6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    –nickx–

Nieuwe MacMini (MediaCentre) geen Full HD?

Hi guys,

Na alle ellende (althans zo ervaar ik het) kom ik maar eens hier voor advies vragen.
    Ik heb sinds een aantal maanden een nieuwe mac mini 2.4 met 4 GB geheugen.

Ik heb alle updates geinstalleerd maar heb de grootste moeite om fatsoenlijk films te kijken, alles maar dan ook alles loopt schokkerig of ik nu speel in Plex, XBMC, Movist, VLC en noem maar op.

Ik heb zowel 720 – 1080 en allerlei andere formaten gespeeld maar het blijft dramatisch met afspelen.
    De macmini is aangesloten op een Samsung 55-8700-3D TV ik heb inmiddels uit ellende ook nog een Boxee gekocht welke alles prima afspeelt.

Ik heb al verschillende reacties gelezen op het plex forum maar sommige hebben hier last van sommige niet. Ik weet het dus zelf ook niet meer.

Graag jullie advies of dit normaal is en of jullie nieuwe mac mini wel alles goed kan afspelen.

Alvast bedankt !!

Bijdrager
    Sascha

Misschien is de frequentie van je televisietoestel zodanig verschillend ingesteld tegenover dat van je videobestanden, dat je zulk gedrag bij alle films en in alle programma’s ervaart ?

Bijdrager
    Napsju

HDMI?

Bijdrager
    gtabak

Alhoewel ik niet een volledig beeld heb van jouw configuratie (hoe is de MAC mini aangesloten, wat voor bestanden probeer je af te spelen) kan ik aangeven dat het afspelen van in ieder geval 720p video geen enkel probleem moet zijn voor jouw MAC mini. Heb zelf een oudere versie (2,5 jaar oud) en die speelt alles prima af. Hetzelfde geldt voor mijn (oude) Apple TV (feitelijk een uitgeklede MAC mini). 1080p is voor zowel de mini als de Apple TV te hoog gegrepen. Met wat trucs zou het wel mogelijk moeten zijn, maar ik heb het niet werkend gekregen. Een punt van aandacht (en daar zit denk ik jouw probleem) is het naar het juiste format converteren van de video-bestanden. Voor de MAC mini kan je het beste HandBrake of VLC gebruiken in de Apple TV setup. Zelf gebruik ik ook vaak de Elgato Turbo.264 (hardware versnelling).

Bijdrager
    Pieterr

Had je deze vraag al niet eens eerder gesteld?:wink:

MacMini Gekocht + TV + 1080P HD (bij jullie wel goed afspeelbaar?)

Bijdrager
    Hansi2124

Klopt. Graag verder in je oorspronkelijke topic.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.