhoud.
    Ook niet echt uitbreidbaar. Toch jammer

Bijdrager
    computer space

Videokaart is wel serieus.
    Als je naar de specs kijkt, dan is de gebruikte Firepro vegelijkbaar met de Ati Tahiti X2 oftewel HD 8970, en dan 2 stuks.
    28 nm en 4096 cores, 8.6 miljard transistors 8600 gflops
    Ter vergelijk 2 690GTX-en van Nvidia hebben 3072 cores, 7 miljard transistors en 5600 gflops
    Denk wel dat die videokaart alleen al een meerprijs van 3000-4000€ is.

Bijdrager
    1984
    coppess op 10 juni 2013

Hadden ze hem niet beter MacMini Deluxe kunnen noemen?

Macmini ±20 cm breed MacPro ±15 cm / 25 cm hoog

Bijdrager
    coppess

@1984, niet alles te serieus nemen… ik bedoel alleen dat ie wel erg klein is voor het pro segment

Bijdrager
    1984

Net zo groot als de oude Macmini betreft breedte

Bijdrager
    Stirf

Klein, maar fijn en heeel krachtig.
    Of gaat het echt alleen maar om het design?

Bijdrager
    computer space

Site is wel vet:
    http://www.apple.com/mac-pro/
    4 geheugenslots, SSD op MacbookAir achtige kaartjes…. Mager. Zelfs booten moet al bijna vanaf een externe schijf.

Bijdrager
    computer space

Oh, en hij is NIET VAN PLASTIC:

Refined impact extrusion technologies are more material-efficient and give the polished aluminum enclosure its incredible shape and finish.

Bijdrager
    Лукас

Dus met de nieuwe Mac Pro moet ik een externe Thunderbolt interface kopen waar ik mijn FireWire audio-interface, FireWire schijven en DVI displays aan moet hangen? Dat zou ik met m’n huidige MacBook Pro ook kunnen. Als ik al een Mac Pro ga aanschaffen, wordt het er één van Marktplaats waar ik gewoon PCIe kaarten in kan prikken, en rechtstreeks m’n audio interfaces en schijven aan kan hangen via FireWire.

Bijdrager
    coppess

@LucasJV in jouw geval zou ik dan 1 verloopstuk kopen van thunderbolt naar firewire en dan een firewire hub kpen oid.

Zoiets als dit lijkt me voor iemand die veel met PCI-e kaarten werkt een oplossing die enigszins in de buurt komt: http://www.magma.com/catalog/thunderbolt-pcie-expansion

Bijdrager
    1984

Zoiets als dit lijkt me voor iemand die veel met PCI-e kaarten werkt een oplossing die enigszins in de buurt komt: http://www.magma.com/catalog/thunderbolt-pcie-expansion

1984 op 10 juni 2013

Dat word een hoop externe apparatuur eraan,

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 51)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.